سوپ مینسترون با رب گوجه (و ذرت)

مواد لازم


سایر مواد لازم


ایتالیا، کشور غذای پررنگ و لعاب، خوشمزه و سرشار از شگفتی است. سرآشپز به میل خود آن را تغییر می‌دهد و دستش برای خلق یک خلاقیت غذایی باز است. سوپ‌های ایتالیایی مهمان سفره‌های کشورهای زیادی است. ایرانی‌های زیادی هم غذاهای آن را دوست دارند. سوپ مینسترون جزو آن سوپ‌هایی است که دستتان برای خرج خلاقیت کاملا باز است. در این مطلب به طرز تهیه سوپ مینسترون با رب گوجه و ذرت اشاره می‌کنیم و بیشتر در مورد این غذای اصیل ایتالیایی صحبت می‌کنیم.

طرز پخت و مواد لازم برای سوپ مینسترون با رب گوجه و ذرت

پیش از هرچیز برای درست کردن سوپ مینسترون هیچ دستور سری و خاصی وجود ندارد. می‌توانید از هر سبزیجاتی که در خانه دارید در تهیه آن استفاده کنید. می‌توانید بسته به فصل درست کردنش هم از مواد اولیه متفاوتی استفاده کنید.

در طرز تهیه این سوپ همیشه برنج یا پاستا حضور دارد و می‌توانید از نودل هم حتی برای درست کردن آن استفاده کنید. اگر این موارد را دوست نداشتید، به آن رشته ورمیشل اضافه کنید که تقریبا به خوبی پاستا یا نودل خواهد بود.

مواد لازم برای پخت سوپ مینسترون با رب گوجه و ذرت

برای درست کردن سوپ خوشمزه مینسترون، به مواد اولیه زیر نیاز دارید. همه آن‌ها را آماده کنید و روی میز بچینید که خوب آماده کردن آن‌ها در طعم نهایی غذا تاثیر زیادی دارد.

  • یک چهارم پیمانه عدس پخته شده
  • یک چهارم پیمانه نخود پخته شده
  • نصف سینه مرغ
  • یک عدد سیب‌زمینی بزرگ
  • یک عدد هویج بزرگ
  • یک عدد کدو سبز بزرگ
  • دو عدد گوجه‌فرنگی بزرگ
  • یک عدد پیاز بزرگ
  • دو حبه سیر
  • یک لیوان اسفناج
  • یک بسته نودل
  • نصف لیوان گل کلم رنده شده
  • نصف لیوان ذرت شیرین چین‌چین
  • ۴ عدد ذرت حلقه شده متوسط
  • ۴ لیوان آب مرغ/گوشت/سبزیجات
  • ۳ قاشق غذاخوری رب گوجه‌فرنگی چین چین
  • نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به مقدار لازم
  • برش‌های لیموی تازه

مراحل آماده سازی مواد اولیه سوپ مینسترون

اول از هرچیز لازم است مواد اولیه‌ای که باید خرد شوند را خرد کنید و آن‌هایی که نیاز به پختن دارند را بپزید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید.

  1. اول از همه سینه مرغ را بگذارید تا بپزد. سپس عدس و نخودی که شب قبل خیس‌کرده بودید را هم داخل قابلمه بریزید تا حسابی بپزند.
  2. سیب‌زمینی‌ها را خوب بشویید، پوست بگیرید و به صورت نگینی خرد کنید. همین کار را با پیاز هم انجام دهید. پیاز را هم ریز خرد کنید. نباید دانه‌های درشت پیاز حس شود. سیرها را هم پوست گرفته و ریز خرد کنید.
  3. هویج، کدو و گل کلم‌ها را هم با رنده درشت رنده کرده و آن‌ها را داخل ظرف‌های جداگانه بگذارید. گوجه‌فرنگی‌ها را پوست بگیرید و ریز خرد کنید و در کنار هویج‌ و کدو بگذارید.
  4. سینه مرغ پخته شده را ریش ریش کنید و عدس و نخود پخته را آبکش کنید و همه را داخل ظرف‌های جداگانه بریزید. بسته نودل را با هر طعمی که دوست دارید، خرد کنید و داخل یک ظرف جداگانه بگذارید.

