مربای هویج

مربا و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید! از طرز تهیه تا خواص آن…

شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید تاریخچه تولید مربا به قدیم‌الایام برنمی‌گردد و از وقتی که شکر که یکی از مواد مهم است، تولید شد مربا نیز طرفداران خاص خود را پیدا کرد!

چرا میوه‌ها را مربا می‌کنند؟

یکی از دلایلی که میوه‌های تازه را تبدیل به مربا می‌کنند، این است که هر فصلی میوه‌های خاص خود را دارد و در همه فصول نمی‌توان هر میوه‌ای را که دلمان خواست را میل کنیم، یکی از راه‌های ماندگاری بالای میوه‌ها مربا کردن آنها است. از دیگر هدف‌های مربا کردن میوه‌ها تنوع غذایی در سفره‌های رنگارنگ است که این جریان در فرهنگ ما نیز رخنه کرده است. به طور مثال خانم خانه‌داری که مرباهای رنگارنگی در سفره خود برای پذیرایی بگذارد نشانه کدبانو بودن اوست! و یا در آداب غذایی هم‌وطن‌های آذری زبانمان این است که بعد از نوش جان کردن وعده اصلی غذایی حتما مربا نوش جان کنند که غذایی که میل کردند راحت‌تر هضم شود!

طرفداران مربا در سراسر جهان

طی تحقیقی که انجام شده میزان طرفداران مربا در کشورهای انگلستان، ایتالیا، اسپانیا و از همه مناطق جهان بیشتر در منطقه خاورمیانه مربا طرفداران بسیار زیادی دارد که مربا جزو رژیم غذایی آنها است. مربا بهترین صبحانه است که انرژی کل روز را تامین می‌کند.

 

چرا مربای چین چین از پرطرفدارترین مرباهای موجود در بازار است؟

مربای چین چین بدون هیچ افزودنی و مواد نگهدارنده

مربای چین چین که از پرطرفدارترین محصول‌های این برند است. به علت وجود شکر و غلظت بالای مربا هیچ‌گونه میکروارگانیسمی از جمله کپک‌ها و مخمرهای غذایی گوناگون در شیشه‌های مربای چین چین رشد نخواهد کرد. و در مدت زمان زیادی می‌توان مرباهای رنگارنگ چین چین را در یخچال نگه‌داری کرد و از طعم و مزه شیرین آن در وعده‌ها صبحانه و عصرانه و حتی تزیین کیک‌ها و… استفاده کرد.

خوش آب و رنگ بودن مربای چین چین در مقایسه با مرباهای خانگی

علت درخشندگی مرباهای چین چین نسبت به دیگر مرباهای صنعتی و حتی خانگی که بسیار اشتهابرانگیزتر است به این خاطر بوده که برند محبوب چین چین با دارا بودن جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا و به روزترین فناوری‌ها تهیه مربا انجام می‌شود که با حرارتی مناسب میوه‌ها تبدیل به مربا خواهند شد. نسبت حرارت و مدت زمان جوشانیدن میوه‌ها باید رعایت شود تا محصولی درخشنده و در شان به دست مصرف‌کنندگان برسد.

چرا مرباهای خانگی و برخی مرباهای صنعتی تیره‌رنگ هستند؟

اگر مدت زمان طبخ میوه‌ها به همراه شکری که در مواد آن‌ها است، زیاد باشد مربایی که به دست می‌آید تیره بود و علت آن نیز به این خاطر است که شکر موجود در مربا و کربوهیدرات‌هایی که در آن وجود دارد می‌سوزد و رنگی قهوه‌ای به خود می‌گیرد که در نتیجه آن مربایی تیره رنگ به دست می‌آید!

هیچ اسانسی در مرباهای چین چین وجود ندارد!

مرباهای چین چین با تاییدیه‌ای که از وزارت بهداشت دریافت کرده است این نوید را به مصرف‌کنندگان محترم می‌دهد که هیچ مواد و اسانسی را در ترکیبات مرباهای خود اضافه نمی‌کند و همه این محصولات از میوه‌های دستچین شده و تازه به دست می‌آیند. از طرفی کسب عنوان محبوب‌ترین برند از نظر مصرف‌کنندگان در سال ۱۳۹۸ گواهی معتبری‌تری است که کیفیت بالای غذایی محصولات چین چین را تایید می‌کند.

