تشخیص بادمجان شیرین

راهنمای تشخیص بادمجان شیرین و باکیفیت

بادمجان طرفداران زیادی دارد و خیلی‌ها وقتی در فروشگاه به قفسه بادمجان می‌رسند، بیشتر از آنچه توان حمل دارند خرید می‌کنند. در این مقاله به معرفی راه‌هایی برای تشخیص بادمجان شیرین و باکیفیت می‌پردازیم تا بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

تشخیص بادمجان شیرین

برای تشخیص بادمجان شیرین و با کیفیت روش‌های بسیار ساده‌ای وجود دارد؛ این روش‌ها شامل:

  • بادمجانی که انتخاب می‌کنید باید با توجه به اندازه‌ای که دارد، سنگین باشد
  • پوست بادمجان خوش رنگ ، نرم و درخشان باشد
  • ساقه بادمجان باید سبز باشد
  • بادمجان باید سفت باشد
  • بادمجان‌های سایز کوچک تا متوسط را انتخاب کنید

در ادامه به توضیح دلیل شیرین بودن بادمجان‌هایی که ویژگی‌های بالا را دارند می‌پردازیم.

بادمجانی که انتخاب می‌کنید باید با توجه به اندازه‌ای که دارد، سنگین باشد

بادمجان باید به شما حس سنگینی بدهد، این به معنی تازگی و شرایط خوب آن است. حتماً هنگام خرید چند بادمجان را بردارید و سنگینی آن‌ها را تست کنید.

پوست بادمجان خوش رنگ ، نرم و درخشان باشد

پوست کدر نشانه نگهداری ضعیف و در نتیجه کیفیت پایین بادمجان است. پوست چروکیده نیز نشانه این است که زمان زیادی از چیده شدن بادمجان می گذرد. یکی از راه‌های تشخیص بادمجان شیرین همین است، چرا که تلخی بادمجان در طول زمان بیشتر می‌شود و بادمجانی که کهنه‌تر باشد تلخ‌تر هم خواهد بود.  پس بهتر است بادمجانی را انتخاب کنید که پوستش محکم، خوش رنگ و درخشان است، چرا که این به معنای تازه چیده شدن آن است. همچنین  هر گونه کبودی و تغییر رنگ بادمجان را بررسی کنید، چرا که این موارد می‌توانند به علت گوشت خراب بادمجان باشند.

ساقه بادمجان باید سبز باشد

همزمان با بررسی پوست بادمجان باید به ساقه آن نیز توجه داشته باشید. ساقه بادمجان باید سبز باشد؛ یعنی قهوه‌ای یا خشک نباشد. همچنین باید عاری از هر گونه کپک یا علائم فاسد شدن باشد. این مورد نیز یکی از نشانه‌های تازگی و در نتیجه شیرین بودن بادمجان است.

بادمجان باید سفت باشد

بادمجان باید تا حدی سفت باشد؛ یعنی اگر انگشت خود را روی بادمجان فشار دهید باید در مدت کوتاهی به حالت اولیه خود بازگردد. اگر بادمجان خیلی نرم باشد به معنی این است که بادمجان کهنه و بیش از حد رسیده است.

بادمجان‌های سایز کوچک تا متوسط را انتخاب کنید

اگر چه امروزه با توجه به اصلاح روش‌های کاشت و نگهداری، بادمجان‌هایی که پرورش داده می‌شوند شیرین‌تر هستند ولی هنوز هم بعضی از بادمجان‌ها تلخ‌تر هستند. این تلخی معمولاً در بادمجان‌های خیلی بزرگ که هسته‌های زیادی دارند اتفاق می‌افتد چرا که هسته‌ها منبع تلخی هستند. بنابراین یکی از اصلی‌ترین راه‌های تشخیص بادمجان شیرین انتخاب بادمجان‌های کوچک و متوسط است.

جمع‌بندی

با توجه به مواردی که گفته شد، تشخیص بادمجان شیرین و باکیفیت ساده است، چرا که وضعیت کلی بادمجان از ظاهر آن مشخص است. با وجود این اگر می‌خواهید در غذایی که می‌پزید تلخی بادمجان را کمتر حس کنید، می‌توانید به مقاله راهنمای گرفتن تلخی بادمجان مراجعه کنید.