پنه

طرز تهیه پاستا پنه مرغ با سس مخصوص گوجه فرنگی و پنیر

مواد لازم

پیاز خورد شده

1 عدد

فیله مرغ

250 گرم

پاستا پنه

200 گرم

نمک

به مقدار لازم

رب گوجه فرنگی

به مقدار لازم

سایر مواد لازم

روغن زیتون

به میزان لازم

پنیر لبنه

200 گرم

اسفناج و ریحان

50 گرم

اغلب وقتی صحبت از پاستا به میان می‌آید، ذهن ها به سمت ایتالیا می‌رود و خیلی‌ها ممکن است گمان کنند که پاستا محصول ایتالیا است، اما قدیمی‌ترین شواهد از خوردن آنچه که امروزه به آن پاستا می‌گوییم به ۵۰۰۰ هزار سال قبل و کشور چین باز می‌گردد. افسانه‌ای است که می‌گوید مارکوپولو نودل را از چین به ایتالیا برد و ایتالیایی‌ها را با  «سازمان بین المللی پاستا» آشنا کرد بعد ایتالیایی‌ها با خلاقیت خود به آن اشکال مختلف دادند و امروزه، بر اساس آمار اعلام شده بیش از ۶۰۰ نوع پاستای مختلف در دنیا وجود دارد که یکی از محبوب ترین آنها پاستا پنه است و اغلب آن ها حاصل هنر آشپزهای ایتالیایی است.

فواید خوردن پاستا

دانشمندان عقیده دارند که خوردن پاستا باعث حس شادی و سرزندگی در انسان می‌شود. آن‌ها می‌گویند که کربوهیدرات موجود در پاستا باعث افزایش سطح سروتونین در خون می‌شود. سروتونین انتقال دهنده‌های عصبی هست که به گفته دانشمندان، ماشه احساس سرزندگی و شادی در بدن انسان است.

پاستا پنه

مواد لازم برای تهیه پاستا پنه مرغ با سس مخصوص

یکی از انواع بی شمار پاستا و شاید یکی از محبوبترین آنها، پاستا پنه است. پاستا پنه نوعی پاستای لوله‌ای شکل و استوانه‌ای است که دو سر آن به صورت اریب بریده شده است. پنه را به راحتی می‌توانید از نزدیک ترین فروشگاه محل زندگی خود پیدا کنید. اما برای طبخ آن روش های متفاوتی وجود دارد. همراه ما باشید تا پرطرفدار ترین روش طبخ آن را به همراه سس مخصوص گوجه فرنگی فرا گیرید.

  • یک عدد پیاز خورد شده
  • ۲۵۰ گرم فیله مرغ
  • رب گوجه فرنگی به میزان لازم
  • نمک،فلفل و زردچوبه به میزان لازم
  • ۲۰۰ گرم پنیر لبنه
  • روغن زیتون به میزان لازم
  • برگ تازه ریحان و اسفناج ۵۰ گرم

طرز تهیه پاستا پنه مرغ با سس مخصوص گوجه فرنگی و پنیر

  1. ابتدا پاستا پنه را در آب در حال جوش بریزید و طبق دستور روی بسته بندی آن را پخته و آبکشی کنید.
  2. سپس روغن زیتون را در ماهیتابه ریخته و بعد از داغ شدن روغن، پیاز را به تابه اضافه می‌کنیم و در روغن تفت می‌دهیم.
  3. بعد از آنکه پیاز کمی‌سبک شد، فیله مرغ خرد شده را به آن اضافه کرده و تا زمانی که تمام سطح مرغ سفید رنگ شود به سرخ کردن آن در روغن و پیاز ادامه می‌دهیم.
  4. نمک، فلفل و زردچوبه را به همراه رب گوجه‌ فرنگی به مواد دیگر اضافه کنید و پس از ۳۰ ثانیه تفت دادن، پنیر لبنه را به تابه اضافه کنید و با محتوای آن مخلوط کنید.
  5. زیر شعله را کم کرده و دو دقیقه در تابه دربسته آن را آرام بگذارید تا جوش بیاید. سپس پنه را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط شود و بعد در ظرف را گذاشته و اجازه دهید پنه بپزد.
  6. این فرآیند ممکن است بسته به آب دار بودن این مخلوط بین ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول بکشد اما اگر احساس کردید پنه به اندازه کافی پخته نشده می‌توانید نصف استکان آب به مخلوط در حال پختن اضافه کنید و تا خشک شدن آب پخت و پز را ادامه دهید.
  7. در پایان اسفناج و ریحان را نیز به آن اضافه کرده و اندکی با سس موجود مخلوط کنید.

پاستا پنه ی شما آماده است. نوش جان 🙂

پیشنهاد

همچنین می‌توانید طرز تهیه سس مارینا را که در این سایت به اشتراک گذاشته است مشاهده فرمایید و به جای سس گوجه فرنگی در پخت پاستای خود استفاده نمایید.

نکته حائز اهمیت

باید توجه داشته باشید که در رب‌ های گوجه فرنگی بی‌کیفیت و غیر استانداردی که تحت عنوان رب خانگی در کارگاه‌های کوچک تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند، دو ماده سمی بنزوات سدیم و آلترامید وجود دارد. عدم پختن این رب‌ ها در شرایط خلاء، باعث بوجود آمدن آلترامید می‌شود.

پیشنهاد ما استفاده از انواع رب گوجه فرنگی چین چین است، زیرا در کارخانه چین چین با عبور رب از مرحله تونل پاستوریزاسیون تمام آلودگی‌ها از رب حذف می‌شوند و یک محصول کاملاً بهداشتی در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

همچنین جهت آگاهی از نکاتی که در هنگام خرید یک رب گوجه فرنگی باید مد نظر داشته باشید، مطلب ارائه شده با عنوان  “ویژگی های رب گوجه فرنگی مرغوب و باکیفیترا مطالعه فرمایید.