رب گوجه فرنگی مرغوب

ویژگی های رب گوجه فرنگی مرغوب و باکیفیت

امروزه کارخانه‌ها و کارگاه‌های زیادی در تولید مواد غذایی مثل رب گوجه فرنگی فعال هستند. طبیعتاً همه محصولات تولیدی از کیفیت مطلوب برخوردار نخواهند بود. اگر برای سلامتی غذایی که می‌خورید اهمیت قائل هستید باید از ویژگی های رب گوجه فرنگی مرغوب و باکیفیت آگاه باشید تا بهترین رب گوجه فرنگی را انتخاب کنید.

از خرید رب های غیراستاندارد و غیربهداشتی که تحت عنوان رب خانگی به فروش می‌رسند اکیداً خودداری کنید

در رب‌های گوجه فرنگی بی‌کیفیت و غیراستانداردی که تحت عنوان رب خانگی در کارگاه‌های کوچک تولید می‌شوند و به فروش می‌رسند دو ماده سمی بنزوات سدیم و آلترامید یافت می‌شوند. عدم پختن رب های خانگی غیر استاندارد در شرایط خلاء، باعث بوجود آمدن آلترامید می‌شود. در فرآیند تولید رب‌های خانگی غیراستاندارد، بر خلاف رب‌های گوجه فرنگی استاندارد و باکیفیت، بنزوات سدیم به عنوان یک افزودنی به رب اضافه می‌شود.

رب گوجه فرنگی مرغوب و باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟

استفاده از رب گوجه فرنگی نامرغوب و غیراستاندارد می‌تواند باعث بروز ناراحتی‌های گوارشی شود. به همین دلیل در ادامه به بررسی چند مورد از ویژگی های رب گوجه فرنگی مرغوب که در هنگام خرید باید مدنظر داشته باشید خواهیم پرداخت.

بازتاب کم نور از سطح رب گوجه فرنگی

بازتاب کم نور از سطح رب از ویژگی های رب گوجه فرنگی مرغوب و باکیفیت است. در فرآیند تولید خیلی از رب‌های گوچه فرنگی بی‌کیفیت برای کاهش هزینه‌های تولید از نشاسته استفاده می‌کنند. این موضوع باعث افزایش بازتاب نور از سطح رب می‌شود. بنابراین در صورتی که مشاهده کردید نور زیادی از سطح رب گوجه فرنگی بازتاب پیدا می‌کند باید بدانید که در این رب از نشاسته استفاده شده است و رب از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

همگن بودن رب گوجه فرنگی

همگن بودن رب و عدم استفاده از سبزیجات دیگر در فرآیند تهیه آن از ویژگی های رب گوجه فرنگی مرغوب است که با روش‌های ساده‌ای می‌توان به آن پی برد. یکی از راه‌های ساده برای پی بردن به این موضوع این است که رب گوجه فرنگی را بچشید، رب باید مثل شکلات در دهان شما آب شود و چیز اضافه‌ای باقی نماند اما اگر در فرآیند تهیه رب گوجه فرنگی از سبزیجات و افزودنی‌های دیگر استفاده شده باشد، پس از آب شدن رب مقداری از این محتویات در دهان شما باقی خواهد ماند. یک روش دیگر پختن رب در روغن است، در صورتی که هنگام پختن رب لکه‌های سیاه مشاهده کردید و یا رب به صورت غیر همگن و گلوله گلوله درآمد، رب حاوی ناخالصی‌هایی مثل نشاسته و کدو یا سبزیجات دیگر است. در مقاله‌ای فرآیند تهیه رب گوجه فرنگی خانگی چین چین منتشر شده است.

خلوص بالای رب گوجه فرنگی

پی بردن به خلوص بالای رب گوجه بدون استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی غیرممکن است. یکی از ویژگی های رب گوجه فرنگی مرغوب این است که اگر بریکس آن در محدوده ۲۷ تا ۳۰ درصد باشد باید بیش از ۴۰ میلی گرم لیکوپن در هر ۱۰۰ گرم آن وجود داشته باشد.

رب گوجه فرنگی مرغوب

 عدم استفاده چین چین از نگهدارنده‌ها

حداکثر نمک مورد استفاده در رب گوجه فرنگی در استاندارد یک و نیم درصد تعریف شده است که از این مقدار نیم درصد مربوط به نمک طبیعی خود گوجه فرنگی است. بنابراین در تولید رب گوجه فرنگی استاندارد از حداقل نمک افزوده استفاده می‌‌شود. یک رب گوجه فرنگی مرغوب همچنین باید فاقد هر گونه نگهدارنده و مواد افزودنی غیر مجاز باشد البته بررسی این موارد جز در آزمایشگاه امکانپذیر نیست.

در تولید رب گوجه فرنگی چین چین از هیچ گونه مواد نگهدارنده و افزودنی‌های غیرمجاز استفاده نمی‌شود و گواه این مطلب نیز نمونه‌برداری‌های انجام شده توسط ارگان‌های ذیربط در سطح کل کشور است که طبق آن‌ها کیفیت رب گوجه فرنگی چین چین تأیید شده است. در نهایت برای نگهداری رب گوجه فرنگی مقاله نگهداری رب گوجه فرنگی و روش‌های استفاده طولانی مدت از رب گوجه فرنگی را حتما بخوانید!