لوبیا به جای گوشت در رژیم غذایی شما

 

استفاده از گوشت، مخصوصاً گوشت قرمز در بسیاری از رژیم‌ها توصیه نمی‌شود. مخصوصاً اگر رژیم گیاه‌خواری را انتخاب کرده باشید به خوبی با چالش دریافت پروتئین از سایر مواد غذایی آشنایی دارید. اما خوشبختانه مواد غذایی بسیاری هستند که می‌توانند حتی بهتر از گوشت نیاز بدن شما به پروتئین و سایر مواد مغذی را برطرف کنند و لوبیا به‌طورقطع یکی از آن‌هاست. به همین خاطر است که شما با خیالی آسوده می‌توانید از لوبیا به جای گوشت در غذا استفاده کنید.

چگونه می‌توانیم در یک رژیم سالم از لوبیا به جای گوشت در غذا استفاده کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید بدن در طول روز به واحدهای متعددی از مواد مغذی برای ادامه حیات نیاز دارد. چربی‌ها، کربوهیدرات، پروتئین از مهم‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن شما هستند. شما به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید با حذف گوشت، نیاز بدن به پروتئین را منکر شده و حذف کنید. در واقع پروتئین‌ها ساختمان اصلی بدن شما هستند و برای ساخت ماهیچه، اندام‌ها، پوست، آنزیم، هرمون‌ها و انتقال‌دهنده‌های عصبی شما به پروتئین نیاز دارید.

بدن انسان به ۲۰ آمینه‌اسید متفاوت نیاز دارد و بد نیست بدانید که ۱۱ تای آن در بدن تولیدشده و به عنوان آمینه‌اسیدهای غیرضروری شناخته می‌شوند. شما برای دریافت ۹ آمینه‌اسید باقی‌مانده باید از غذاها و یا داروهایی استفاده کنید که این آمینه‌اسیدهای لازم را به بدن شما می‌رسانند.

پروتئین‌های حیوانی مانند گوشت قرمز، مرغ، تخم‌مرغ و شیر، پروتئین‌های کاملی هستند و می‌توانند بدن شما را از این نظر به درستی تغذیه کنند. اما در این بین نباید تمایل عده‌ای به رژیم گیاهخواری و یا حتی مشکلاتی که مصرف گوشت قرمز با ایجاد بیماری قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس به وجود می‌آورد را نادیده بگیریم. به همین خاطر است که استفاده از پروتئین‌های گیاهی درصد چنین خطراتی را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.

یک پیمانه لوبیاچیتی پخته‌شده یا یک کنسرو لوبیای چین‌چین دارای حدوداً ۲۴۵ کالری انرژی، ۱۵.۴ گرم پروتئین، ۱۵.۴ گرم فیبر، ۱.۷ میلی‌گرم سدیم، ۴۴.۸ گرم کربوهیدرات، ۳.۶ میلی‌گرم آهن، ۷۸.۷ میلی‌گرم کلسیم، ۲۵۱.۴ میلی‌گرم فسفر است.

در واقع لوبیاچیتی یکی از بهترین منابع گیاهی پروتئین و جایگزین گوشت است و علاوه بر این کلسترول خون و قند شما را کاهش داده و به حفظ سلامت گردش خون و همچنین روده‌ها کمک می‌کند. این غذا موجب رفع خستگی، تقویت سیستم ایمنی، رفع خشکی پوست، بهبود هضم غذا، چربی سوزی، پاک‌سازی کبد و درمان کم‌خونی می‌شود.

به این ترتیب شما می‌توانید از کنسرو لوبیاچیتی چین‌چین پروتئین مورد نیاز را دریافت کنید و از آسیب‌های مصرف گوشت در امان باشید.