تهیه سس کچاپ

طرز تهیه سس کچاپ با رب گوجه فرنگی

مواد لازم

رب گوجه فرنگی

350 گرم

سایر مواد لازم

شکر قهوه‌ای

نصف فنجان

آب

سه چهارم فنجان

سرکه سیب

یک چهارم فنجان

پودر پیاز

یک قاشق‌ چای‌خوری

پودر سیر

نصف قاشق چای‌خوری

خردل

نصف قاشق چای‌خوری

نمک دریایی

نصف قاشق چای‌خوری

دارچین

سه چهارم قاشق چای‌خوری

سیر له شده

به مقدار لازم

فلفل کاین

به مقدار لازم

تهیه سس کچاپ با روش معمول استفاده از گوجه فرنگی تازه یا پوره آن است. اما روش دیگری نیز برای این کار وجود دارد که تهیه سس کچاپ با رب گوجه فرنگی است. ما در این مقاله به معرفی دستور تهیه سس کچاپ با رب گوجه فرنگی خواهیم پرداخت. در این دستور از پودر سیر و پیاز نیز استفاده می‌شود که می‌توانید این محصولات را به سادگی از فروشگاه تهیه کنید و نیازی به درست کردن آن ندارید، اما استفاده کردن از مواد تازه طعم خاصی به سس کچاپ شما می‌بخشد. برای تهیه سس کچاپ با رب گوجه فرنگی فقط به ۳۰ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

چنانچه قصد دارید طرز تهیه دو سس پرکاربرد چیلی تند و سیر برای طبخ و صرف انواع غذا را مشاهده کنید در اینجا کلیک کنید.

مواد اولیه برای تهیه سس کچاپ با رب گوجه فرنگی

  • ۳۵۰ گرم رب گوجه فرنگی
  • نصف فنجان شکر قهوه‌ای
  • سه چهارم فنجان آب
  • یک چهارم فنجان سرکه سیب
  • یک قاشق‌ چای‌خوری پودر پیاز
  • نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر
  • نصف قاشق چای‌خوری خردل
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک دریایی
  • سه چهارم قاشق چای‌خوری دارچین
  • مقدار کمی سیر له شده (اختیاری)
  • مقدار کمی فلفل کاین (اختیاری)

تهیه سس کچاپ

مراحل تهیه سس کچاپ با رب گوجه فرنگی

مرحله اول: تمام مواد اولیه را در ظرف کوچکی ترکیب کنید و نصف فنجان آب به آن بیفزایید.

مرحله دوم: ترکیب خود را روی حرارت متوسط به جوش آورید و به طور مداوم آن را هم بزنید.

مرحله سوم: زمانی که ترکیب شما به جوش آمد حرارت را کم کنید و اجازه دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه بپزد، هر چند دقیقه آن را هم بزنید و اجازه ندهید تا ترکیبتان به دور یا کف ظرف بچسبد و یا بسوزد. در صورت لزوم و در صورتی که سس شما زیادی غلیظ شد به ترکیبتان آب بیفزایید.

مرحله چهارم : اگر بعد از ۱۵ دقیقه سس شما رقیق بود، حرارت زیر ظرف را بین متوسط و زیاد قرار دهید و به صورت مداوم به هم بزنید تا آب اضافی تبخیر شود. برای بررسیث غلظت سس یک قاشق چوبی را کف ظرف بکشید، اگر فضای خالی شده بعد از چند ثانیه پر شود (بلافاصله پر نشود)، غلظت سس مناسب است.

مرحله پنجم : گاز را خاموش کنید و اجازه دهید تا سس به مدت ۵ دقیقه خنک شود. سپس آن را به یک ظرف شیشه‌ای انتقال بدهید. می‌توانید سس کچاپ به‌دست‌آمده را تا یک ماه در یخچال نگه دارید.

تهیه سس کچاپ

رب گوجه فرنگی چین چین

همان طور که در این مقاله بیان شد یکی از اساسی‌ترین مواد اولیه برای سس پرطرفدار کچاب، رب گوجه فرنگی است. انتخاب مواد اولیه به خصوص رب برای طرز تهیه سس خانگی بسیار مهم است. ما به شما رب گوجه فرنگی چین چین را پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر سلامت و کیفیت بالای غذایی دستچینی از طبیعت است که با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا در کارخانه بسته‌بندی شده و به دست شما همراهان گرامی می‌رسد. از طرف دیگر سس کچاپ دارای خواصی است که در مقاله‌‌ی خاصیت سس کچاپ  آنها را منتشر کرده‌ایم؛ پیشنهاد می‌شود حتما مطالعه کنید.