لیست غذا با رب شیشه‌ای چین چین

لیست غذای ساده برای ناهار

مواد لازم


سایر مواد لازم


گوجه‌فرنگی از اجزای اصلی و ضروری برای تهیه انواع سس‌ها و چاشنی‌ها است. بنابراین، سس‌ها و چاشنی‌های متنوعی با استفاده از رب گوجه‌فرنگی وجود دارد که می‌توانند در تهیه انواع غذاها و سالادهای ایرانی و خارجی مورد استفاده قرار گیرند.

برخی از این سس‌ها و چاشنی‌ها دارای کاربرد دوگانه هستند و هم در تهیه غذا و هم در تهیه سالاد به کار می‌روند. این ویژگی، تهیه غذاهای خوشمزه با بهترین رب ایرانی را بسیار آسان می‌کند و شما می‌توانید به راحتی این لیست غذا را در خانه تهیه کنید. احتمالا می‌پرسید ناهار چی بخوریم؟ در ادامه این مقاله، به معرفی مختصر و آموزش تهیه انواع غذاهای خوشمزه با رب شیشه ای چین چین می‌پردازیم.

املت با بهترین رب ایرانی

املت گوجه‌فرنگی که یکی از محبوب‌ترین غذاها میان ایرانیان است. در ادامه با تهیه این غذای ساده و فوری آشنا می‌شویم.

مواد لازم برای تهیه املت گوجه‌فرنگی

تخم‌مرغ ۲ عدد
گوجه‌فرنگی کوچک ۱ عدد
پیاز خرد شده ۴/۱ پیمانه
روغن برای سرخ کردن به مقدار لازم
فلفل و نمک به میزان لازم

املت با رب شیشه‌ای چین چین

طرز تهیه املت گوجه‌فرنگی

ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد کنید یا با رنده ریز، رنده کنید. مقداری روغن داخل تابه بریزید و آن را گرم کنید. پیازها را داخل روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.گوجه‌فرنگی‌ها را پوست گرفته و خرد کنید. پس از طلایی شدن پیازها، گوجه‌فرنگی‌ها را اضافه کرده و هم بزنید. در تابه را بگذارید تا گوجه‌ها خوب پخته و نرم شوند و آب آن‌ها کاملاً کشیده شود و یا برای راحتی از رب شیشه ای چین چین استفاده کنید. املت ساده‌ترین مورد در لیست غذا است که خیلی سریع آماده می‌شود.

حرارت گاز را کم کنید و گوجه‌ها را کمی سرخ کنید. تخم‌مرغ‌ها را به گوجه‌های در حال سرخ شدن اضافه کنید. فلفل و نمک را هم به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا ادویه‌ها به طور کامل با تخم‌مرغ‌ها مخلوط شوند. شعله گاز را کمی زیادتر کنید تا املت کاملاً پخته شود. طعم این غذای ساده با بهترین رب ایرانی بی‌نظیر است.

سوپ گوجه‌فرنگی

مواد لازم برای تهیه سوپ گوجه‌فرنگی

گوجه‌فرنگی خرد شده ۲ لیوان
رب شیشه ای چین چین ۲ قاشق غذاخوری
پیاز ۲ عدد
سیر ۵ حبه
روغن‌زیتون ۵ قاشق غذاخوری
نان تست خرد شده ۴ عدد
آب مرغ ۲ لیوان
ریحان یا پونه کوهی ۱ قاشق چایخوری

 

سوپ گوجه با رب چین چین

طرز تهیه سوپ گوجه‌فرنگی

یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در لیست غذا سوپ گوجه‌فرنگی است. پیاز را ریز کرده و با روغن‌زیتون تفت دهید. سیر را بیفزایید و تفت دهید. گوجه‌فرنگی‌ها را ریز کنید و به تابه اضافه نمایید. برای رنگ بهتر می‌توانید از رب شیشه ای چین چین کمک بگیرید.

آب مرغ، ریحان یا پونه، فلفل و نمک را اضافه و شعله را زیاد نمایید تا سوپ جوش آید. شعله را کم کرده و بگذارید سوپ به مدت ۲۵ دقیقه به آرامی بجوشد. در این لیست غذا باید نان تست را به شکل مکعبی خرد کنید و با چند قاشق روغن‌زیتون در تابه تفت دهید تا ترد و طلایی شوند. نان تست را به قابلمه اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر بپزید. شعله را خاموش نمایید.

دمی با رب گوجه‌فرنگی

یکی از محبوب‌ترین‌ها در لیست غذاهای با رب شیشه ای چین چین، دمی است.

