طرز تهیه رولت مربا توت فرنگی

مواد لازم


سایر مواد لازم


طرز تهیه رولت مربا توت فرنگی

توت فرنگی از آن دست میوه‌هایی است که طعم فوق‌العاده دلچسبی دارد و کمتر کسی به آن علاقه‌مند نیست. از این میوه می‌توان برای درست کردن شربت، مربا، دسر، اسموتی، کیک و … استفاده کرد. رولت مربا توت فرنگی هم طرفداران زیادی دارد و همین که توت فرنگی در فصل بهار و تابستان روانه بازار می‌شود، می‌توانید با آن دسر فوق‌العاده خوشمزه برای پذیرایی از مهمانان و یا یک عصرانه لذیذ تهیه کنید. البته مربا توت فرنگی چین چین در هر فصلی از سال در بازار پیدا می‌شود و بدون محدودیت زمان می‌توانید این رولت خوشمزه را تهیه کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با طرز تهیه رولت مربا توت فرنگی آشنا کنید.

نحوه درست کردن رولت مربا توت فرنگی

برای درست کردن این شیرینی خامه‌ای خوشمزه به مواد زیر نیاز دارید:

  • مدت زمان آماده‌سازی ۴۰ دقیقه
تخم‌مرغ ۴ عدد
شکر سه چهارم پیمانه
آرد سه چهارم پیمانه
بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
نمک به مقدار کم
مربا توت فرنگی چین چین به مقدار لازم
وانیل نصف قاشق چایخوری
روغن ۲ قاشق غذاخوری

 

حالا برای درست کردن این رولت باید ابتدا مواد میانی آن را درست کنید که به صورت زیر است:

مرحله اول: درست کردن کیک

در این مرحله از طرز تهیه رولت مربا توت فرنگی باید تخم‌مرغ‌ها را خوب هم بزنید تا کرمی شود و از حالت لختگی نداشته باشد. بعد شکر و وانیل را هم به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید. بهتر است برای این کار از همزن برقی یا غذاساز استفاده کنید.

وقتی مواد حسابی با هم ترکیب شد، آرد را الک کرده و همراه با نمک و بیکینگ پودر به مواد اضافه کنید. دوباره مواد را حسابی هم بزنید تا خمیر شما یکدست شود و آرد در آن گلوله نشود.

مرحله دوم: پختن کیک

حالا یک سینی به انداز ۳۰*۴۰ سانتیمتر انتخاب کنید و کاغذ روغنی را کف آن قرار دهید. همچنین می‌توانید سینی را چرب کنید تا به راحتی کیک از آن جدا شود. حالا مواد را روی آن پخش کنید و سه مرتبه به سطح بکوبید تا ضخامت آن به اندازه یک سانتیمتر یکسان شود.

فر را روشن کنید و روی دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا گرم شود. سپس سینی حاوی مایع کیک را برای مدت ۱۵ دقیقه در آن قرار دهید. حالا یک سینی دیگر انتخاب کنید و سینی حاوی کیک را روی آن برگردانید. وقتی کیک به طور کامل جدا شد، یک پارچه تمیز روی آن قرار دهید و با آن کیک را رول کنید و در یخچال قرار دهید.

کیک شما باید به مدت ۲ ساعت در یخچال بماند تا بتوانید از آن یک رولت مربا توت فرنگی فوق‌العاده خوشمزه تهیه کنید.

مرحله سوم: طرز تهیه رولت مربا توت فرنگی

حالا نوبت به رول کردن کیک و قرار دادن خامه و مربا روی آن می‌رسد. در این مرحله باید خامه را از یخچال خارج کنید و قبل از اینکه یخ آن به طور کامل باز شود، آن را با همزن حسابی ترکیب کنید تا فرم بگیرد.

کیک رول شده را از یخچال خارج کرده و رول آن را باز کنید. خامه قنادی فرم گرفته شده را با کمک لیسک روی کیک پخش کنید. آن داخل یخچال قرار دهید تا خامه سفت شود.

