آلبالو و دیابت

آلبالو و دیابت دو دشمن دیرینه هستند!

همه ما با آلبالو آشنا هستیم و مزه شیرین، ترش و گاهی اوقات ملس آن را چشیده‌ایم. اما امیدواریم که کمتر کسی تجربه دیابت را داشته باشد و هر کسی که این مقاله از وبلاگ چین‌ چین را مطالعه می‌کند به فکر پیشگیری از دیابت باشد، با ما همراه باشید تا از رابطه آلبالو و دیابت بیشتر مطلع شوید!

یک دنیا سلامتی در آلبالوی یک سانتی!

ویتامین‌های موجود در آلبالو عبارتند از  A.B.C که  مواد معدنی موجود در آلبالو که با خوردن آن به بدن شما می‌رسد شامل: آهن، کلسیم، فسفر، کلر، گوگرد، منیزیم، سدیم، پتاسیم، مس، روی، منگنز و کوبالت است.
قند موجود در این میوه از نوع لولوز است و مناسب برای افرادی است که مبتلا به دیابت هستند. پس آلبالو و دیابت را جدی بگیرید و از خوردن آن غافل نشوید!

 آلبالو تنها یک میوه نیست بلکه درمانگر است!

«آنتوسیانین» رمز موفقیت آلبالوی قهرمان است که این میوه را یک درمانگر بالقوه کرده است و با مصرف آن معجزه آلبالو برای مصرف‌کننده بالفعل خواهد شد! مبتلایان به دیابت نوع دوم در صورت مصرف این میوه خطرات بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهند. مصرف آلبالو، چربی خون، قند خون و فشارهای اکسیداتیو را که از عوامل اصلی بروز بیماری دیابت است، کاهش می دهد.

 تحقیقات متخصصان در مورد آلبالو و دیابت نوع دوم

کسانی که دیابت دارند می‌توانند به حد اعتدال آلبالو بخورند زیرا قند آلبالو از نوع لولوز است و این قند را بیماران دیابتیک می‌توانند جذب کنند. طبق آزمایش‌های انجام شده در ارتباط با آلبالو متخصصان دانشگاه میشیگان به این نتیجه رسیده‌اند که آنتوسیانین‌های موجود در آلبالو علاوه بر این که خطرات ناشی از سکته و دیگر بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد از همه مهم‌تر فشار و چربی خون را نیز از بین می‌برد که این امر برای مبتلایان به دیابت نوع دوم بسیار حیاتی است.

نتایج تحقیقات در مورد آلبالو و دیابت نوع دوم

آلبالو همچنین می تواند از ابتلا به دیابت در افرادی که در معرض خطر هستند، پیشگیری کند. روند تحقیقات به عمل آمده از آلبالو و دیابت به این نتیجه ختم شد که با توجه به نتیجه که ۱۶ خانم مبتلا به دیابت در ۶ هفته مورد آزمایش قرار گرفتند قبل از مصرف آلبالو و بعد از نوش جان کردن آن، سطح فشارخون سیستولیک و دیاستولیک خون آنها کاهش چشمگیری کرد و برای همه از جمله مبتلایان دیابت نوع دوم مشخص شد که آلبالو دشمن خونی دیابت هست. پس لطفا اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید تا می‌توانید آب آلبالو نوش جان کنید!

 

برخی از خواص دیگر آلبالو

  • مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم کلیه مؤثر است.
  • مربای آلبالو در معالجه التهاب و ورم معده و روده و درمان نارسایی های کبد مفید است. در مقاله آلبالو و کبد چرب در این خصوص بیشتر توضیح داده‌ایم.
  • آلبالو برای رفع حرارت و تشنگی و غلظت خون و صفرا مفید است.
  • آلبالو برای افراد دارای چربی شکمی مفید است.
  • آلبالو میوه‌ای که برای بیماران قلبی و روماتیسمی فوق‌العاده مفید است و زیبایی و طراوت خانم‌ها را تضمین می‌کند.
  • آلبالو ضد مواد صفراوی ضد حالت تهوع و ضد سنگ کلیه است.
  • آلبالو برای افراد مبتلا به بیماری‌ های کلیه بسیار مفید است.
  • آنتی اکسیدان های موجود در آلبالو به سم زدایی و پاکسازی کبد کمک کرده و برای درمان کبد چرب غیر الکلی مفید هستند.
  • مقادیر بالای ویتامین C و آنتوسیانین های موجود در آلبالو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و خطر ابتلا به انواع سرطان های سینه، ریه، کبد، پوست و روده بزرگ را کاهش می دهد.

 

در انتخاب آلبالو دقت کنید!

با توجه به خواص آلبالو که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد؛ باید در انتخاب و تهیه آلبالو نیز دقت کرد چون اگر این میوه سالم نباشد نمی‌تواند برای بدن نیز مفید باشد پس در ادامه با ویژگی‌های آلبالوی سالم بیشتر آشنا شوید!

رنگ آلبالو

آلبالو باید رسیده باشد و رنگ شفاف و درخشانی داشته باشد، اگر از آلبالویی استفاده کنید که رنگ آن کاملا قرمز نیست هضم آن برای معده سخت بوده و منجر به سوءهاضمه نیز می‌شود.

نحوه نگهداری آلبالو

هنگامی که آلبالو را تهیه می‌کنید؛ آلبالوها را نشسته درون یخچال بگذارید، اگر به آلبالو آب زده شود در کمترین زمان ممکن فاسد شده و خواص خود را از دست می‌دهد لذا بهتر است که به اندازه مصرف، آلبالوها را بشورید و نوش جان کنید.

مربای آلبالوی چین چین

آلبالو و دیابت

پیشنهاد ویژه

آلبالو در تمام فصول در دسترس نیست و از قدیم الایام راه‌های زیادی برای مصرف این میوه به کار برده می‌شده تا بتوان در تمام روزهای سال از خواص زیادی که آلبالو دارد بهره‌مند شد! یکی از این روش‌ها، تهیه مربای آلبالو است که طرفداران زیادی دارد! مربای آلبالو  دستچین شده چین چین از زمین‌های کشاورزی ایران‌زمین بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات را با استفاده‌ از به‌روزترین تکنولوژی‌های دنیا به شما ارائه می‌کند! حتی شما می‌توانید از دستور پخت آلبالو پلو با مربای آلبالو   در سایت چین چین استفاده کنید.

برای مطالعه منیع این مقاله کلیک کنید.