طرز تهیه خاویار بادمجان

طرز تهیه خوراک بادمجان

مواد لازم

بادمجان متوسط

۴ عدد

پیاز متوسط خرد شده

دو عدد

سایر مواد لازم

روغن آفتابگردان

فنجان

رب گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری

نمک

به میزان دلخواه

فلفل سیاه

به میزان دلخواه

خوراک بادمجان یکی از غذاهای محبوب ایرانی است که کنسرو آن نیز بسیار پرطرفدار است. در این مقاله قصد داریم با طرز تهیه خوراک بادمجان آشنا شویم.

مواد لازم برای تهیه خوراک بادمجان برای چهار نفر

  • ۴ عدد بادمجان متوسط
  • ۱/۴ فنجان روغن آفتابگردان
  • دو عدد پیاز متوسط خرد شده
  • ۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی
  • نمک به میزان دلخواه
  • فلفل سیاه به میزان دلخواه

مراحل تهیه خوراک بادمجان

خوراک بادمجان چین چین

مرحله اول:

بادمجان‌ها را به صورت افقی به دو نیم تقسیم کرده و آن‌ها را کبابی کنید. بادمجان‌ها را می‌توان آب‌پز نیز کرد و انتخاب روش پختن بادمجان‌ها بستگی به خودتان دارد.

مرحله دوم:

پیازهای خرد شده را به مدت ۱۵ دقیقه در روغن تفت داده و مقداری نمک به آن اضافه کرده. رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه کنید و برای ۱۵ دقیقه دیگر ترکیب را در روغن تفت دهید.

مرحله سوم:

گوشت بادمجان‌ها را که به خوبی پخته و نرم شده‌اند از پوست جدا کنید و در یک ظرف قرار دهید تا سرد بشوند. سپس بادمجان را با گوشتکوب له کنید.

مرحله چهارم:

بادمجان‌ها را به همراه ترکیب پیاز و رب گوجه فرنگی در یک ظرف بریزید. مقداری آب به ترکیب اضافه کنید و آن را با حرارت زیاد به جوش برسانید، سپس درب ظرف را روی آن قرار دهید و بگذارید ترکیب برای مدت یک ساعت غل بزند.

مرحله پنجم:

در این مرحله خوراک بادمجان شما آماده شده است ولی ممکن است کمی آبکی باشد. در این صورت لازم است درب ظرف را بردارید حرارت را کمی زیاد کنید تا آب مخلوط کاملاً بخار شود.

مرحله ششم:

خوراک بادمجان شما کاملاً آماده است و می‌توانید آن را با چلو یا نان سرو کنید.

تهیه خوراک بادمجان در منزل خیلی کار سختی نیست، اما دسترسی به مواد اولیه مرغوب همیشه ممکن نیست، استفاده از کنسرو خاویار بادمجان چین چین را که از مواد دستچین با بهترین کیفیت تهیه شده است، به شما پیشنهاد می‌کنیم.

کنسرو خاویار بادمجان چین چین در شرایط کاملاً پاستوریزه، بهداشتی و استاندارد تولید می‌شود که تا دو سال قابلیت مصرف دارد، فراهم آوردن چنین شرایطی در خانه عملاً غیرممکن است.