خاصیت سس کچاپ

۵ خاصیت شگفت‌انگیز سس کچاپ

سس کچاپ از محبوب‌ترین چاشنی‌ها بین مردم جهان است و برای انواع غذاها مثل پاستا و فست‌فودها مورد استفاده قرار می‌گیرد.در این مقاله با ۵ خاصیت سس کچاپ آشنا می‌شویم.

پنج خاصیت سس کچاپ

۱- خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد

براساس تحقیقات انجام شده بر روی ۴۷۰۰۰ مرد آمریکایی در سال ۲۰۰۲، مصرف دو بار یا بیشتر سس گوجه‌ فرنگی در هفته خطر ابتلا به سرطان پروستات را تا ۲۰٪ کاهش می‌دهد که یک خاصیت سس کچاپ است. تحقیقات پیش از این نشان داده‌اند آنتی‌اکسیدان لیکوپن موجود در گوجه‌ فرنگی نقش اساسی در از بین بردن خطر ابتلا به این سرطان را دارد.

۲-تعداد اسپرم‌ها را افزایش می‌دهد

رنگ قرمز گوجه فرنگی به دلیل وجود لیکوپن است. این ماده همچنین موجب افزایش میزان باروری در مردان می‌شود. پژوهشگران دریافتند وجود آنتی‌اکسیدان می‌تواند موجب افزایش تعداد اسپرم‌ها  تا ۷۰٪ شود. همچنین می‌تواند تعداد اسپرم‌های فعال را افزایش و تعداد اسپر‌م‌های غیرعادی را کاهش دهد. بنابراین می‌توان گفت خاصیت مهم سس کچاپ در این است که ناباروری را کاهش می‌دهد.

۳-موجب کاهش کلسترول خون می‌شود

پژروهشگران فنلاندی پس از انجام آزمایش‌های گوناگون به این نتیجه رسیدند که سس کچاپ می‌تواند به کاهش «کلسترول بد» کمک کند. شرکت‌کنندگان در این تحقیق که در سال ۲۰۰۷ انجام گرفت در هر سه وعده غذایی روزانه‌شان سس کچاپ مصرف کردند و در پایان هفته ششم، مجموع کلسترول آن‌ها ۶ درصد و میزان کلسترول بد آن‌ها ۱۳ درصد کاهش یافته بود.

۴-موجب تقویت بینایی می‌شود

سس کچاپ علاوه براینکه ویتامین سی بالایی دارد، بسیار کم‌چرب بوده و حاوی ویتامین آ نیز است. این ویتامین نقشی کلیدی در سیستم ایمنی بدن داشته و نقشی حیاتی در داشتن دید خوب و قوی دارد.

۵-خوردن غذاهایی که به راستی سالم هستند را قابل‌ تحمل می‌کند

بیائید صادق باشیم. فارغ از تمام مزایای سلامتی که در بالا به آن اشاره کردیم، سس کچاپ مقدار زیادی شکر و نمک نیز دارد. بنابراین شاید آنچنان هم برای یک رژیم غذایی سالم مناسب نباشد. پرورش‌دهندگان گوجه‌فرنگی معتقدند برای سود بردن از تمام این مزایا باید روزی یک شیشه سس مصرف شود. ولی با این تفاسیر، از آنجایی که سس تقریبا مزه‌ی همه‌چیز را می‌پوشاند کار را برای کسانی که نمی‌توانند خود را به رژیم‌های سفت و سخت گیاهی و مزه‌ی سبزیجات عادت دهند، آسان‌تر می‌کند.

رب گوجه فرنگی چین چین

یکی از اساسی‌ترین مواد اولیه برای سس پرطرفدار کچاب، رب گوجه فرنگی است. انتخاب مواد اولیه به خصوص رب برای طرز تهیه سس خانگی بسیار مهم است. ما به شما رب گوجه فرنگی چین چین را پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر سلامت و کیفیت بالای غذایی دستچینی از طبیعت است که با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا در کارخانه بسته‌بندی شده و به دست شما همراهان گرامی می‌رسد.