بعد از ۱۵ دقیقه دوباره سینی حاوی کیک و خامه را خارج کرده و این بار از مربای توت فرنگی روی آن بریزید و با لیسک صاف کنید. در نهایت کیک را رول کنید و در یخچال قرار دهید. بعد از یک ساعت رول مربای توت فرنگی را از یخچال خارج کرده و برش بزنید.

فوت و فن‌های دستور پخت رولت با مربا توت فرنگی

هر چند این رولت فوق‌العاده خوشمزه و پرطرفدار است، اما باید برای درست کردن آن به چند نکته دقت داشته باشید تا شیرینی‌های شما حرفه‌ای باشند:

  • درست کردن این رولت با توت فرنگی تازه خوشمزه‌تر است و روش اصلی برای پخت رولت مربایی است. اما زمان زیادی طول می‌کشد تا دسر آماده شود. بنابراین شما می‌توانید از مربای توت فرنگی چین چین برای این کار استفاده کنید تا رولت‌های شما در مدت زمان کوتاه‌تری تهیه شوند.
  • ضخامت مربا و خامه باید نیم سانتیمتر باشد که روی هم یک سانتیمتر باشد. ضخامت بیش از حد خامه قنادی و مربای توت فرنگی، رول کردن کیک را برایتان سخت می‌کند.
  • کیک رولتی شما نباید بیش از حد در فر بماند. اگر خشک شود، رول کردن آن سخت و باعث تکه تکه شدن آن می‌شود. بهتر است قبل از طلایی شدن کیک، آن را از فر خارج کنید.
  • یک خلال دندان تمیز در کیک فرو کنید، اگر از کیک به آن نچسبید، کیک شما آماده است.
  • هر چقدر که بافت کیک اسفنجی‌تر باشد، طرز تهیه رولت مربا توت فرنگی راحت‌تر است. پس باید از بکینگ پودر زیاد استفاده کنید و تخم‌مرغ‌ها را حسابی هم بزنید.
  • برای اسفنجی شدن بافت کیک باید آرد را به آرامی داخل مخلوط تخم‌مرغ بریزید و مدام آن را ترکیب کنید.
  • شما می‌توانید از پودر قند هم برای شیرین کردن خامه قنادی استفاده کنید. یا در آخر روی کیک پودر قند و پودر پسته بریزید تا ظاهر بهتری داشته باشد.
  • برای برش زدن رولت مربا توت فرنگی این کار را به آرامی انجام دهید تا رولت‌ها اندازه باشند.
  • وقتی کیک اسفنجی شما پخته و داغ است، آن را رول کنید و داخل یخچال قرار دهید. این کار از تکه تکه شدن و ترک خوردن کیک جلوگیری می‌کند و باعث انعطاف‌پذیری بافت کیک می‌شود.
  • برای اینکه بعد از رول کردن کیک به هم نچسبد، باید از پارچه تمیز استفاده کنید. شما می‌توانید به جای آن، از پودر قند یا کاغذ روغنی هم استفاده کنید.
  • این کیک را می‌توانید به مدت ۲ روز در یخچال نگهداری کنید. برای نگهداری طولانی‌تر، بهتر است در کاغذ روغنی قرار بگیرد و آن را داخل ظرف سربسته بگذارید تا از خشک شدن رولت جلوگیری کند.

سخن پایانی

در اینجا شما را با طرز تهیه رولت مربا توت فرنگی آشنا کنیم. شما می‌توانید به جای استفاده از توت فرنگی تازه از مربای آماده استفاده کنید که در آن توت فرنگی به طور کامل با شکر فراوان پخته می‌شود. این رولت می‌تواند یک دسر فوق‌العاده برای پذیرایی از مهمانی‌های‌تان باشد. این دسر برای وعده عصرانه همراه با چای فوق‌العاده دلچسب است.