عکس خبر اگروفود - چین چین

گفتگوی مدیر فروش چین‌چین با اگروفودنیوز و اقتصاد سبز

مصاحبه مدیرفروش شرکت چین‌چین در گفتگو با اگروفودنیوز و روزنامه اقتصاد سبز

جناب آقای مهدی محمودی مدیر فروش شرکت کشت و صنعت چین‌چین در خلال نمایشگاه اگروفود ۲۰۲۴ در مصاحبه با مجله خبری اگروفودنیوز و روزنامه اقتصاد سبز، از گسترش سبد محصولات و چالش‌های تولید در این صنعت گفته است. متن کامل خبرها را در ادامه بخوانید:

 

متن کامل مصاحبه اگروفودنیوز:

مهدی محمودی می‌گوید: در سال جدید سبد محصولات زیتون و ترشیجات برند چین چین گسترش خواهد یافت.

به گزارش پایگاه خبری صنعت غذا و کشاورزی(اگروفودنیوز)، مهندس مهدی محمودی مدیرفروش شرکت کشت و صنعت چین‌چین در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اگروفود در خصوص فعالیت این مجموعه گفت: این مجموعه حدود پنجاه سال در زمینه تولید و بسته‌بندی انواع رب، کنسرویجات، مرباجات و شوریجات تحت برند چین‌چین فعالیت دارد.

 

آقای محمودی بیان کرد: به جز پخش و توزیع در داخل کشور، محصولات چین‌چین به صورت بسته‌بندی و فله به کشورهای آسیای میانه، روسیه، کشورهای اروپایی و آسیای دور صادر می‌شود و این محصولات در کشورهای استرالیا و کانادا نیز در دسترس مصرف‌کنندگان است.

 

وی گفت: با وجود خط تولید و توانمندی‌های مجموعه چین‌چین، قادر به تولید محصول باکیفیت و مورد پسند برای مصرف‌کنندگان و گسترش سبد محصولات نیز هستیم. سبد مرباجات، ترشیجات و زیتون امسال پربارتر خواهد بود.

 

مدیرفروش شرکت کشت و صنعت چین‌چین به تامین مواد اولیه و نقدینگی به عنوان چالش‌های تولید اشاره کرد و افزود: تغییر قیمت قوطی یا شیشه برای بسته‌بندی محصولات با نوسان نرخ ارز و تامین گوجه‌فرنگی برای تولید رب با قیمت‌های متفاوت در فصول مختلف سال از مشکلات این صنعت است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا این لحظه در تولید موفق بوده‌ایم ولی نیازمند حمایت موسسه‌های مالی و مسئولین دولتی برای ارائه خدمات بهتر به مصرف‌کنندگان هستیم.

 

مهدی محمودی در پایان ضمن بیان اینکه در شرکت کشت و صنعت چین‌چین از ابتدا تا انتهای تولید در داخل مجموعه محقق می‌شود، گفت: گوجه‌فرنگی مورد استفاده برای تولید رب از مزارع استان خراسان، فارس و آذربایجان تهیه می‌گردد.

 

منبع خبر: https://agrofoodnews.com/?p=110478

 

متن کامل مصاحبه روزنامه اقتصاد سبز:

مجتمع کشت و صنعت “چین‌چین” در آبان ماه سال ۱۳۵۳ به صورت شرکت سهامی خاص در مشهد تاسیس شد. در سال ۱۳۵۶ این شرکت کار خود را با تولید رب گوجه فرنگی، انواع کمپوت، آب گوجه‌فرنگی، آبمیوه و سس کچاپ آغاز کرد. این برند معروف، در ادامه میزان تولیدات خود را افزایش داد و سبد کالایی متنوعی را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داد. این برند برای سال جاری هم تولید و عرضه محصولات جدید را در دستور کار خود قرار داده است. در گفت و گویی که با مهدی محمودی، مدیر فروش کشت و صنعت “چین‌چین” داشتیم، به بررسی تولیدات و فعالیت‌های این برند و مشکلات و چالش‌های تولید و صادرات پرداختیم.

امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است؛ به نظر شما مهم‌ترین موانعی که سرراه جهش تولید در صنعت غذا قرار دارد، چیست؟

در حال حاضر بابت بحث تولید، با موارد متعددی درگیر هستیم؛ یکی از اصلی‌ترین پارامترها بحث تامین نقدینگی و بازگشت پول از بازار در چرخه تولید است. همچنین در خصوص تامین مواد اولیه، پروسه تولید، بسته‌بندی مواد و حمل و نقل با مشکلاتی دست به گریبان هستیم تا بتوانیم کالا را با بهترین نحو ممکن به دست مشتری برسانیم. همچنین شرایط نگهداری کالاهای تولیدشده در انبار، به جهت اینکه تولیدات به شکل سالم و مرتب به مصرف‌کننده تحویل داده شود، یک چالش دیگر است.

