طرز تهیه میت لوف

مواد لازم


سایر مواد لازم


میت لوف یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای آمریکایی است که طرفدارانی از سراسر جهان دارد. پایه این غذا گوشت بوده و اغلب به شکل مستطیل مانند تهیه می‌شود. در اکثر موارد برای این که میت لوف شکل مستطیل مانند به خود بگیرد از قالب‌های کیک یا نان تست برای تهیه آن استفاده می‌کنند. در واقع می‌توان گفت میت لوف در زبان فارسی به معنای گوشت قالبی است. البته در میت لوف علاوه بر گوشت از انواع سبزیجات هم استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه میت لوف خوشمزه با یک سس ویژه را آموزش داده و نکات مهمی درباره طبخ میت لوف نیز ذکر کنیم. اگر دوست دارید یک غذای آمریکایی با طعم فوق‌العاده داشته باشید، تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 

مواد لازم برای تهیه میت لوف

  • ۴۵۰ گرم گوشت گوسفند تازه چرخ شده
  • سه چهارم پیمانه شیر
  • ۱ عدد تخم مرغ
  • سه چهارم پیمانه پودر سوخاری یا پودر نان
  • ۱ عدد پیاز
  • نصف قاشق چایخوری پونه کوهی یا همان اورگانو
  • نمک و فلفل

مواد مورد نیاز برای تهیه سس سیر

  • ۱ قاشق چایخوری سیر رنده شده
  • یک سوم پیمانه رب گوجه فرنگی چین چین
  • ۲۰ گرم کره
  • ۲ قاشق غذاخوری ریحون خرد شده

طرز تهیه میت لوف

  1. در گام اول باید پیازها را رنده کرده و کنار بگذارید. توجه داشته باشید که نیازی به گرفتن آب پیاز در این دستور تهیه ندارید.
  2. بعد از آن، تخم مرغ، شیر، پودر نان یا پودر سوخاری، گوشت چرخ کرده، پونه کوهی و نمک و فلفل را روی پیاز ریخته و خوب هم بزنید. در این مرحله باید مواد را خوب ورز دهید تا کاملا یکدست شوند. توجه داشته باشید که پودر سوخاری انتخاب کنید که طعم آن مناسب با سلیقه شما باشد. زیرا مزه آن در میت لوف به طور کامل احساس می‌شود. 
  3. در گام بعد باید قالب را آماده کنید. همانطور که گفتیم قالب باید به شکل مستطیل باشد. قالب را کمی چرب کرده و بعد مایه میت لوفی که در مرحله قبل آن را ورز دادید، در کف قالب پهن کنید. میت لوف را با دست کمی فشار دهید تا به طور کامل در قالب پخش شده و سطح آن هم صاف شود. 

طرز تهیه سس سیر

  1. در کنار میت لوف می‌توانید از سس سیر هم استفاده کنید. برای این کار باید سیر رنده شده را با کره کمی تفت دهید. در این مرحله نباید سیر خیلی سرخ شود، همین که بوی سیر به مشا‌م‌تان رسید، می‌توانید سراغ مرحله بعد بروید. 
  2. در گام بعدی باید رب گوجه را به سیر اضافه کرده و با هم به مدت سه دقیقه تفت دهید. اگر دوست دارید یک میت لوف خوشمزه با یک سس درجه یک داشته باشید، باید از رب گوجه فرنگی مرغوب استفاده کنید. زیرا مزه رب گوجه فرنگی در کنار میت لوف به خوبی حس می‌شود. رب گوجه فرنگی چین چین از تازه‌ترین مواد تهیه شده و طعم و رنگ بسیار خوبی دارد. به همین دلیل سس سیر شما هم طعم بسیار خوبی خواهد گرفت. 
  3. در مرحله بعد باید کمی ریحان خرد شده به سس سیر اضافه کرده و هم بزنید. در نهایت هم سس شما آماده استفاده با میت لوف خواهد بود. 
  4. بعد از آن که سس سیر آماده شد، آن را روی میت لوف ریخته و کاملا پخش کنید تا سس به تمام مواد برسد. حالا قالب را برای حدود یک ساعت در داخل فر قرار دهید. فر باید از قبل روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم شده باشد. 
  5. بعد از یک ساعت میت لوف خوشمزه شما آماده سرو خواهد بود. می‌توانید میت لوف را برش زده و نوش جان کنید. در بسیاری از مواقع در کنار میت لوف، پوره سیب زمینی هم سرو می‌شود. بنابراین اگر دوست دارید می‌توانید در کنار آن پوره سیب زمینی هم درست کنید.

طرز تهیه میت لوف مرغ 

برای تهیه میت لوف می‌توانید به جای گوشت گوسفند از گوشت مرغ هم استفاده کنید. تمامی مراحل ذکر شده در بالا برای تهیه میت لوف گوشت گوسفند را باید برای میت لوف مرغ هم انجام دهید. صرفا باید در گام اول گوشت مرغ را خوب چرخ کرده و برای مراحل بعدی استفاده کنید. 