تکه‌های زیاد میوه در مرباهای چین چین

متاسفانه برخی از مرباهای صنعتی موجود در بازار به نسبت از میوه کمتری در مرباهای آنها یافت می‌شود که این نکته از منظر مصرف‌کنندگان خوشایند نیست زیرا فرد تولیدکننده تصمیم کرفته است که با خرد کردن میوه‌ها به قطعات کوچک‌تر میزان سوددهی خود را در خط تولید خود بالا ببرد. اما مربای چین چین با دارا بودن تکه‌های زیاد میوه تنها به رضایت مشتری می‌اندیشد.

تفاوت مربا و مارمالاد در چیست؟

وجه اشتراک بین مربا و مارمالاد این است که هر دوی این محصول مواد لازم آن میوه است اما در تهیه مارمالاد میوه‌ها را به صورت خمیری درمی‌آورند و در تهیه مربا میوه‌ها را به صورت تیکه‌ای که کاملا درون ظرف مشخص است صرف می‌شود. از مربای آلبالو برای تهیه آلبالوپلو نیز استفاده می‌شود که طعمی بی‌نظیر دارد!

مربای آلبالو

مربای توت فرنگی چین چین

یکی از لذیذترین میوه‌های تابستانی توت‌فرنگی است که در فصول دیگر این میوه یافت نمی‌شود با استفاده از مربای چین چین می‌توانید در هر روز از سال یک میان‌وعده و یا صبحانه با طعم توت‌فرنگی داشته باشید. در ادامه با خواص زیاد مربای توت‌فرنگی بیشتر آشنا شوید!

خواص مربای توت فرنگی

  • بهبود ایمنی بدن با وجود ویتامین C موجود در توت فرنگی
  • سرشار از آنتی‌اکسیدان که تاثیر منفی رادیکال‌های آزاد را خنثی می‌کند.
  • غنی از فیبر که تاثیر مستقیم بر سیستم گوارش بدن دارد.

مربای توت فرنگی

مربای هویج چین چین

مربای هویج چین چین یکی از لذیذترین و خوش آب و رنگ‌ترین مرباهای چین چینی است که در یک وعده و میان وعده شدیدا توصیه می‌شود.

فواید مربای هویج:

  • تا می‌توانید برای سم‌زدایی بدن هویج میل کنید.
  • باز کردن صدا از خواص هویج است.
  • مانع سرفه می‌شود.
  • تقویت کردن معده
  • مفید برای کبد
  • جلوگیری از سوء هاضم

مربای هویج

مربای بالنگ چین چین

مرکبات جهرم یکی از باکیفیت‌ترین میوه‌هایی است که در سراسر ایران وجود دارد و راز کیفیت بالای مرباهای بالنگ چین چین نیز استفاده از مرکبات جهرم است. جالب است بدانید که کپک زدن مربای بالنگ چین چین را هیچ‌گاه نخواهید دید چون با به روزترین تکنولوژی‌های دنیا در کارخاننه‌های چین جین تولیده شده و به دست شما مصرف‌کنندگان گرامی ارسال می‌شود! تهیه مربای بالنگ دردسرهای خاص خود را دارد، گرفتن تلخی مربای بالنگ تا رعایت تناسب شکر با مربا که به خوش‌رنگ شدن آن ارتباط مستقیم دارد با خرید مرغوب‌ترین مربای بالنگ چین چین همه این مشکلات را پشت سر بگذارید.

 

خواص مربای بالنگ:

  • بالنگ مربایی آرام‌بخش
  • جلوگیری از خونریزی لثه
  • تقویت‌کننده کبد
  • خنک کننده طبع در طب سنتی

 مربای بالنگ

مربای آلبالو چین چین

آلبالوهای مرغوب دست‌چین شده نوستالژی روزهای خوش کودکی را به یادمان می‌آورد. شما برای تزیین کیک‌ها و حتی برای تهیه آلبالو پلو می‌توانید از مرباهای باکیفیت چین چین استفاده کنید.

مربا‌ی آلبالو

نگهداری کردن از مربای چین چین از هر گونه کپک و مخمر

هیچ نیازی به تدارکات خاصی برای جلوگیری کردن این مربا از کپک و مخمر نیست به این علت که نحوه تهیه مرباهای چین چین به نحوی است که ایزوله از هر کپک و میکروبی است تنها کافیست که آن را در یخچال نگه‌داری کنید تا از ترشیده شدن مرباها جلوگیری شود.

برای مطالعه منبع این مقاله کلیک کنید.