کوکوی گوجه‌فرنگی

طرز تهیه کوکوی گوجه فرنگی

مواد لازم

تخم مرغ

۲ عدد

گوجه فرنگی

۳ عدد

پنیر فتای له شده

۱۰۰ گرم

شوید ساطوری

۳ قاشق غذاخوری

سایر مواد لازم

رب گوجه فرنگی چین چین

۱ قاشق غذاخوری

آرد

۴ قاشق غذاخوری

نمک

به میزان لازم

روغن برای سرخ کردن

به میزان لازم

کوکوی گوجه‌ فرنگی جزو غذاهایی است که می‌توانید برای صبحانه از آن استفاده کنید. حتما این جمله را بسیار شنیده‌اید که «صبحانه مهم‌ترین وعده‌ی غذایی روز است» و لابد ناگفته می‌دانید که صرف صبحانه چقدر می‌تواند برای سلامتی شما مهم باشد.
اما اگر به شما بگوییم که نیمی از مزایای صبحانه نتیجه‌ی دور هم صرف کردن آن است چه؟ شاید ساعت بازگشت افراد خانواده به منزل متفاوت باشد، ولی ساعات اولیه‌ی صبح ساعاتی است که اغلب همه‌ی افراد خانه در منزل هستند، چه دانش‌آموز ابتدایی باشند و چه پدر خانواده و کارمند یک اداره‌ی دولتی!

کوکوی گوجه‌ فرنگی راهی برای تنوع در صبحانه

اما بچه‌ها عموما به این راحتی سر میز صبحانه نمی‌نشینند و باید جذابیت‌های سفره آنقدر باشد که حاضر باشند تشک گرم و نرم خود را رها کنند و کنار بقیه‌ی افراد خانواده صبحانه میل کنند.
صبحانه‌ پیشنهادی ما راه حلی برای تنوع بخشیدن به میز شما در ساعات اولیه‌ی روز است. کوکوی گوجه‌ فرنگی جزو آن دست از غذاهایی است که هم پخت آن راحت است و هم می‌تواند برای صبحانه شما یک تنوع عالی باشد!

طرز تهیه کوکوی گوجه‌ فرنگی

مرحله اول

برای این منظور تخم مرغ،  پنیر،  آرد،  رب و شوید را خوب مخلوط کنید تا خمیر شلی آماده شود.

مرحله دوم

گوجه فرنگی ها را فیله کرده (تخم آنها را بگیرید) و بصورت نگینی خرد کنید و به همراه نمک به خمیر آماده شده اضافه کرده هم بزنید.

مرحله سوم

روغن را در ماهیتابه ریخته بگذارید کمی داغ شود،  سپس با قاشق کمی از مایع را در ظرف ریخته و آن را صاف کنید و این کار را تا پر شدن ظرف ادامه دهید.

مرحله چهارم

سپس بعد از حدود یک دقیقه آنها را پشت رو کنید تا هر دو طرف خوب سرخ شود. صبحانه مقوی و خوشمزه شما آماده است. کوکوی گوجه‌ فرنگی شما اماده است. می‌توانید آن را با سبزیجات مختلف تزیین کنید و از داشتن یک صبحانه متفاوت لذت ببرید! نوش جان 🙂