رب گوجه فرنگی سنتی

رب گوجه فرنگی سنتی مضر است ، طرز تهیه آن را یاد نگیرید!

طرز تهیه رب گوجه فرنگی سنتی را یاد نگیرید زیرا اگر گوجه فرنگی در شرایط بهداشتی و با برخی شرایط طبخ نشود سمومی از خود ایجاد می‌کند که برای بدن بسیار مضر است و سلامتی فرد مصرف‌کننده را به خطر می‌اندازد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا دلایل استفاده نکردن از رب گوجه فرنگی سنتی را بدانید.

رب گوجه فرنگی سنتی ارزش غذایی ندارد!

در گوجه‌فرنگی ویتامین‌هایی وجود دارد که سلامتی مصرف‌کننده را تضمین می‌کند! از ویتامین  Cو A، اسیدفولیك گرفته تا مواد معدنی مثل: آهن، مس، کلسیم، فسفر و… همه در میوه گوجه فرنگی وجود دارد.
اگر این میوه پر خاصیت در هنگام تبدیل شدن به رب گوجه فرنگی در شرایطی استاندارد و تحت نظر متخصصان تغذیه انجام نشود و به صورت سنتی که افراد سود جو در برابر آفتاب و… در شرایطی غیربهداشتی رب گوجه فرنگی سنتی را تهیه می‌کنند این عمل صورت بگیرد، علاوه بر این که خواص گوجه فرنگی مانند آنزیم‌ها و ویتامین‌های مفید آن از بین می‌رود، سمومی را در رب ایجاد می‌کند که برای بدن ضرر داشته و سلامتی مصرف‌کننده را به خطر می‌اندازد!

رب‌های سنتی بسیار ناسالم هستند!

بنا بر باوری غلط و شایعه‌ای غیر علمی که رب‌های سنتی را سالم‌تر از رب‌های صنعتی معرفی کرده و رب‌های کارخانه‌ای را دارای مواد نگه دارنده دانسته‌اند این باوری غلط است زیرا در ادامه بنا بر تحقیقی که از سمت دانشگاه علوم پزشکی همدان صورت گرفته است رب‌های سنتی علاوه بر این که هیچ ارزش غذایی ندارند سلامت مصرف‌کنندگان را نیز به خطر می‌اندازند!

 

رب گوجه فرنگی سنتی

تحقیق صورت گرفته درباره رب گوجه فرنگی سنتی

این روزها عادات غذایی غلط که از سمت باورهای غیر علمی صورت گرفته است سلامتی بسیاری از افراد را به خطر می‌اندازد که در پی آن ابتلا شدن به انواع بیماری‌ها و به خطر افتادن بهداشت جمعی را منجر شده است!
طی تحقیقی که از طرف محققین دانشگاه علوم پزشکی همدان صورت گرفت با توجه به تبلیغات منفی که در مورد رب گوجه فرنگی صنعتی انجام شده است بنا بر باوری غلط و شایعه‌ای غیر علمی، رب‌های سنتی را سالم‌تر از رب‌های صنعتی معرفی کرده و رب‌های کارخانه‌ای را دارای مواد نگه دارنده دانسته‌اند.
در صورتی که نتیجه تحقیقات متخصصین تغذیه نشان می‌دهد که:« موادی با عنوان بنزوات سدیم در رب‌های سنتی به وجود می‌آید که در یک کیلوگرم از این محصولات تقریبا ۱۲۰۰ میلی‌گرم وجود دارد که این ماده حالتی سمی دارد. لذا پیشنهاد می‌شود با توجه به نتیجه‌های حاصل شده از این تحقیق از مصرف رب‌ گوجه فرنگی سنتی اکیدا اجتناب کنید و محصولاتی را مصرف کنید که در شرایط استاندارد و با تاییدیه وزارت بهداشت و درمان باشد.

یک پیشنهاد ویژه

رب‌ گوجه فرنگی چین چین با استفاده از مرغوب‌ترین گوجه فرنگی‌ها نهیه شده که سرشار از مواد غذایی مفید برای شماست! شما می‌توانید با استفاده از این محصول مرغوب از برند چین چین از خواص گوجه فرنگی بهره‌مند شوید و سلامتی پوست و موی خود را تضمین کنید! همچنین می‌توانید از رب خانگی چین چین استفاده کنید.

می‌توانید با مطالعه فرایند تهیه رب گوجه فرنگی چین چین با روش تهیه آن آشنا شوید.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه سس کچاپ با رب گوجه فرنگی را بخوانید.

برای مطالعه منبع مقاله کلیک کنید.