سس گوجه فرنگی

سس گوجه فرنگی محبوب؛ چیلی یا سس سیر کباب؟ مسئله این است!

سس گوجه فرنگی یکی از پرکاربردترین چاشنی‌هایی است که برای انواع طبخ و صرف غذا استفاده می‌شود. در این مقاله از وبلاگ چین چین قصد داریم تا با ۲ سس گوجه فرنگی که سرآشپزان نمونه در دستور پخت خود از آن استفاده می‌کنند را آموزش دهیم. اعجاز گوجه فرنگی در این سس‌ها را امتحان کنید که چگونه طعم غذا را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. لطفا با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید:

طرز تهیه سس گوجه فرنگی کباب با طعم سیر

کباب یکی از لذیذترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرانی است که در هر منطقه‌ای از وطن عزیزمان به گونه‌ای طبخ می‌شود. اما هستند افرادی که به خاطر بوی بد گوشت با اشتها این غذا را میل نمی‌کنند. سیر و پیاز می‌تواند بوی بد گوشت را از بین ببرد به همین خاطر پیشنهاد ما برای صرف کباب تهیه سس گوجه فرنگی با طعم سیر است که در ادامه با مواد لازم آن آشنا خواهیم شد:

گام اول:

در ابتدا سیر و پیازها را به صورت نگینی در آورده و درون ماهی‌تابه می‌ریزیم؛ سپس کمی نمک به آن‌ها می‌زنیم تا به اصطلاح آب آنها بخار شود وبعد از یک تفت دو دقیقه‌ای مقداری روغن کنجد یا زیتون را اضافه می‌کنیم. بعد از این گوجه فرنگی‌ها را در آب جوش قرار داده تا به راحتی بتوان پوست آنها را بکنیم و به صورت رنده شده به مواد خود اضافه کنیم! و یا می‌توانید از رب گوجه فرنگی چین چین برای تهیه سس گوجه فرنگی سیر مخصوص کباب استفاده کرده تا در مدت زمان کوتاهتری این سس آماده شود!

گام آخر:

در این مرحله باید درب ماهی‌تابه را بگذارید و به مقدار ده دقیقه به مواد زمان دهید تا خوب جای بیافتد و بعد از آن مقداری فلفل به سس اضافه کنید.

 

سس گوجه فرنگی چیلی با طعمی تند و تیز

اگر شما هم عاشق فلفل هستید؛ یکی از بهترین سس‌هایی که مطمئنا مورد پسند شما خواهد بود، سس چیلی است که طعمی بی‌نظیر و تند دارد که از مواد اولیه مهم آن گوجه فرنگی است.

مواد مورد نیاز:

برای طرز تهیه سس چیلی؛ علاوه بر گوجه فرنگی و یا رب گوجه مرغوب نیاز به سرکه، شکر، پیاز، سیر، نمک و فلفل به مقدار لازم دارید. طرز تهیه این سس شبیه به سس کچاب است با این تفاوت که مقدار پیاز، شکر و فلفل آن بیشتر از کچاب مورد نیاز بوده که طعمی تند و تیز به آن ببخشد.

رب گوجه فرنگی چین چین

همان طور که در این مقاله بیان شد یکی از اساسی‌ترین مواد اولیه برای دو سس پرطرفدار چیلی و سس سیر کباب گوجه فرنگی است که به جای آن می‌توان از رب گوجه استفاده کرد. انتخاب مواد اولیه به خصوص رب برای طرز تهیه سس خانگی بسیار مهم است. ما به شما رب گوجه فرنگی چین چین را پیشنهاد می‌کنیم که علاوه بر سلامت و کیفیت بالای غذایی دستچینی از طبیعت است که با پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های دنیا در کارخانه بسته‌بندی شده و به دست شما همراهان گرامی می‌رسد.

همچنین پیشنهاد می‌کنیم طرز تهیه سس کچاپ با رب گوجه فرنگی را هو بخوانید.

برای مطالعه منبع مقاله کلیک کنید.