پنج تغذیه سالم برای زنگ تفریح

با شروع مدارس و رفتن دانش‌آموزان به مدرسه، والدین به فکر فراهم کردن بهترین شرایط برای فرزندان خود هستند. یکی از مهم‌‌ترین مواردی که والدین باید درباره آن حساسیت به خرج دهند، تغذیه دانش‌آموزان است. از آنجایی که دانش‌آموزان در دوره رشد یا بلوغ هستند، باید تمامی مواد مغذی ضروری بدن آن‌ها از طریق تغذیه تامین شود. به همین دلیل ضرورت یک تغذیه سالم در زنگ تفریح برای آن‌ها احساس می‌شود. در این مطلب قصد داریم پیشنهاداتی برای تغذیه دانش‌آموزان در زنگ تفریح داشته باشیم. اگر شما هم به وضعیت سلامت و تغذیه فرزند خود اهمیت می‌دهید، تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. 

مربا، بهترین انتخاب برای صبحانه

در اکثر موارد والدین از نان و پنیر برای تغذیه کودکان استفاده می‌کنند. هر چند این وعده صبحانه مقوی است اما بعد از مدت کوتاهی برای فرزند شما تکراری خواهد شد. بنابراین باید به فکر ایجاد تنوع در صبحانه برای فرزند خود باشید. برای ایجاد تنوع می‌توانید از انواع مربا استفاده کنید. از آنجایی که مربا از انواع مختلف میوه‌ها تهیه می‌شود، می‌تواند مواد مغذی ضروری بدن کودک را تامین کند. علاوه بر این مانع افت قند کودک شده و بهره‌وری وی را در طول روز افزایش می‌دهد. 

برند چین‌چین یکی از مشهورترین برندها در حوزه صنایع غذایی بوده که محصولات مختلفی را در بازار عرضه کرده است. مربای به، مربای بالنگ، مربای توت فرنگی، مربای هویج و مربای آلبالو از جمله محصولات چین‌چین هستند که می‌توانید از آن‌ها برای وعده صبحانه استفاده کنید. این تنوع در طعم و مزه باعث می‌شود تا فرزند شما از خوردن صبحانه لذت بیشتری ببرد. تمامی محصولات چین چین از مواد اولیه تازه تهیه شده است. به همین دلیل طعم محصولات این برند بسیار طبیعی و تازه بوده و سرشار از مواد مقوی نیز است. 

تغذیه‌ای متفاوت با طعم سیب زمینی و ذرت

اگر دوست دارید تغذیه‌ای متفاوت و خوشمزه‌ای را برای زنگ تفریح فرزند خود آماده کنید، راهکار آن بسیار ساده است. کافیست برای کودک خود اسلایس سیب زمینی و ذرت طبخ کنید. این مدل میان وعده طعم متفاوتی داشته و بسیار مقوی است. برای این منظور طبق دستور زیر پیش بروید.

دو عدد سیب زمینی برداشته و آن‌ها را خیلی ریز رنده کنید. در مرحله بعد به آن سه عدد تخم مرغ اضافه کرده و روی آن یک حبه سیر رنده کنید؛ سپس به این مواد بکینگ پودر، نمک، فلفل و زردچوبه اضافه کرده و آن‌ها را خوب هم بزنید. یک ظرف پیرکس را چرب کرده و مواد را داخل آن بریزید. حالا دو عدد گوجه فرنگی را با ۵ عدد پیازچه به شکل ریز خرد کرده و روی مواد بریزید. یک عدد کنسرو ذرت چین‌چین را باز و آن را هم روی مواد خود اضافه کنید. در نهایت هم روی مواد کمی پنیر پیتزا رنده شده بریزید. ظرف را نیم ساعت در فر و در دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار دهید. در نهایت میان وعده ویژه شما آماده سرو است. 

املت، صبحانه‌ای همیشه خوشمزه

تقریبا تمامی کودکان میانه خوبی با انواع املت دارند. املت تخم مرغ و گوجه یکی از بهترین و ساده‌‌ترین ایده‌هایی است که می‌توانید برای صبحانه فرزند خود آماده کنید. اما مشکلی که وجود دارد این است که برخی مواقع والدین زمان کافی برای رنده کردن گوجه و درست کردن املت ندارند. برای رفع این مشکل کافیست به جای گوجه از رب گوجه استفاده کنید. اگر رب گوجه شما تازه باشد، قطعا طعم آن شبیه به زمانی است که از گوجه واقعی استفاده می‌کنید. اما در غیر این صورت ممکن است طعم املت شما کمی متفاوت شود. برای آن که بتوانید یک املت خوشمزه داشته باشید، می‌توانید از رب گوجه چین‌چین استفاده کنید. این محصول چین‌چین از گوجه تازه فرآوری شده و به همین دلیل طعم و رنگ کاملا طبیعی و مشابه با گوجه دارد. بدین ترتیب می‌توان آن را در کنار تخم مرغ استفاده کرد. 

