سوپ نخود سبز و رزماری

مواد لازم


سایر مواد لازم


تا به حال به یک سوپ متفاوت فکر کرده‌اید که طعم خاص داشته باشد؟ اگرچه بسیاری سوپ را یک غذای کامل نمی‌دانند، اما برای کسانی که می‌خواهند لاغر شوند، یک غذای فوق‌العاده مفید است. همچنین روزهایی که در نقاهت یک بیماری به سر می‌برید، تنها با مصرف سوپ است که می‌توانید تلاش کنید از این بیماری رها شوید. سوپ نخود سبز و رزماری از جمله غذاهای متفاوت و مفیدی است که باید برای یک بار هم که شده، طعم آن را بچشید.

روش اول طرز تهیه سوپ نخود و رزماری با آب مرغ

در روش اول شما به ۴ لیوان آب مرغ نیاز دارید. سایر مواد لازم برای تهیه سوپ نخود سبز و رزماری عبارتند از:

         رزماری خرد شده: یک قاشق غذاخوری

         سیر: ۵ حبه

         پیاز: یک عدد

         روغن: ۳ قاشق غذاخوری

         کنسرو نخود سبز چین چین: نیم کیلو

         نمک و فلفل قرمز: به مقدار لازم

         آبلیموی چین چین: به میزان دلخواه

حالا برای درست کردن این سوپ خوشمزه به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: پختن نخود

در ابتدا باید کنسرو نخود چین چین را بجوشانید.

 مرحله دوم: تفت دادن سیر

در این مرحله سیر را رنده کنید و با روغن تفت دهید تا طلایی شود. وقتی بوی عطر سیر داغ را استشمام کردید، رزماری و فلفل قرمز را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.

مرحله سوم: اضافه کردن نخود

در این مرحله کنسرو نخود سبز جوشانده شده را به همراه آب مرغ به مواد اضافه کنید. حرارت را کم کنید و اجازه دهید سوپ جا بیفتد. وقتی سوپ شما غلیظ شد، آن را داخل مخلوط‌کن بریزید تا به شکل پوره درآید. در آخر آبلیموی چین چین را به غذا اضافه کنید تا طعم دلخواه شما را بگیرد.

روش دوم طرز تهیه سوپ نخود سبز و رزماری

در این روش شما به جای استفاده از آب مرغ، مستقیما از فیله مرغ استفاده می‌کنید. برای درست کردن این غذا به مواد زیر نیاز دارید:

         کنسرو نخود سبز چین چین: نیم کیلو

         فیله مرغ: ۳۰۰ گرم

         رزماری خشک شده: یک قاشق غذاخوری

         زردچوبه، نمک و فلفل سیاه: به مقدار کافی

         سیر: ۴ حبه

         پیاز: یک عدد

         روغن: یک قاشق غذاخوری

برای درست کردن این روش سوپ نخود و رزماری به صورت زیر عمل کنید:

مرحله اول: تفت دادن فیله مرغ

در این مرحله باید پیاز را نگینی خرد کرده و با یک قاشق غذاخوری روغن تفت دهید تا نرم و شفاف شود. سپس سیر رنده شده را به آن اضافه کنید و دوباره هم بزنید تا عطر سیر به مشامتان برسد. در نهایت فیله مرغ را داخل سیر و پیاز ریخته و آن را با حرارت کم تفت دهید تا رنگ هر دو سمت آن به طور کامل تغییر کند.

مرحله دوم: اضافه کردن رزماری به سوپ

در این مرحله به فیله مرغ، رزماری، زردچوبه، فلفل سیاه و نمک اضافه کنید. سپس کنسرو نخود سبز را جوشانده و با آبلیموی چین چین به فیله مرغ اضافه کنید. سوپ شما باید با حرارت ملایم جا بیفتد که حدود ۳۰ دقیقه زمان نیاز دارد.

مرحله سوم: ریش ریش کردن مرغ

بعد از اینکه سوپ نخود سبز و رزماری جا افتاد، فیله مرغ را جدا کرده و آن را ریش ریش کنید. مابقی سوپ را هم داخل میکسر بریزید تا پوره شود. سپس مرغ ریش ریش شده را داخل آن بریزید. حالا سوپ شما آماده میل کردن است.

فوت و فن‌های سوپ نخود سبز و رزماری

برای اینکه این سوپ فواید و خواص زیادی داشته باشد و از سوی دیگر، از طعم آن لذت ببرید، به چند نکته دقت داشته باشید:

         آبلیمو به دلیل دارا بودن ویتامین C فراوان به سوپ شما خاصیت زیادی می‌دهد و اگر سرما خورده‌اید یا در فصل زمستان هستید، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند. پس این ماده غذایی را از سوپ خود حذف نکنید.

         شما می‌توانید برای درست کردن این سوپ از نخود یا نخود سبز استفاده کنید. 

         برای روش اول طرز تهیه سوپ نخود سبز و رزماری می‌توانید به جای آب مرغ، از عصاره مرغ و آب جوش استفاده کنید.

         نمک غذا را در آخرین مرحله اضافه کنید تا شور نشود.

         اگر می‌خواهید سوپ شما مقوی‌تر باشد، از یک عدد هویج در این غذا استفاده کنید. به این صورت که آن را به صورت حلقه‌ای برش بزنید و همراه با فیله مرغ بپزید. در این صورت سوپ شما به دلیل داشتن ویتامین A باعث تقویت بینایی هم می‌شود.

خواص سوپ نخود سبز و رزماری

این سوپ به دلیل داشتن ترکیباتی مثل رزماری، نخود سبز و فیله مرغ حاوی مواد مغذی فراوانی است. از جمله خواص این غذا باید به موارد زیر اشاره کنیم:

         داشتن آنتی اکسیدان‌های فراوان در نخود سبز که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می‌کند.

         داشتن فیبر (در نخود سبز) و کمک به بهبود عملکرد دستگاه گوارش و جلوگیری از یبوست یکی دیگر از مزیت‌های این سوپ است.

         اگر می‌خواهید لاغر شوید و به غذاهای کم کالری فکر می‌کنید، این سوپ کالری زیادی ندارد و تنها یک قاشق غذاخوری روغن در آن استفاده می‌شود. هر یک فنجان نخود سبز هم حاوی ۶۲ کالری است و بنابراین باعث چاقی نمی‌شود.

         پروتئین موجود در فیله مرغ باعث تقویت عضلات بدن می‌شود. اگر بدنساز هستید و می‌خواهید ماهیچه‌های خود را تقویت کنید، این سوپ برای شما مناسب است.

         مصرف این سوپ یک ساعت قبل از صرف وعده غذایی، می‌تواند اشتهای شما را کاهش دهد. نخود سبز یک ماده غذایی سیرکننده است که میزان اشتها را کم می‌کند.

         رزماری هم منبع عالی از آهن، کلسیم، ویتامین A، C و B-6 است که استفاده از آن در این سوپ به بهبود گردش خون کمک زیادی می‌کند.

در آخر

سوپ انواع مختلفی دارد و شما می‌توانید با سبزیجاتی و مواد غذایی که در منزل دارید، بهترین و مقوی‌ترین سوپ‌ها را برای اهل خانه تهیه کنید. این سوپ ترکیبی از رزماری، نخود سبز و مرغ است که می‌تواند فواید بی‌شماری برای سلامت بدن شما داشته باشد. امیدواریم این دستور پخت برایتان مفید بوده باشد.