پاستا با سس نخودفرنگی و مرغ

مواد لازم

نخود فرنگی چین چین

یک پیمانه

پاستا

250 گرم

سیر خرد شده

1 حبه

لیموترش تازه

1 عدد

روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری

گردو

4 عدد

پنیر پارمسان (در صورت تمایل)

2 قاشق غذاخوری

فلفل سیاه و نمک

به مقدار لازم

ریحان و نعنا

به مقدار لازم برای عطر و بوی بهتر

آب پاستا

یک لیوان

سینه مرغ

یک عدد

سایر مواد لازم


به نظر می‌رسد  هیچ چیز در این دنیا نمی‌تواند خوشمزه‌‌‌تر از پاستاهایی باشد که خودمان درست می‌کنیم باشد! البته این نظری است که تا چند وقت قبل از مزه مزه کردن پاستا با سس نخودفرنگی و مرغ خواهیم داشت. داستان از آنجایی شروع می‌شود که به یک مهمانی دعوت می‌شویم و پاستایی با طعم بسیار دلپذیر را می‌چشیم. به همین دلیل تصمیم می‌گیریم تا دستور طبخ این پاستا خوشمزه را از میزبان بگیریم. در ادامه طرز تهیه پاستا با سس نخود فرنگی و مرغ را قرار خواهیم داد تا شما هم بتوانید از آن استفاده کنید. شک نکنید که بعد از درست کردن این پاستا از خودتان بابت خواندن و اجرای این دستور پخت بسیار ممنون خواهید بود!

طرز تهیه پاستا با سس نخود فرنگی و مرغ

برای تهیه پاستا کار سختی در پیش ندارید اما باید مراحل را مطابق آنچه در ادامه خواهیم آورد، پیش ببرید. قبل از هر چیز مواد اولیه را آماده کنید.

طرز تهیه

  1. برای درست کردن این پاستای خوشمزه ابتدا باید نخود فرنگی‌ها را شسته و آن‌ها را پوست بگیرید. در مرحله بعد آن‌ها را داخل یک قابلمه آب داغ ریخته و اجازه دهید کاملا آبپز و نرم شوند. هنگامی که احساس کردید نخود فرنگی‌ها پخته و نرم شدند، آن‌ها را از روی اجاق برداشته و با آب سرد ابکشی کنید. ممکن است این مرحله کمی زمان بر باشد اما بهتر است به خوبی آن را اجرا کنید؛ زیرا مزه نخود‌فرنگی نپخته به خوبی در پاستا مشخص است. بدون شک بهترین انتخاب برای شما کنسرو نخود سبز چین‌چین خواهد بود.
  2. حالا نوبت به پختن پاستا می‌رسد. پاستا را به آب در حال جوش اضافه کرده و اجازه دهید خوب پخته شود. در حین پختن می‌توانید به آن کمی روغن مایع و نمک هم اضافه کنید. با این کار پاستا به هم نمی‌چسبد.
  3. در حین پخته شدن پاستا، نخود فرنگی آبپز شده را در داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید؛ سپس به آن آب لیمو، روغن زیتون، نمک، سیر، گردو و کمی پنیر خرد شده اضافه کنید. در مرحله بعد کمی آب پاستا، فلفل سیاه، ریحان و نعنا هم اضافه کرده و مواد را به خوبی باهم مخلوط کنید. توجه کنید که مواد شما باید به غلظت سس برسد. در نهایت سس نخود فرنگی شما آماده است.
  4. اضافه کردن مرغ به پاستا اختیاری است. بعضی از افراد علاقه‌‌ای به طعم مرغ در پاستا ندارند، اما اگر دوست داشتید می‌توانید مرغ را هم به پاستای خود اضافه کنید. برای اضافه کردن مرغ باید ابتدا آن را به صورت مکعبی خرد کنید. در مرحله بعد باید مرغ را با سیر و روغن کمی در تابه تفت دهید.
  5. هنگامی که مرغ و پاستا پخته شد، همه مواد را با سس نخود فرنگی در تابه ریخته و تفت دهید. اجازه دهید، تا مواد خوب به خورد هم بروند. حالا می‌توانید پاستای خوشمزه خود را نوش جان کنید.
  6. برای تزئین پاستا هم می‌توانید از کمی پنیر پیتزا و نخود فرنگی کمک بگیرید.

فوت و فن‌های مهم

برای داشتن یک پاستای خوشمزه، می‌خواهیم نکات مهمی را به شما بگوییم که رعایت کردن آن‌ها باعث می‌شود پاستای شما طعم بهتری داشته باشد.