مواد لازم برای طبخ دمی با رب گوجه‌فرنگی

برنج ۲ پیمانه
گوجه خشک ۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
رب شیشه ای چین چین ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و روغن به مقدار لازم

طرز تهیه دمی با رب گوجه‌فرنگی

در ابتدای لیست غذا باید حتما برنج را از ۲ ساعت قبل در آب و نمک خیس کنید. پیاز را ریز خرد کرده و در روغن داغ تفت دهید، سپس زردچوبه را اضافه کنید. گوجه خشک خرد شده و رب شیشه ای چین چین را به پیاز اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ بیندازد. برنج را به قابلمه اضافه و به اندازه یک بند انگشت بالاتر از سطح برنج آب بریزید. نمک را نیز اضافه کنید. برنج را روی شعله متوسط قرار دهید تا به جوش آید و آبش کشیده شود. مایه گوجه و پیاز را به برنج اضافه کنید. در قابلمه را بسته و شعله را کم نمایید. برنج را به مدت نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه دم کنید.

خورش مرغ ترش با رب گوجه‌فرنگی

یکی دیگر از غذاهای لذیذ با رب شیشه ای چین چین، خورشت مرغ ترش است که حتما باید در لیست غذا آن را در نظر بگیرید.

مواد لازم برای تهیه خورش مرغ ترش

ران یا سینه مرغ ۱ عدد
کره ۵۰ گرم
قوام نارنج ۱ قاشق چایخوری
آب غوره ۱ فنجان
آب قلم گاو یا گوسفند در حدود ۱۰ قاشق غذاخوری
سیر ۴ حبه
پیاز متوسط ۱ عدد
نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم
پودر لیمو عمانی ۱ قاشق غذاخوری
فلفل دلمه‌ای ۱ عدد
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه خورش مرغ ترش

گزینه بعدی در لیست غذا با بهترین رب ایرانی، خورشت مرغ ترش است. مرغ را با سیر، آب قلم و یک و نیم لیوان آب به مدت ۴۵ دقیقه روی حرارت متوسط بپزید. برای تهیه سس خورش، پیاز را رنده و با کره، روغن، زردچوبه، نمک و پودر لیمو عمانی تفت دهید تا رنگ پیاز تغییر کند. رب گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای را اضافه نمایید.

پس از پخت مرغ، آب مرغ را به سس اضافه کنید و بگذارید تا کامل پخته شود. روی دو طرف مرغ مخلوط نمک و زردچوبه بپاشید و در روغن سرخ کنید تا طلایی شود. سپس شعله را کم کنید و در ظرف را بگذارید تا به آرامی سرخ شود. مرغ سرخ شده را داخل سس بگذارید، آبغوره و فلفل را اضافه و بگذارید خورشت کامل پخته گردد.

بورک استانبولی با رب گوجه‌فرنگی

یک غذای ساده و خوشمزه که می‌توانید با رب شیشه ای چین چین تهیه کنید، بورک استانبولی است. در ادامه روش تهیه این گزینه در لیست غذا را به شما آموزش می‌دهیم.

مواد لازم برای تهیه بورک استانبولی

آب لیمو ترش ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه به مقدار کافی
آویشن و کنجد به مقدار کافی
روغن به مقدار لازم
گوشت چرخ‌کرده ۲۵۰ گرم
پیاز ۱ عدد
قارچ ۱۰۰ گرم
تخم‌مرغ ۱ عدد
پنیر پیتزا ۱۰۰ گرم
رب شیشه ای چین چین ۱ قاشق غذاخوری
خمیر یوفکا به مقدار کافی

طرز تهیه بورک استانبولی

قارچ‌ها را با کمی روغن و آب لیموترش تفت دهید. سرخ کردن پیاز: پیازها را در ظرفی جداگانه سرخ کنید و پس از طلایی شدن، نمک، فلفل و زردچوبه را اضافه کنید. گوشت چرخ‌کرده را به پیازها اضافه کرده و تفت دهید تا سرخ شده و تغییر رنگ دهد. رب شیشه ای چین چین را اضافه کرده و تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود.

در ادامه پخت این گزینه از لیست غذا، باید خمیر یوفکا را بر روی سطح پهن کنید و به اندازه دلخواه تقسیم کنید. پر کردن خمیر: با یک قلموی خیس، روی خمیر بکشید و مواد را روی آن بریزید و خمیر را بپیچید. برای جلوگیری از باز شدن خمیر، دوباره روی آن قلمو بکشید. بورک‌های آماده شده را در سینی فر بچینید و پس از رومال کردن با مخلوط تخم‌مرغ و یک قاشق شیر، آن‌ها را به مدت ۲۰ دقیقه در فر با دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید.

سخن پایانی

در این مقاله با آماده‌سازی لیست غذا با رب شیشه ای چین چین در کنار شما بودیم. حال می توانید یکی از آنها را تهیه نمایید و نوش جان کنید.