آلبالو پلو با مربای آلبالو

طرز تهیه آلبالو پلو با مربای آلبالو

مواد لازم

برنج

چهار پیمانه

مربای آلبالوی 330 گرمی چین چین

یک عدد

فیله مرغ

500 گرم

پیاز

یک عدد

سایر مواد لازم

نمک و فلفل

برای طعم دادن

روغن و زعفران

به مقدار لازم

آلبالو و خلال پسته

برای تزیین و سرو غذا

آلبالو از جمله میوه‌های پرطرفداری است که در نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های متعددی از آن استفاده می‌شود. از آب و شربت آلبالو گرفته تا مربای آلبالو. حاصل ترکیب آلبالو با برنج که پای ثابت اکثر غذاهای ایرانی است، غذایی خوشمزه به نام آلبالو پلو است. آلبالو پلو را می‌توان به دو روش تهیه کرد؛ پختن آلبالو پلو با آلبالو و شکر و یا تهیه آلبالو پلو با مربای آلبالو. در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی طرز تهیه آلبالو پلو با مربای آلبالو بپردازیم.

آلبالو پلو با مربای آلبالو

مراحل تهیه آلبالو پلو با مربای آلبالو

۱) ابتدا در یک ظرف آب حاوی نمک را بجوشانید، برنج را به آن اضافه کنید و پس از اینکه برنج آماده آبکشی شد، آن را آبکش کنید و کنار بگذارید.

۲) کف قابلمه روغن بریزید و ته دیگ دلخواه خود (نان یا سیب زمینی) را در کف آن قرار دهید.

۳) روی ته دیگ یک لایه برنج بریزید و روی آن یک لایه از مربای آلبالو چین چین و این کار را تمام شدن برنج و مربای آلبالو ادامه دهید. در آخر کمی از شهد آلبالو را با روغن مخلوط کنید و روی برنج اضافه کنید.

۴) یک کفگیر از برنج سفید را در ظرفی ریخته و با زعفرانی که در آب جوش حل شده و دو قاشق روغن مخلوط کنید و بگذارید روی برنج تا دم بکشد.

۵) در حین دم کشیدن برنج، فیله مرغ را با پیاز، فلفل و نمک در ماهیتابه سرخ کنید.

۶) ابتدا برنج دم کشیده را در سینی بکشید، سپس روی آن را با فیله مرغ، برنج زعفرانی، آلبالو و خلال پسته تزیین کنید و آلبالو پلو را برای میهمانان خود سرو کنید.آلبالو پلو با مربای آلبالو

کلام آخر

آشپزی یکی از لذت‌های زندگی است چون غرق دنیای عطرها و طعم‌ها می‌شویم. چین چین با تولید انواع کنسرو، مربا، رب گوجه فرنگی و …  آشپزی را برای شما راحت و لذت بخش می‌کند. برای خواندن مطالب دیگر از جمله رابطه بین آلبالو و کبد چرب، آلبالو و دیابت به سایت چین چین مراجعه کنید.