برند محبوب

چین‌چین دست‌چین مصرف‌کننده ایرانی شد!

برند «چین چین» در مهرماه سال ۱۳۹۸ توانست در ششمین جشنواره ملی برند محبوب مصرف ‌کنندگان، به عنوان برند محبوب از سوی مصرف کنندگان انتخاب شود. «چین چین» برای جلب اعتماد مصرف‌کنندگانش؛ مسیری طولانی را طی کرد. این مسیر از سال ۱۳۵۶ با تولید انواع رب گوجه فرنگی آغاز شد و در یک سال گذشته با تولید محصولات جدید و تمرکز بر تبلیغات مخاطب‌محور و خلاقانه به نقطه جدیدی رسید. در این گزارش به بررسی این موضوع می‌پردازیم که برند چین چین با وجود رقیبان مختلف در صنعت غذایی کشور چگونه توانست به برند محبوب مصرف‌کنندگان ایران در سال ۱۳۹۸ تبدیل شود.

رب گوجه فرنگی بهانه‌ای برای حضور در کنار مصرف‌کننده ایرانی

مجتمع کشت و صنعت چین چین در آبان سال ۱۳۵۳ به صورت شرکت سهامی خاص در مشهد تاسیس شد. در سال ۱۳۵۶ این شرکت کار خود را با تولید رب گوجه فرنگی، انواع کمپوت و آب گوجه فرنگی، آبمیوه و سس کچاپ را آغاز کرد. چین چین پس از پنج سال تولید رب‌گوجه‌ فرنگی، تصمیم گرفت تا دامنه تولید محصولاتش را گسترش دهد و به سمت بازار هدف گسترده‌تری روی بیاورد. چین چین در سال ۱۳۶۱ تولید انواع مربا را شروع کرد که توانست به سرعت جای خود را در میان مصرف‌کنندگان ایرانی به خوبی باز کند.

کارخانه‌ای مطابق با استانداردها و فن‌آوری روز دنیا

با توجه به استقبال مشتریان از محصولات چین چین، نیاز به احداث کارخانه‌های جدید با ظرفیت بالاتر دیده می‌شد. بنابراین در سال ۱۳۷۲ کارخانه کشت و صنعت بین الملل چین چین افتتاح و محصولات جدیدی به سبد محصولات این برند اضافه شد. این روند در سال‌های گذشته نیز ادامه پیدا کرد و کارخانه چین‌چین علاوه بر افزایش ظرفیت تولید محصولات خود، تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید را به خط تولید خود اضافه کرد. کنسرو خوراک بادمجان یا همان خاویار بادمجان، کنسرو نخود سبز و کنسرو لوبیا چیتی از جمله محصولاتی هستند که با استفاده از فناوری‌های جدید چین‌چین تولید شده و در حال حاضر جزو رتبه‌های اول فروش محصولات این کارخانه محسوب می‌شوند.

تمرکز بر تبلیغات خلاقانه

یکی از نکاتی که چین‌چین را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کند؛ تمرکز بر تبلیغات خلاقانه است. سبک این تبلیغات در تلویزیون، رادیو، محیطی، رسانه‌های مکتوب و فضای دیجیتال کاملا با دیگ‌دیگر متفاوت است و محتوای هر کدام با توجه به مخاطبان آن‌ها هدف‌گذاری و تولید می‌شود. همزمان با تبلیغات تلویزیونی و رادیویی، چین چین در صفحه اینستاگرام خود، سبک جدیدی از تولید محتوا را پایه‌گذاری کرد. این برند همچنین برای برطرف کردن نیاز مخاطب آنلاین خود، با تولید محتوا در سایت و وبلاگ خود، نکات کاربردی درباره آشپزی و سبک زندگی را به طور منظم منتشر می‌کند.

چین‌چین دست‌چین مصرف‌کننده ایرانی

برگزیدگان جشنواره برند محبوب کشور در مهرماه سال ۱۳۹۸ اعلام شدند که چین‌چین توانست با رأی مصرف‌کنندگان در دسته بندی‌های رب گوجه‌فرنگی و کنسروجات به عنوان برند محبوب سال ۱۳۹۸ منتخب مردمی معرفی شود. این نظر سنجی به صورت آنلاین در میان ۱۵۲ گروه کالا برگزار شد که در آن ۲٫۵۴۳٫۹۴۳ رای مردمی ثبت شد.

چین چین و فضای دیجیتال

در این مراسم که در دانشگاه شریف برگزار شد یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب برند محبوب مردم؛ فعالیت مناسب در شبکه‌های اجتماعی برای برندینگ اعلام شده بود. «فرزین فردیس، عضو اتاق بازرگانی تهران» درباره این معیار گفت: «امروز باید برای تحلیل ذهنیت و ادراکات مردم به فضای دیجیتال مراجعه کرد و این که تحلیل و پایش فضای مجازی است که می تواند برندها را از وضعیت و جایگاه برندشان در جامعه آگاه سازد.» به این ترتیب برند چین چین توانست از سایر برندها پیشی بگیرد و برای دومین بار عنوان برند محبوب کشور در سال ۱۳۹۸ را کسب کند.
همچنین طبق اعلام شرکت «پخش البرز» که پخش گروه بزرگی از محصولات مختلف در سرتاسر ایران را به عهده دارد، محصولات شرکت چین‌چین جزو پرفروش‌ترین محصولات این شرکت پخش است.

و راهی که همچنان ادامه دارد!

شرکت کشت و صنعت چین چین در نظر دارد علاوه بر ارتقا سطح کیفی محصولات خود و حضور گسترده‌تر در سبد خانواده‌های ایرانی، همچنان به توسعه و تحقیق برای عرضه محصولات بیشتر با استفاده از ماشین‌آلات مدرن و فناوری روز دنیا، پرداخته تا نیاز مصرف‌کنندگان را بیش‌از پیش تامین کند.