چه غذاهایی با خیارشور خوشمزه‌ترند؟

 

خیارشور یکی از پرطرفدارترین چاشنی‌ها در کنار غذاست و به‌عنوان یک عنصر جدانشدنی از سفره ایرانی نیز شناخته می‌شود. استفاده از خیارشور در هر ساندویچی طرفداران خاص خودش را دارد و بسیاری از خوراک‌ها با آن به یک غذای ویژه تبدیل می‌شوند. خیارشور جدا از طعم لذیذ و اشتهاآوری که به غذا می‌بخشد، خاصیت درمانی هم دارد و استفاده از آن در کنار بسیاری از غذاها توصیه می‌شود.

چرا باید از خیار شور در کنار غذا استفاده کنیم؟

اگر بخواهیم به‌طور خلاصه دلایل لزوم استفاده از خیار شور در کنار انواع غذاها را نام ببریم به دو دلیل اساس برمی‌خوریم. طعم لذت‌بخش و سلامتی.

خیارشور برای بسیاری از غذاها به ضروری‌ترین چاشنی تبدیل شده است. تصور بسیاری از ساندویچ‌ها بدون خیارشور تقریباً غیرممکن است.

از طرفی دیگر مصرف آن همراه غذا فوایدی برای بدن شما دارد. جالب است بدانید که این چاشنی دوست‌داشتنی چون سرشار از آنتی‌اکسیدان است به عنوان یک ماده‌‌ی غذایی ضد سرطانی شناخته می‌شود. علاوه بر این مصرف خیارشور در کنار غذا به اثربخشی انسولین کمک بسیاری می‌کند و می‌تواند به کاهش اضطراب شما کمک کند.

برای افراد بدغذا و کم اشتها استفاده از خیار شور در کنار غذا توصیه می‌شود زیرا اشتهای آن‌ها را به غذای اصلی تحریک می‌کند. به همین خاطر افرادی که دوست دارند چاق شوند می توانند با خیال آسوده از خیارشور به عنوان بخشی از سفره خود استفاده کنند. البته مصرف زیاد آن به افراد دارای اضافه‌وزن و البته افرادی که از فشارخون رنج می‌برند توصیه نمی‌شود.

فراموش نکنید که تمامی مزایای استفاده از خیار شور کنار غذا در حالی است که خیارشور شما به روش‌های سالم و بهداشتی تهیه‌شده باشد. در غیر این صورت نه‌تنها طعم خوبی به غذای شما نمی‌بخشد بلکه فایده‌ای هم برایتان نخواهد داشت. خیارشورهای چین‌چین از بهترین خیارهای مناسب برای خیار شور و در بهداشتی‌ترین شرایط ممکن تهیه‌شده‌اند و شما می‌توانید ضمن اعتماد به سلامت آن‌ها از این خیارشور در کنار انواع استفاده کنید.

انواع کاربردهای خیارشور

خیارشور می‌تواند به عنوان ماده اولیه بسیاری از غذاها و سس‌ها کاربرد داشته باشد. در ادامه می‌توانید انواع استفاده از آن را ببینید:

خیارشور در غذاها

کافی است تا به سالادالویه و سالادماکارونی فکر کنید تا متوجه حضور این ماده غذایی به‌عنوان عنصر اصلی تهیه یک غذا شوید. خیارشور در غذاهایی که به‌صورت سرد سرو می‌شوند مانند سالادالویه، سالاد پاستا، سالاد سیب‌زمینی و شکل‌های دیگری از سالاد به‌صورت ماده اولیه مورداستفاده قرار می‌گیرد. البته شاید مزه این غذاها را بدون آن نیز تجربه کرده‌اید. در این صورت به خوبی با نقش حیاتی خیارشور در غذاهای این چنینی آشنا هستید و می دانید که طعم نهایی غذایی مانند سالاد الویه بدون خیارشور تفاوت زیادی با یک سالاد اولیه با دستور اصلی دارد. خیار شور طعم شور و حتی نیمه‌ترشی به این غذاها می‌بخشد و طعم کلی غذا را دگرگون می‌کند. اگر دوست دارید تا مزه خیار شور را در تمامی بخش‌های غذاهای این‌چنینی حس کنید می‌توانید آن را رنده کنید.

خیارشور در سس‌ها

خیارشور به‌عنوان ماده اصلی بسیاری از سس‌ها به‌ویژه سس تارتار مورداستفاده قرار می‌گیرد. از این سس‌ها می‌توانید در کنار غذاهایی مانند انواع برگر، هات‌داگ، غذاهای دریایی مانند میگو سوخاری و ماهی استفاده کنید. سس‌های دارای خیارشور طعم ویژه‌ای دارند و این غذاها را خوشمزه‌تر ازآنچه هستند، می‌کند.

خیار شور کنار غذا

خیار شور به‌عنوان یکی از چاشنی‌های همیشگی انواع ساندویچ مورد استفاده قرار می‌گیرد. تا جایی که برای عده بسیاری تصور ساندویچ‌هایی مانند کتلت، کوکو سبزی، کوکو سیب‌زمینی، بندری و… بدون حضور آن امکان‌پذیر نیست. درواقع تنها افرادی که با مزه خیارشور ارتباط برقرار نکرده‌اند از خوردن این غذاها با خیارشور استقبال نمی‌کنند. اما به‌طور کل این چاشنی در کنار غذا نه‌تنها طعم خوبی به آن می‌بخشد که برای سلامت شما هم مفید است و اشتهای‌تان را تحریک می‌کند.

شما می‌توانید از انواع خیارشور چین‌چین در کنار غذای خود، به‌عنوان یک چاشنی خوش‌طعم در سس مورد نظرتون و یا به‌عنوان ماده اصلی یک سالاد خوشمزه استفاده کنید.