طرز تهیه دیپ زیتون و پنیر

مواد لازم

زیتون شور چین چین

۱ پیمانه

پنیر خامه‌ای

۱۲۰ گرم

سایر مواد لازم


دیپ زیتون و پنیر، یک غذای خامه‌ای، نرم و راحت است که برای عصرها مناسب است و یک غذای خوشمزه برای مهمانان می‌شود.

مزهی غالب این دیپ، شوری زیتونهای مورد استفاده در آن است. پیشنهاد می‌کنیم این غذا را با کراکرهای شور سرو کنید تا طعم خاص آن را زیر دندان احساس کنید.

برای تهیه دیپ زیتون و پنیر برای ۴ نفر، به ۳۰ دقیقه زمان و مواد اولیه زیر نیاز دارید.

  • زیتون شور چین چین = ۱ پیمانه
  • پنیر خامه‌ای = ۱۲۰ گرم
  • پنیر چدار = ۲/۱ پیمانه
  • ماست = ۴/۱ پیمانه
  • فلفل دلمه ای رنگی = ۱ عدد
  • پیازچه = ۳ قاشق سوپ خوری
  • پودر فلفل قرمز تند = به میزان دلخواه

طرز تهیه دیپ زیتون و پنیر:

برای شروع، فلفل دلمه‌های‌ها را نگینی خرد و پیازچه‌ها را حلقه حلقه کنید. سپس هسته‌های چین‌چین را جدا کرده و آن‌ها را به صورت ورقه‌های برش بزنید.

پنیر خامه‌ای و پودر فلفل را با استفاده از چنگال مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. می‌توانید در همین مرحله با پنیر و فلفل مخلوط کنید و یا در مرحله آخر با بقیه مواد اضافه کنید.

در آخر فلفل دلمه‌ای، پیازچه، زیتون و پنیر چدار رنده‌شده را اضافه کنید.

این ترکیب جذاب از شوری زیتون و حالت خامه‌ای پنیر را می‌توانید به صورت سرد یا داغ سرو کنید.

برای سرو سرد آن، ظرف را بپوشانید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید و ۱۱ دقیقه قبل از مصرف آن را از خارج خارج کنید. در انتها آن را در ظرف مورد نظر به همراه کراکر یا بیسکویتهای شور قرار دهید.

برای پختن این دیپ لازم است، فر را از قبل با دمای ۳۵ درجه گرم کنید و به مدت ۱۵ دقیقه در فر بپزید آن را به خوبی آب کنید و رنگ طلایی را به خودتان بگیرید. بهتر است از روغن چرب شده با روغن یا ماهیتابه چدنی استفاده کنید.در نهایت روی دیپ را با جعفری تازه خرد شده و کمی زیتون خام ورقه شده تزئین کنید و همراه با ساندویچ یا نان بگت نوش جان کنید.

مواد اولیه در این دیپ:

می توانم با توجه به ذائقه، در مواد اولیه این دیپ تغییراتی به وجود آورد. مثلا سس مایونز یا خامه ترش را جایگزین کنید و به جای پیازچه از سیر له استفاده کنید.

میزان مایونز یا خامه ترش، با میزان ماست برابری می‌کند. همینطور یک حبه سیر برای طعم دادن به این غذا کافیست.

بهترین مواد اولیه برای تهیه دیپ زیتون و پنیر:

برای تهیه مواد اولیه چند نکته مهم وجود دارد که اگر به آن توجه کنید، دیپ خوشمزه‌تری دارد.

استفاده از سس مایونز پرچرب، طعم متفاوتی به دیپ شما خواهد داد.

جایگزین کردن خامه ترش، به داشتن دیپ با بافتی بهتر کمک می‌کند.

بهترین حالت برای اینکه عطر و طعمی فوق‌العاده داشته باشید، استفاده از سیر تازه است اما در صورتی که سیر تازه در دسترستان نیست، از ۲/۱ قاشق چایخوری پودر سیر استفاده کنید.

زیتون های سبز و شور چینچین با طعمی متفاوت، بهترین انتخاب برای این دیپ خوشمزه هستند. میزان شوری آب و کیفیت بالای زیتون‌ها به داشتن یک دیپ خوشمزه و عالی کمک زیادی می‌کند.

ترفندهای کاربردی برای درست کردن این پیش غذای عالی:

یک قاشق از آب زیتون شور چین چین را در ترکیب دیپ اضافه کنید تا طعم خاصی را به فرد پیدا کند.

قبل از استفاده از پنیر خامه‌ای و خامه ترش، آن‌ها را به محیط زیست برسانید تا از گلوله جلوگیری کنید. این کار باعث یکدستی بیشتر و بهتر مخلوط شدن این دو ماده می‌شود.

نکته مهم درباره زمان آماده سازی دیپ:

با توجه به مواد اولیه، امکان درست کردن این دیپ حتا از چند روز قبل وجود دارد. اما بهترین زمان، شب قبل از سرو کردن آن است. به یاد داشته باشید اگر دیپ را از قبل آماده کرده اید، روی آن را با فویل بپوشانید تا تازه خود را از دست ندهد.

برای نگهداری از دیپ، آن را در یخچال و یک ظرف در بسته به مدت ۳ روز نگه دارید. یادتان باشد این غذا یخ نمی‌زند و نیازی به نگهداری در فریزر ندارد.

ارزش غذایی دیپ پنیر و زیتون:

تصوری که می‌شود درمورد این غذا و ارزش غذایی آن بود، به دلیل استفاده از مواد غذایی مفید مانند زیتون، این دیپ یک غذای سالم و باکیفیت به شماره می‌رود.

زیتون استفاده شده در این غذا، فواید و خواص بیشماری دارد. به عنوان مثال، مشاهده در زیتون که نوعی بیماری اشباع نشده است، باعث آسیب‌های قلبی و درمانی نمی‌شود و در برخی موارد با سرطان مبارزه می‌کند.

 

اگر به یک میان وعده متفاوت و سالم نیاز دارید یا اگر میهمانان بسیاری از دوستان را می پذیرند که کیفیت و زمان پخت غذاها را برای شما در الویت قرار می دهند، دیپ پنیر و زیتون یک درست و به جاست.