آماده کردن سوپ مینسترون با رب گوجه و ذرت

  1. داخل یک قابلمه روغن یا کره بریزید و اجازه دهید کمی داغ شود. پیازهای خرد شده را به آن اضافه کنید. سپس اجازه دهید پیازها کمی سبک شوند. به آن‌ها سیر خرد شده را هم اضافه کنید.
  2. حالا وقت اضافه کردن کدوها است. اجازه دهید کمی کدوها سبک شوند و هویج‌ها را هم اضافه کنید. تمام این مواد را کمی هم‌بزنید تا سبک شوند.
  3. سینه مرغ ریش‌ریش شده، دانه‌های ذرت، گوجه‌فرنگی‌های خرد شده و گل کلم‌های رنده شده را هم اضافه کنید و یک لیوان از آب مرغ/گوشت/سبزیجات را اضافه کنید و هم‌بزنید.
  4. در مرحله بعد عدس و نخود را به ترکیب اضافه کنید و اجازه دهید کمی با آب و دیگر مواد بجوشند. بعد از این که جوشید بقیه آب را هم به مواد اضافه کنید.
  5. در یک ماهیتابه رب چین چین را خوب سرخ کنید و به آن ادویه‌ها را اضافه کنید. می‌توانید پودر عصاره مرغ یا گوشت را به آن اضافه کنید. رب سرخ شده به همراه ادویه‌ها را با یک الی دو قاشق آب جوش رقیق کنید و آن را داخل سوپ بریزید. محال است بوی خوش رب چین چین هوش از سرتان نبرد.
  6. شعله را کم کنید و اجازه دهید سوپ آرام و بدون عجله بپزد و خوب جا بیفتد. یک ساعت بعد ذرت‌های حلقه شده و نودل‌ها را به آن اضافه کنید. ۱۵ دقیقه قبل از سرو هم اسفناج‌های خرد شده را به سوپ اضافه کنید.
  7. سوپ را داخل کاسه بریزید مقداری آب لیمو تازه چین‌چین به آن اضافه کنید تا همه چیز خوشمزه‌تر شود. می‌توانید برش‌های لیمو تازه را هم روی کاسه برای تزئین قرار دهید.

این سوپ خوشمزه را می‌توانید به عنوان پیش غذا سرو کنید. حتی می‌توانید آن را با نان به عنوان یک شام سبک و مقوی نوش‌جان کنید.

نکته مهم: برای پخت سوپ مینسترون، دستتان برای مواد اولیه کاملا باز است. می‌توانید از هر نوع سبزیجاتی برای پخت آن استفاده کنید.  در نظر داشته باشید، باتوجه به ذائقه خانواده خود می‌توانید آن را با آب گوشت، آب مرغ یا آب سبزیجات درست کنید.

در دستور اولیه آن کلم سفید وجود ندارد اما می‌توانید حسابی آن را خرد کنید و به مقدار کمی از آن استفاده کنید. می‌توانید برای سرو کمی پنیر پارمزان رنده کرده و روی آن بریزید. مزه آن را خوشمزه‌تر خواهد کرد.

فوت و فن خوشمزه شدن سوپ مینسترون

اگر می‌خواهید این سوپ را برای مهمانی‌هایتان بپزید و حسابی آن را مجلسی درست کنید، حتما از روغن‌ زیتون اصل و رب گوجه مرغوب استفاده کنید. این دو مورد در طعم نهایی غذا بسیار اثرگذارند.

حتما از آب مرغ یا گوشت برای درست کردن آن استفاده کنید زیرا به سادگی شیرینی سبزیجات را می‌گیرد. برای از بین بردن شیرینی سبزیجاتی مانند کدو یا هویج، مقداری نمک و آب جوش را داخل ظرفی بریزید و کدو و هویج را برای یک الی پنج دقیقه داخل آن بریزید. کدوها و هویج‌ها را از داخل آب جوش خارج کنید و حالا رنده کنید. با این ترفند قند اضافه سبزیجات از بین می‌برید. 

این سوپ باید کمی مزه ترش داشته باشد. با آب غوره یا آب لیمو تازه چین‌چین می‌توانید این مزه ترش را به سوپ بدهید. اگر می‌خواهید سوپ تند باشد، کمی پودر فلفل قرمز به آن اضافه کنید.

می‌توانید به جای اسفناج از سبزی‌های سوپ مثل جعفری و نعنا هم استفاده کنید. می‌توانید کمی آویشن هم به سوپ اضافه کنید تا عطر فوق‌العاده‌ای به سوپ خود ببخشید.

سوپ مینسترون را چه وقت‌های بپزیم؟

سوپ مینسترون بیشتر سوپی است که در مناطق مختلف ایتالیا در پاییز و زمستان آن را می‌پزند و آن را تند درست می‌کنند. می‌توانید با نان باگت‌ یا نان‌های فرانسوی یا ایتالیایی خوشمزه آن را سرو کنید.

اگر می‌خواهید آن را با نان سرو کنید، روی نان کمی کره بمالید و برای چند دقیقه داخل فر بگذارید. خوشمزه‌تر خواهد بود.

حرف آخر

سوپ میسنترون با رب گوجه و ذرت یکی از خوشمزه‌ترین سوپ‌هایی است که می‌توانید در روزهای سرد پاییز و زمستان آن را بپزید و از مزه عالی و مقوی بودن آن لذت ببرید. این سوپ بقدری مقوی است که می‌توانید به عنوان یک شام مقوی و سبک هم آن را سرو کنید. در این مطلب در مورد دستور پخت غذا و همچنین فوت‌‌وفن‌های خوشمزه‌تر شدندش صحبت کردیم. این سوپ خوشمزه را با رب‌ گوجه و محصولات چین چین، باکیفیت درست کنید حتما از مزه نهایی آن لذت خواهید برد.