طرز تهیه میت لوف شکم پر

جالب است بدانید میت لوف را می‌توانید به شکل شکم‌پر هم درست کرده و نوش جان کنید. بدون شک طعم میت لوف شکم پر بسیار متفاوت‌تر از میت لوف ساده است اما این موضوع تا حد زیادی به سلیقه شما نیز بستگی دارد. در هر صورت طرز تهیه میت لوف شکم پر را هم ذکر خواهیم کرد تا بتوانید بهترین میت لوف را بر اساس سلیقه خود درست کنید. 

طرز تهیه و مواد اولیه میت لوف مانند آن چه در بالا ذکر کردیم، است. تنها تفاوت در مرحله‌ای است که باید مواد میانی را به وسط میت لوف اضافه کنید. بعد از آن که مایه میت لوف را داخل قالب ریختید، وسط آن را با دست، کمی خالی کنید. قسمت میانی را با ژامبون پر کرده و در نهایت روی آن را با خامه صبحانه و پنیر موزارلا بپوشانید. در مرحله آخر هم باید دو الی سه عدد تخم مرغ را وسط میت لوف شکسته و آن را داخل فر قرار دهید. این میت لوف می‌تواند برای مهمانی‌ها و مراسمات شما بسیار خوشمزه و مجلسی باشد. 

میت لوف با تخم مرغ و قارچ

یکی دیگر از دستور تهیه‌هایی که برای میت لوف وجود دارد، طبخ آن با قارچ و تخم مرغ است. در ادامه دستور طبخ میت لوف با تخم مرغ و قارچ را قرار خواهیم داد. 

مواد لازم 

  • یک عدد هویج
  •  یک عدد کرفس
  •  یک عدد پیاز
  • یک قاشق سوپخوری جعفری خرد شده تازه
  • یک و نیم پیمانه پودر سوخاری
  • ۴ قاشق سوپ‌خوری شیر
  • یک کیلوگرم گوشت چرخ کرده
  • ۲ حبه سیر رنده شده
  • ۲۰۰ گرم قارچ
  • ۳ قاشق سوپ‌خوری پنیر پارمسان 
  • سه قاشق سوپ‌خوری پنیر ریکوتا
  • ۴ عدد تخم مرغ آب پز و یک عدد تخم مرغ تازه
  • نمک و فلفل و روغن

طرز تهیه

  1. یک تابه را روی شعله متوسط گذاشته و در آن کمی روغن بریزید تا داغ شود. حالا قارچ، کرفس، پیاز، جعفری و هویج را در تابه ریخته و به مدت ده دقیقه تفت دهید. بعد از ده دقیقه شعله گاز را خاموش کرده و به سراغ مرحله بعد بروید. 
  2. یک کاسه بزرگ برداشته و شیر و پودر سوخاری را داخل آن ریخته و هم بزنید. بعد از آن که تمام مواد باهم ترکیب شدند، آن‌ها را برای مدت ۵ دقیقه کنار بگذارید. بعد از گذشت ۵ دقیقه به آن سیر، پنیرهایی که در مواد اولیه آمده است، سبزیجات و گوشت چرخ کرده را اضافه کنید. مواد را ترکیب کرده و در نهایت هم به آن تخم مرغ و نمک و فلفل اضافه کنید.
  3. بعد از آن که اطمینان پیدا کردید تمام مواد با یکدیگر مخلوط شدند، آن‌ها را روی یک کاغذ روغنی پهن کنید. مایه را به شکل یک مستطیل درآورده و روی آن را تخم مرغ بچینید. در مرحله بعد باید کاغذ روغنی را به شکلی بپیچید که ظاهر آن استوانه‌ای شکل شود.
  4.  استوانه را داخل یک فویل آلومینیومی پیچیده و آن را به مدت یک ساعت داخل فر بگذارید. بعد از گذر ۱ ساعت، میت لوف شما آماده سرو است. می‌توانید میت لوف را برش زده و نوش جان کنید. 

سخن پایانی

میت لوف یک غذای فوق‌العاده خوشمزه و مجلسی است که می‌توانید آن را برای مجالس مهمانی و یا حتی برای خانواده خود طبخ کنید. دستور تهیه این غذا بسیار ساده بوده اما طعم آن واقعا بی‌نظیر است. در این مطلب دستور تهیه میت لوف به شیوه‌های مختلف را ذکر کرده و نکات مهمی برای طبخ آن هم ذکر کردیم. برای تهیه سس میت لوف می‌توانید از رب گوجه فرنگی چین‌چین استفاده کنید؛ زیرا این محصول از چین‌چین نه تنها طعم واقعی گوجه را دارد بلکه رنگ فوق العاده‌ای به غذای شما خواهد داد.