تهیه خیارشور

تهیه خیارشور و نکات طلایی که باید بدانید!

تهیه خیارشور شاید خیلی آسان به نظر برسد اما نکات طلایی دارد که اگر به آن دقت کافی نشود، ممکن است خیارشور با کیفیت و درجه یکی حاصل نشده و یا حتی قبل از به عمل آمدن خیارها و ترد شدن آن، کپک هم بزند. در این مقاله از وبلاگ چین‌چین قصد داریم تا هفت نکته مهم را آموزش دهیم. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید!

اولین نکته مهم در تهیه خیارشور:

هیچ وقت برای طعم‌دار کردن خیارها در تهیه خیارشور از سرکه استفاده نکنید؛ به این دلیل که سرکه موجب می‌شود تا مواد داخل خیارشور کپک بزند و دیگر قابل مصرف نباشد و کل زحمات شما در این صورت به باد می‎رود!

دومین نکته قابل توجه در تهیه خیارشور:

یک ترفند کابردی برای این که درون ظرف هیچ میکروب و هوایی نفوذ نکند این است که یک تکه نان به اندازه درب ظرف بر روی آن قرار دهید تا ظرف خیارشور پلمپ شود.

سومین ترفند برای تهیه خیارشور مرغوب:

این ترفند برای کسانی مناسب است که قصد دارند حجم زیادی از خیارشور تولید کنند. محصول را باید به صورتی بسته‌بندی کرد که بدون کمترین خطا خیارشور تهیه شود. بهتر است دور درب ظرف خیارشور را گچ گرفته تا ذره‌ای هوا نتواند وارد ظرف شود.

چهارمین نکته، تهیه خیارشور با بطری نوشابه:

یکی از بهترین ظرف‌هایی که می‌توانید با آن خیارشوری مرغوب تهیه کنید، بطری‌های نوشابه است که فقط باید در انتخاب سایز خیارها دقت کنید تا از درب بطری به راحتی بتواند رد شود! در این صورت می‌توانید تا دو سال از سالم ماندن خیارشورهایتان اطمینان داشته باشید.

پنجمین نکته در مورد ترد شدن خیارشورها:

با یک میله و یا یک جسم تیز می‌توانید داخل خیارشورها را سوراخ کرده تا خیارشورهایی ترد و لذیذ به دست بیاید.

ششمین نکته، ضدعفونی کردن خیارها و مواد لازم!

یکی از مهم‌ترین گام‌هایی که برای تهیه خیارشور باید به آن دقت کنید این است که در طی مراحل تهیه خیارشور حتما همه مواد لازم را به دقت ضدعفونی کنید تا از کپک زدن مواد جلوگیری کنید.

هفتمین نکته برای نگهداری مواد خیارشور بعد از تهیه آن

نگهداری از مواد خیارشور تا به دست آمدن محصول مهمترین بخش است تا همه زحمت‌هایی که برای درست کردن خیارشور کشیده‌اید نتیجه‌بخش باشد. لطفا فراموش نکنید که مواد باید حتما در جای خنک نگهداری شود.

تهیه خیارشور

چین‌ چین تولیدکننده خیارشورهای درجه یک:

طرفداران خیارشور ممکن است مدتی پس از نگه‌داری خیارشور، با کپک زدن یا حتی نرم شدن آن رو به رو شوند. کپک زدن خیارشور خطراتی دارد که باید از آن جلوگیری کرد! شاید طبق باور عمومی به خاطر استفاده از نگهدارنده‌ها تمایل به استفاده از خیارشور خانگی داشته باشید، اما برخی از کارخانه‌ها مثل چین چین خیارشورهای با کیفیت خود را بدون مواد نگهدارنده تولید می‌کنند. همچنین درست کردن خیارشور دردسرهای خاص خودش را دارد بنابراین یکی از بی‌دردسرترین راه‌هایی که می‌توانید خیارشوری مرغوب که به صورت استاندارد تهیه شده را نوش جان کنید این است که از خیارشور درجه یک چین‌چین با خیال راحت استفاده کنید و لذت ببرید.

برای مطالعه منبع مقاله کلیک کنید.