کپک زدن خیارشور خطراتی دارد که باید از آن جلوگیری کرد!

بسیاری از مواد غذایی به دلیل رطوبت و رعایت نکردن برخی نکات بهداشتی کپک‌هایی به رنگ آبی و یا سفید بر روی آنها بسته می‌شود که برخی از آنان سلامتی مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازد! تهیه خیارشور نیز کار هر کسی نیست چون با رعایت نکردن برخی نکات بهداشتی احتمال کپک زدن خیارشور بالا می‌رود!

چرا کپک زدن خیارشور بیماری‌زا است!؟

کپک خیارشور دو دسته است که برخی از انواع آن بیماری‌زا هستند و برخی دیگر هیچ مشکلی برای بدن انسان به وجود نمی‌آورند.

کپک خیارشور در واقع تشکیل شده از میلیون‌ها میسلیوم است که در شرایطی می‌توان این اطمینان را داشت که این کپک‌ها حتما بیماری‌زا است. در صورتی که مواد اولیه تهیه شده خیارشور دارای سرکه باشد و کپک بزند اطمینان داشته باشید که این کپک‌ها بیماری‌زا خواهند بود.

کپک زدن خیارشور

علت کپک زدن خیارشور فاش شد!

با یک راهکار ساده می‌توانید از کپک زدن خیارشور جلوگیری کنید به این صورت که اگر بسته بندی خیارشورها را در فضای خنک نگه‌داری کنید هیچ‌گاه با کپک زدن خیارشور مواجه نخواهید شد! پس تا می‌توانید، شیشه خیارشور را در یخچال نگه دارید و در صورتی که آن را در بیرون از یخچال قرار دادید بیشتر از چند ساعت نمی‌توانید این محصول را بدون کپک داشته باشید.

دشمن زمانه کپک‌ها را بشناسید!

آب جوشیده مانع کپک زدن می‌شود!

برای جلوگیری از کپک زدن خیارشورها در طول تهیه محصول باید از آب جوشیده شده استفاده کنید تا مانع از بروز هر گونه میکروب و کپکی به خیارها شود.

نمک قاتل جانی کپک‌ها

برای هر لیتر خیارشور دو قاشق غذاخوری نمک لازم است تا به خوبی مواد لازم علاوه بر طعم‌دار شدن، ضدعفونی شود! این مقدار تناسب نمک را رعایت کنید چون شوری زیاد خیارشور هم علاوه بر این که ضرر دارد و موجب فشارخون می‌شود طعم مواد را نیز بد مزه می‌کند.

سرکه از ضروریات خیارشور است تا کپک نزند!

اندازه مواد مورد نیاز خیارشور باید به دقت بررسی شود تا نتیجه مطلوبی به دست بیاید!

سرکه نیز یکی دیگر از مواد مورد نیازی است که اگر در خیارشور به کار برده شود خیارها را ترد و طعم‌دار می‌کند و در مدت زمان کمتری خیارها تبدیل به خیارشور می‌شود و با وجود سرکه مدت زمان ماندگاری محصول نیز بالا می‌رود!

از دلایل مهم کپک زدن خیارشور

از دلایل مهم کپک زدن خیارشور رعایت نکردن نکات بهداشتی در تهیه این محصول است؛ بسیاری از انواع کپک‌ها بیماری‌زا هستند و بیشتر خیارشورهای فله‌ای در بازار و … مستعد بیماری بوده‌اند که مصرف آنان از طرف متخصصان تغذیه نیز توصیه نمی‌شود.

خیار شور چین چین بهترین انتخاب برای سلامتی

چین چین خیارشور را با به روزترین نکات بهداشتی و با دارا بودن تکنولوژی و فناوری‌های به روز دنیا تولید و توانسته محصولی در شان شما اهدا کند. یکی از اهداف اصلی چین چین حفظ سلامتی مشتریان وفادار خویش است. ما توانسته‌ایم در سال ۱۳۹۸ از طرف شما عزیزان به عنوان برند محبوب برگزیده شویم که این افتخاری است که علاوه بر این که به آن می‌بالیم مسئولیت ما را نیز بیش از پیش سنگین‌تر می‌کند.

کپک زدن خیارشور

 

برای مطالعه منبع مقاله کلیک کنید.