طرز تهیه توپک پنیری زیتون

مواد لازم


سایر مواد لازم


امروزه در کنار غذاهای اصلی از مخلفات بسیار متنوعی استفاده می‌شود. البته از مخلفات می‌توان در سینی مزه هم برای پذیرایی از مهمانان استفاده کرد. در هر صورت داشتن مخلفات متنوع با طعم متفاوت می‌تواند خاطره متفاوتی از مهمانی در ذهن افراد ثبت کند. توپک پنیری زیتونی یکی از مخلفات بسیار خوشمزه و متفاوت است که می‌توانید با صرف زمان کم آن را به راحتی آماده کنید. در ادامه طرز تهیه توپک پنیری زیتون را قرار خواهیم داد. 

مواد اولیه برای تهیه توپک پنیری زیتون

  • ۲ پیمانه پنیر چدار رنده شده
  • یک پیمانه آرد ساده 
  • نصف پیمانه کره آب شده
  • تقریبا ۵۰ عدد زیتون شور چین‌چین

توجه داشته باشید که طعم و کیفیت زیتون مورد استفاده حرف اول را برای خوشمزه‌‌‌تر شدن توپک زیتون پنیری می‌زند. بنابراین در انتخاب زیتون دقت کافی به خرج دهید. زیتون‌های مورد استفاده باید کاملا رسیده و بدون طعم تلخ باشند. علاوه بر این نباید از زیتون پوسیده در درست کردن توپک پنیری استفاده کرد. 

طرز تهیه توپک پنیری زیتون

اگر دوست دارید زیتون را در کنار وعده‌های غذایی خود مصرف کنید اما می‌خواهید این بار متفاوت‌‌‌تر آن را سرو کنید، ایده توپک پنیری زیتون بسیار جالب است. اگر دوست دارید توپک پنیری زیتون را در کنار وعده‌های غذایی خود داشته باشید، کافیست مطابق دستور زیر پیش بروید. 

  1. در مرحله اول باید پنیر و آرد را به مقداری که ذکر کردیم در یک کاسه بریزید. مواد را هم زده و در مرحله بعد به آرامی به آن‌ها کره آب شده را اضافه کنید. هم زدن را تا جایی ادامه دهید که یک خمیر منسجم به دست آید. این خمیر نباید خیلی خشک باشد. اگر احساس کردید مخلوط کردن مواد کمی سخت است، درست کردن خمیر را با دست پیش ببرید. 
  2. وقتی خمیر آماده شد، یک قاشق چایخوری از آن را برداشته و در کف دستتان پهن کنید. هسته زیتون‌ها را جدا کنید، حالا اندازه یک عدد زیتون خرد شده را وسط خمیر گذاشته و دور تا دور خمیر را بالا بیاورید تا در نهایت یک توپ کوچک داشته باشید که مغز آن زیتون است.
  3. تمامی مواد را باید به همین ترتیب آماده کرده و در کف سینی فر بگذارید. حالا با یک فویل یا پلاستیک روی سینی را پوشانده و اجازه دهید توپک‌ها برای یک ساعت داخل یخچال بمانند. هنگامی که توپک‌ها کمی سفت شدند، می‌توانید آن‌ها را برای پختن، از یخچال بیرون آورید. 
  4. قبل از آن که توپک‌ها را داخل فر بگذارید، فر را روی درجه ۲۰۰ درجه گذاشته و روشن کنید. بعد از بیست دقیقه توپک‌های پنیری را داخل فر قرار داده و اجازه دهید به مدت ۲۰ دقیقه داخل فر بمانند. هنگامی که سطح توپک‌ها طلایی رنگ شد، می‌توانید آن‌ها را از فر بیرون آورده و نوش جان کنید.

طرز تهیه توپک پنیری زیتون سوخاری شده

اگر عاشق طعم سوخاری هستید، می‌توانید توپک‌ها را به شکل سوخاری شده هم درست کنید. در ادامه دستور سوخاری کردن توپک پنیری زیتون را هم قرار خواهیم داد. 

  1. برای سوخاری کردن ابتدا باید توپک‌هایی که از یخچال خارج کردید را در آرد سفید قرار دهید. توپک‌ها را در آرد کاملا بچرخانید تا جایی که سطح آن‌ها با آرد سفید پوشانده شود. 
  2. یک ظرف برداشته و داخل آن دو عدد تخم مرغ را بشکنید؛ تخم مرغ‌ها را هم بزنید تا یکدست شوند. در مرحله بعد توپک‌هایی که آماده کرده بودید را داخل تخم مرغ‌ها قرار دهید. تمامی سطح توپک باید با تخم مرغ پوشانده شود. 
  3. یک بسته چیپس ترتیلا برداشته و آن را خرد کنید. حالا توپک‌ها را از تخم مرغ بیرون آورده و داخل ترتیلا بزنید. در این مرحله هم باید تمام سطح توپک پر از ترتیلا شود. البته می‌توانید از پودر سوخاری هم در این مرحله استفاده کنید. 
  4. اگر دوست دارید سطح توپک‌ها ترد‌‌‌تر شود، باید دوباره آن‌ها را داخل تخم مرغ زده و مجددا داخل ترتیلا بزنید. 
  5. بعد از اتمام کار باید توپک‌ها را در روغن داخل سرخ کنید. بهتر است قابلمه شما کوچک بوده و روغن به طور کامل سطح ترتیلا را بپوشاند تا بتوانید توپک‌ها را راحت‌‌‌تر سرخ کنید. بعد از آن که توپک‌های شما کاملا طلایی رنگ شدند، می‌توانید آن‌ها را نوش جان کنید. 