در زمینه صادرات با چه مشکلاتی مواجه هستید؟

در زمینه صادرات، عمده‌ترین موضوع بازگشت پول و تامین نقدینگی است؛ زیرا برخی مشتریان به کالای باکیفیت ایرانی نیاز دارند و درخواست آن را دارند اما متاسفانه این امکان چندان میسر نیست که بتوانیم پس از تحویل کالا، موارد مالی را مرتفع کنیم و پول آن را به کشور برگردانیم. رفع این مشکل نیازمند مساعدت‌هایی از حیث بین‌المللی و روابط تجاری است، اما متاسفانه همچنان درگیر این موارد هستیم.

“چین‌چین” نام بسیار معتبری در صنعت غذا است؛ سیر تکامل این مجموعه چگونه طی شد، امروز چند نوع محصول دارید و برنامه آتی شما چیست؟

مجموعه کشت و صنعت “چین‌چین” و برند “چین‌چین”، بیش از ۵۰ سال سابقه فعالیت دارد و نیم قرن تجربه کاری پشت سر آن است و مدیران توانمندی در این مجموعه، مشغول فعالیت هستند. بارزترین محصول این مجموعه، رب گوجه‌فرنگی است ولی تنوعی از سبد محصولات کنسروی را داریم که کنسرو لوبیا، لوبیا با قارچ، بادمجان، نخود سبز، سبزیجات، ذرت و مایه ماکارونی از جمله آن‌هاست. همچنین در ادامه تولیدات دیگری به سبد کنسروی برند “چین‌چین” افزوده خواهد شد.

در تولید انواع مربا هم، در حال اضافه کردن طیف گسترده‌ای از طعم و مزه‌های مربایی به سبد محصولات خود هستیم. علاوه بر این تولید آبلیمو، شوریجات، ترشیجات، انواع خیارشور و زیتون را داریم که در سال ۱۴۰۳ به دنبال تکمیل سبد آن هستیم. امسال یکی از محصولاتی که به سبد محصولات ما اضافه شده، تن ماهی “چین‌چین” است که شامل تن ماهی ساده، با زیتون، شویدی و فلفلی است و به دنبال گسترش و تکمیل سبد محصولات هستیم که میسر خواهد شد.

تا پایان سال چه محصولات دیگری را روانه بازار خواهید کرد؟

تا پایان امسال، سبد تن ماهی، شوریجات، ترشیجات، خیارشور و زیتون را تکمیل خواهیم کرد. در مورد محصولات کنسروی هم پس از مطالعات لازم، برخی کنسروهای جدید را روانه بازار خواهیم کرد و تا آخر سال به سبد محصولات “چین‌چین” اضافه خواهد شد.

با توجه به اینکه نمایشگاه ایران اگروفود را به تازگی پشت سر گذاشته ایم؛ به نظر شما این رویداد با چه نقاط ضعف و قوتی همراه بود؟

نمایشگاه ایران اگروفود، محیط بسیار خوبی بابت تبادل اطلاعات و گردش کاری خوب است ولی متاسفانه از حیث تخصیص فضای مناسب برای شرکت‌ها، هنوز فقیر هستیم و توانمندی لازم را نداریم. همچنین مدت زمان برگزاری آن، یک مبحث دیگر است و برخی معتقدند که برای یک چنین صنعت بزرگی و بازار بزرگی، واقعا شاید چهار روز کم باشد. به نظر بسیاری از اساتید اگر اصلاحاتی روی این دو موضوع صورت بگیرد، شاید شرایط این نمایشگاه بسیار بهتر شود.

و در پایان اگر مطلب ناگفته‌ای با مسئولان یا مصرف‌کنندگان دارید، بفرمایید.

در مجموعه کشت و صنعت “چین‌چین” از صفر تا صد تولید در خود مجموعه انجام می‌پذیرد. ما این اطمینان را به مصرف‌کنندگان محترم می‌دهیم که محصولات “چین‌چین” از بهترین مواد درجه یک و واقعا دستچین شده است. این اطمینان را به مشتریان عزیز می‌دهیم که در حال تولید و عرضه محصول باکیفیت و سالم برای سیستم غذایی خانواده‌ها هستیم.