ترکیب لوبیا چیتی با قارچ

یکی دیگر از صبحانه‌های بسیار پرطرفدار، لوبیا و قارچ است. این ترکیب نه تنها طعم فوق‌العاده‌ای دارد بلکه یک صبحانه کامل و مغذی برای فرزندان شما خواهد بود. برای درست کردن این صبحانه باید لوبیا را به مدت حداقل ۶ ساعت خیس کنید. در این بازه زمانی باید دو بار آب لوبیا را تعویض کنید تا نفخ آن گرفته شود. در گام بعدی باید پیاز را به شکل نگینی خرد کرده و سرخ کنید. حالا نوبت آن می‌رسد که سیر و گوجه فرنگی خرد شده را هم به پیاز‌ها اضافه کرده و خوب تفت دهید. 

بعد از طی این مراحل باید لوبیا چیتی را به مواد خود اضافه کرده و اجازه دهید با ۵ لیوان آب همراه با مواد بجوشد. در این مرحله باید سیب زمینی‌ها را هم به شکل نگینی خرد کرده و به لوبیا اضافه کنید. در مرحله بعد باید قارچ‌ها را هم خرد کرده و روی لوبیا و سیب زمینی بریزید. اجازه دهید تا تمامی مواد به خوبی بپزند، سپس به آن‌ها نمک و فلفل و زردچوبه و کمی رب گوجه اضافه کنید. بدین ترتیب صبحانه شما آماده سرو است. 

همانطور که متوجه شدید، طبخ این صبحانه زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. بنابراین باید از حداقل شب قبل به فکر آماده کردن مواد و طبخ آن‌ها باشید، اما راهکار بهتری هم وجود دارد. اگر زمان کافی برای درست کردن این صبحانه را ندارید، کافیست به برند چین چین اعتماد کنید. کنسرو لوبیا چیتی یا لوبیا چیتی با قارچ یکی از خوشمزه‌‌ترین کنسرو‌های این برند است که کار شما را آسان‌‌تر خواهد کرد. طعم این کنسرو به دلیل استفاده از لوبیا و قارچ تازه بسیار خوشمزه بوده و نظر هر فردی را جلب می‌کند. 

خوراک بادمجان

خوراک بادمجان یکی دیگر از صبحانه‌های متفاوتی است که می‌توانید به آن فکر کنید. این طعم می‌تواند تنوع خوبی برای صبحانه فرزند شما باشد. با این وجود اگر دوست دارید صبحانه را سریع‌‌تر و بدون دغدغه‌‌تر درست کنید، کافیست کنسرو خوراک بادمجان چین‌چین را تهیه کنید. در تهیه این کنسرو از تازه‌‌ترین بادمجان استفاده شده و شما می‌توانید در عرض چند دقیقه یک صبحانه خوشمزه و متفاوت را برای کودک خود فراهم آورید. به طور کلی کنسرو‌ها بهترین انتخاب برای کسانی هستند که زمان زیادی نداشته و می‌خواهند در عرض کوتاه‌‌ترین زمان بهترین وعده غذایی را داشته باشند. اما این که کنسرو را از چه برندی تهیه می‌کنید، بسیار مهم است. زیرا در تهیه بسیاری از کنسرو‌ها از مواد اولیه نامرغوب استفاده شده و به همین دلیل طعم و بوی کنسرو مطبوع نخواهد بود. 

و در انتها …

اهمیت تغذیه در رژیم غذایی دانش‌آموزان، بر کسی پوشیده نیست. به همین دلیل لازم است تا والدین صبحانه و میان وعده مناسبی برای فرزندان خود انتخاب کنند؛ اما مشکلی که وجود دارد این است که گاهی والدین انواع فست فود‌ها یا خوراکی‌هایی مانند چیپس و پفک را برای فرزندان خود انتخاب می‌کنند. این در حالیست که می‌توان در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن و با صرف هزینه معقول، یک صبحانه یا میان وعده مناسب را برای کودک در زنگ تفریح فراهم کرد. با این کار هم کودک از مواد مغذی برخوردار شده و هم به خوردن صبحانه و میان وعده تشویق می‌شود. در این مطلب راجع به بهترین صبحانه‌ها و میان وعده‌هایی که می‌توانید برای کودک خود فراهم کنید، صحبت کردیم. برای داشتن تغذیه سالم می‌توانید به محصولات چین‌چین اعتماد کرده و از انواع کنسروها یا مرباهای این برند استفاده کنید. در این مطلب به ایده‌های خوبی اشاره شد که کار شما را آسان‌‌تر خواهد کرد.