فوت و فن‌های پخت توپک پنیری

  • اگر در منزل پنیر چدار ندارید، می‌توانید به جای آن از پنیر پیتزا یا پنیر سوییسی استفاده کنید. 
  • همانطور که ذکر کردیم کیفیت زیتون تاثیر بسیار زیادی در طعم نهایی توپک پنیری دارد. بنابراین سعی کنید تا حد امکان از زیتون مرغوب استفاده کنید. محصول زیتون چین چین یکی از بهترین انتخاب‌ها برای پخت توپک پنیری زیتون است. زیرا زیتون‌های این برند کاملا مرغوب بوده و طعم تازه و واقعی زیتون را یادآور می‌شوند. 
  • این غذا به ویژه برای کودکانی که از مصرف زیتون فراری هستند، بسیار مناسب است. زیرا کودک هنگام خوردن توپک پنیری با طعم متفاوتی از زیتون مواجه می‌شود. 
  • برای سرو توپک پنیری حتما از سس‌های مختلفی استفاده کنید. زیرا معمولا طعم توپک پنیری در کنار انواع سس‌ها بسیار خوشمزه می‌شود. 
  • اگر خواستید توپک‌ها را سوخاری کنید، باید حتما روغن شما داغ باشد. به جای استفاده از ترتیلا هم می‌توانید از پودر سوخاری برای سوخاری کردن توپک‌ها استفاده کنید. 
  • برای زیباتر شدن توپک‌ها و داشتن یک طعم متفاوت تر، می‌توانید روی هر توپک نصف مغز گردو گذاشته و آن را بپزید. هر چند این مرحله اختیاری است اما کمک می‌کند تا طعم متفاوت‌تری از توپک پنیری زیتون را حس کنید. 
  • استفاده از موسیر در مواد اولیه می‌تواند طعم توپک پنیری را بسیار خوشمزه‌‌‌تر کند. 
  • بهتر است بعد از سوخاری کردن توپک‌ها آن‌ها را روی یک کاغذ روغنی بگذارید تا روغن اضافه آن‌ها خارج شود. 
  • استفاده از دیپ پنیری برای سرو توپک پنیری می‌تواند ایده بسیار متفاوتی باشد. پس حتما در کنار انواع سس‌ها از دیپ پنیری هم برای سرو توپک پنیری استفاده کنید. 

میزبانی متفاوت با توپک پنیری زیتون 

توپک پنیری زیتون یک فینگر فود بسیار خوشمزه و خوش خوراک است که قطعا تمامی مهمانان شما از آن لذت خواهند برد. اگر دوست دارید یک میز متفاوت نهار یا شام داشته باشید که مخلفات آن متنوع و جذاب است، می‌توانید از توپک پنیری در کنار غذای اصلی خود استفاده کنید. تفاوتی ندارد که غذای شما فست فودی است یا غذای سنتی، بهر حال توپک پنیری زیتون می‌تواند در هر جایی از سفره شما قرار گیرد. 

علاوه بر استفاده در کنار غذای اصلی، شما می‌توانید در میز مزه هم از توپک پنیری زیتون به عنوان یک فینگر فود خوشمزه و مقوی استفاده کنید. برای سرو راحت‌‌‌تر توپک پنیری زیتون کافیست یک خلال دندان داخل آن قرار داده تا برداشتن و خوردن توپک آسان باشد. در طرف دیگر توپک پنیری هم می‌توانید یک گوجه گیلاسی یا سوسیس قرار دهید تا زیبایی میز شما دوچندان شود. 

کلام آخر

میزبانی با مخلفات و فینگر فودهای متفاوت یکی از بهترین ایده‌هایی است که می‌توانید در مهمانی‌ها اجرا کنید. توپک پنیری زیتون یک فینگرفود بسیار خوش طعم است که درست کردن آن هم کار سختی نیست. شما می‌توانید با صرف زمان کم در یک روز شلوغ، میزی متفاوت برای مهمانان خود بچینید. در این مطلب راجع به دستور تهیه توپک پنیری زیتون صحبت کرده و فوت و فن‌های مهم برای سرو و پختن آن را هم ذکر کردیم. اگر دوست دارید فینگر فودی مقوی و خوشمزه با ظاهری زیبا در میز مزه خود داشته باشید، درست کردن توپک پنیری زیتون را در اولویت خود قرار دهید. با این فینگر فود شما می‌توانید کدبانوگری خود را با صرف زمان کوتاه به رخ بکشید.