پاستا با سس مارینارا

طرز تهیه پاستا با سس مارینارا

مواد لازم

پاستا آشیانه‌ای (فتوچینی)

250 گرم

گوجه فرنگی

5 عدد

گوجه فرنگی گیلاسی

چند عدد برای تزیین

پنیر پارمزان

پنیر پارمزان

سایر مواد لازم

رب گوجه‌فرنگی چین چین

2 قاشق غذاخوری

سیر ریز خرد شده

4 حبه

جعفری و ریحان ساطوری

2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون

نصف پیمانه

آب

یک پیمانه

نمک و فلفل قرمز

به میزان لازم

پاستا با سس مارینارا یکی از محبوب‌ترین غذاهاست در سرتاسر دنیاست. یکی از دلایل این محبوبیت، به علت سس مخصوص آن است. مارینارا سسی ایتالیایی است که معمولا با گوجه‌فرنگی، سیر و سبزیجات معطر طبخ می‌شود. مزیت بالای این سس راحتی در پخت و عطر و طعم بی‌نظیر آن است.

تاریخچه سس پاستا

داستان‌های محلی بسیاری در رابطه با مبدا پیدایش این سس وجود دارد. یکی از معتبرترین نسخه‌های موجود منشا اختراع این سس را به آشپزی در کشتی‌های ناپلی (‌شهری در ایتالیا) بعد از معرفی گوجه به اروپاییان در اواسط قرن ۱۶ نسبت می‌دهد. روایتی دیگر میگوید این سس توسط همسران دریا نوردان ناپلی برای همسران بازگشته از سفرهای طولانی‌شان ابداع شده است.

در آمریکا و ایتالیا این سس به صورت کنسرو در بازار موجود است، اما پخت آن در خانه با بوی جان افزا و اشتها برانگیزی که ایجاد می‌کند، لذت خوردن غذا را صد چندان خواهد کرد.

طرز تهیه پاستا با سس مارینارا

مرحله اول

گوجه فرنگی‌ها را کاملا میکس کنید. روغن زیتون را در ظرف ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید. سیر را داخل ماهیتابه ریخته، تفت دهید و گوجه و آب را به آن اضافه کنید.

مرحله دوم

شعله را بالا بکشید تا مایع جوش بیاید و نمک و فلفل را اضافه کنید. بعد از جوش آمدن زیر ظرف را کم کرده و بگذارید آب سس کامل گرفته شود.

مرحله سوم

مهمترین کار برای پختن سس مارینارا صبوری است. هر چه در زمان بیشتر و با شعله کمتر سس آماده شود خوش طعم‌تر خواهد بود. تا سس آماده شود آب را در قابلمه به جوش آورده و پاستای آشیانه‌ای را در ان ریخته و پس از حدود ۱۵ دقیقه آبکش کنید. سری به سس زده و اگر آب گوجه فرنگی کامل گرفته شده جعفری و ریحان را اضافه کرده و زیر ظرف را خاموش کنید.

مرحله چهارم

پاستا را در ظرف ریخته و سس مارینارا را روی آن ریخته و با جعفری و ریحان تازه و گوجه های گیلاسی از وسط نصف شده تزیین کنید. پنیر پارمزان را روی غذا رنده کرده و سرو کنید. نوش جان 🙂