  • اگر نخود فرنگی را به خوبی نپزید، در نهایت سس یکدستی نخواهید داشت. بنابراین سعی کنید نخود فرنگی مرغوب بخرید و آن را خوب بپزید. البته توجه داشته باشید که در تمامی فصول نخود فرنگی تازه در بازار پیدا نمی‌شود. اگر احساس می‌کنید این مرحله برای شما خیلی زمان‌بر و سخت است می‌توانید به جای خرید نخود فرنگی، از کنسرو نخود فرنگی چین چین هم استفاده کنید. کنسرو نخود فرنگی چین چین هم کاملا تازه و خوشمزه است و هم بافت بسیار نرمی دارد. بنابراین شما نیازی به پختن نخود فرنگی نخواهید داشت. با خرید این محصول می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی کرده و در نهایت سس بسیار خوشمزه‌‌ای نیز داشته باشید.
  • پاستا باید به طور کامل در آب جوش، پخته شود. معمولا زمان پخت پاستا روی بسته‌بندی آن نوشته شده است. با این وجود سعی کنید پاستا را تا جایی بپزید که حالت له شده نداشته باشد.
  • کدام مدل پاستا را انتخاب کنیم؟ هر چند انتخاب نوع پاستا کاملا به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد اما در این باره دستورالعمل‌های خاصی هم مطرح می‌شود. برای مثال پاستا پنه بیشتر برای درست کردن پاستا آلفردو به کار می‌رود. منظور از پاستای پنه همان پاستا با فرم استوانه‌‌ای است. پاستا پاپاردله که حالت رشته‌‌ای شکل دارد، بیشتر برای پخت سبزیجات استفاده می‌شود. پاستا فارفاله که در ایران با نام ماکارونی پروانه‌‌ای شکل شناخته می‌شود، بیشتر برای درست کردن پاستای گوشت و مرغ به کار می‌رود. هر چند انتخاب مدل پاستا به سلیقه شما وابسته است اما اگر دوست داشتید حرفه‌‌ای‌‌‌تر عمل کنید، می‌توانید از این دستور العمل هم کمک بگیرید.
  • اگر می‌خواهید پاستای شما بیشتر کش بیاید، باید از پنیر موزارلا استفاده کنید. البته گاهی در پاستا از خامه هم استفاده می‌شود. در هر صورت انتخاب آن به سلیقه شما بستگی دارد.
  • هنگامی که منتظر هستید پاستا در آب جوش پخته شود، آن را به حال خود رها نکنید! اگر پاستا را به حال خود بگذارید قطعا بهم چسبیده شده و از حالت طبیعی خارج می‌شود. بهتر است با چنگال مخصوص پاستا به طور مرتب پاستاها را به هم بزنید. این کار کمک می‌کند تا پاستا در حین پخته شدن بهم نچسبد. البته همانطور که در بالا هم گفته شد، حتما در حال جوشیدن به آن روغن و نمک هم اضافه کنید.
  • بعد از آن که پاستا در آب جوش پخته شد، بهتر است آن را فقط آبکش کنید. شستن پاستا با آب سرد اصلا توصیه نمی‌شود. با شستن پاستا نشاسته‌‌ای که روی آن وجود دارد را از بین می‌برید. بدین ترتیب پاستا شما حالت مخملی به خود نمی‌گیرد. بنابراین طعم خیلی حرفه‌‌ای هم نخواهد داشت.
  • سس نخود فرنگی به اندازه سس آلفردو کالری ندارد. زیرا در آن خامه به کار نمی‌رود. بنابراین اگر به دنبال یک دستور العمل رژیمی اما خوشمزه برای تهیه پاستا هستید، سس نخود فرنگی بهترین پیشنهاد است.
  • اگر می‌خواهید ظاهر پاستا شما زیباتر شود روی آن را پنیر پیتزا ریخته و داخل فر قرار دهید. با طلایی شدن رنگ پنیر پیتزا پاستا را از فر خارج کرده و نوش جان کنید.
  • گوجه گیلاسی، هویج، سبزیجات خرد شده و… از جمله موادی هستند که می‌توانید برای تزئین پاستا به کار ببرید.
  • برای داشتن طعم بهتر می‌توانید تکه‌های مرغ خود را از قبل مزه‌دار کنید. برای این کار ابتدا مرغ را به قطعات مکعبی شکل خرد کرده و آن را در روغن زیتون، نمک، فلفل و ادویه دلخواه بگذارید. اجازه دهید مرغ یک ساعت در این مخلوط بماند و آن را چند دفعه زیر و رو کنید. بعد از یک ساعت مرغ‌ها را تفت داده و مطابق آنچه گفته شد پیش روید.

سخن پایانی

اگر عاشق طعم پاستا هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما دستور العملی که در این مقاله آوردیم را امتحان کنید. پاستا با سس نخود فرنگی قطعا ترکیب متفاوتی است که تا به حال آن را امتحان نکرده‌اید! اما اگر نگران تهیه نخود فرنگی برای تهیه این پاستا هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم به جای خرید نخود فرنگی از کنسرو نخود فرنگی چین چین استفاده کنید. زیرا کنسرو نخود فرنگی چین چین با بافت و طعمی تازه، طعم بسیار متفاوت و بی‌نظیری به پاستا شما خواهد داد.