دیپ شوید و خیارشور

مواد لازم


سایر مواد لازم


دیپ‌ها یکی از خوشمزه‌‌‌ترین و البته پرطرفدارترین چاشنی‌ها هستند که می‌توان آن‌ها را با انواع متفاوت غذا سرو کرد. تفاوتی ندارد که ذائقه شما چیست، به هر حال شما می‌توانید با ترکیب‌های مختلفی دیپ‌های متنوع درست کنید. بنابراین قدرت انتخاب شما برای تهیه مواد اولیه و ترکیب آن‌ها باهم زیاد خواهد بود. در این مطلب قصد داریم طرز تهیه یکی از محبوب‌‌‌ترین دیپ‌ها یعنی دیپ خیارشور و شوید را قرار دهیم. اگر شما هم دوست دارید چاشنی متفاوتی در کنار انواع فینگر فود یا روی میز مزه خود داشته باشید، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

طرز تهیه دیپ شوید و خیار شور

برای تهیه دیپ شوید و خیارشور کار سختی در پیش ندارید. فقط باید مواد اولیه مرغوب انتخاب کرده و آن‌ها را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید. در ادامه دستور تهیه این دیپ خوشمزه را قرار خواهیم داد. 

مواد اولیه

  • یک عدد پنیر خامه‌‌ای با وزن ۲۵۰ گرم
  • خیارشور خرد شده چین‌چین معادل یک پیمانه
  • پیاز خرد شده به اندازه سه چهارم پیمانه
  • سه قاشق غذاخوری آب خیارشور چین‌چین
  • یک قاشق چایخوری شوید خشک شده
  • نصف قاشق غذاخوری نمک دریا
  • مقداری فلفل سیاه
  • دو حبه سیر خرد شده در صورت تمایل

طرز تهیه 

  1. برای تهیه دیپ خیارشور و شوید باید یک کاسه بزرگ برداشته و در آن پنیر خامه‌‌ای بریزید. سپس یک قاشق چوبی برداشته و پنیر را خوب هم بزنید تا یکدست و نرم شود. 
  2. در مرحله بعد باید تمام موادی که ذکر کردیم را به پنیر خامه‌‌ای افزوده و خوب هم بزنید.
  3. روی کاسه را با یک سلفون بپوشانید و آن را به مدت تقریبا یک ساعت در یخچال بگذارید. بعد از حداقل یک ساعت دیپ شما آماده سرو است.

از دیپ‌ها در کنار چه غذاهایی استفاده می‌شود؟ 

تفاوتی ندارد که میز شما شامل چه مواد غذایی است، به هرحال دیپ‌ها می‌توانند بهترین چاشنی‌هایی باشند که روی میز خواهید داشت. دیپ‌ها را می‌توان در کنار کراکر، چیپس، ذرت، نان ترتیلا، میوه‌ها، غذاهای دریایی، نان پیتا، فلافل، ساندویچ، فینگرفود، انواع سوخاری و…. استفاده کرد. البته انتخاب این که چه طعمی از دیپ را در کنار کدام نوع خوراکی قرار دهید، بسیار مهم است. زیرا به هر حال طعم دیپ باید با طعم مواد غذایی سازگاری داشته باشد. 

دیپ خیارشور و شوید را می‌توانید در کنار میز مزه خود با خوراکی‌هایی مانند چیپس استفاده کنید. علاوه بر این، اگر سینی فینگر فود دارید هم انتخاب دیپ خیارشور و شوید بسیار مناسب است. دیپ خیارشور و شوید را می‌توان به عنوان یکی از بهترین و خوشمزه‌‌‌ترین دیپ‌ها شناخت که در کنار طعم‌های متفاوت، بسیار خوشمزه خواهد بود. 

چرا دیپی که درست کردم، بوی خوبی ندارد؟

هنگامی که صحبت از درست کردن انواع خوراکی‌ها در منزل به میان می‌آید، تازگی مواد اولیه حرف اول را می‌زند. نمی‌توان انتظار داشت با مواد اولیه نامرغوب، یک دیپ یا سس و یا هر نوع خوراکی دیگر خوشمزه شود. این موضوع درباره انواع دیپ هم صدق می‌کند. بنابراین باید برای درست کردن دیپ شوید و خیارشور، از مواد اولیه مرغوب استفاده کنید. 

در بسیاری از مواقع خیارشورهای بازاری دارای طعم و بوی خوبی نبوده و یا بافت سالمی ندارند. این اتفاق زمانی می‌افتد که خیار مورد استفاده برای تهیه خیارشور، نامرغوب باشد. 

علت بد بو شدن دیپ شوید و خیارشور هم می‌تواند همین موضوع باشد. زیرا طعم خیارشور در این دیپ غالب است و به راحتی حس می‌شود. برای داشتن یک دیپ شوید و خیارشور خوشمزه می‌توانید از خیارشور شیشه‌‌ای چین‌چین استفاده کنید. این محصول از مرغوب‌‌‌ترین مواد اولیه تهیه شده و به همین دلیل طعم و بوی بسیار طبیعی و تازه‌‌ای دارد. از سویی دیگر بافت خیارشور کاملا سالم بوده و حالت پوسیدگی و له شدگی ندارد. بدین ترتیب دیپ شما می‌تواند بسیار خوشمزه و خوش عطر شود. این در حالیست که در صورت استفاده از خیارشور نامرغوب، دیپ حتی بلافاصله بعد از بیرون آوردن از یخچال بوی نامطبوعی خواهد داشت. 

تفاوت دیپ شوید و خیارشور با دیپ زاتزیکی

اگر اهل درست کردن دیپ در منزل باشید، متوجه خواهید شد که دیپ شوید و خیارشور با دیپ زاتزیکی شباهت بسیار زیادی دارد. در واقع تفاوت بزرگ میان این دو دیپ خوشمزه، اضافه کردن شوید است. بنابراین اگر دوست دارید با مواد اولیه خود دو دیپ متفاوت داشته باشید اما در زمان هم صرفه‌جویی کنید، می‌توانید دیپ زاتزیکی را هم در کنار دیپ شوید و خیارشور درست کنید. زیرا این دو دیپ تفاوت آنچنانی در دستور تهیه ندارد. کافیست مواد اولیه خود را کمی بیشتر برداشته و یا نصف کنید تا دو دیپ خوشمزه روی میز خود داشته باشید. در ادامه مواد اولیه و طرز تهیه این دیپ را قرار خواهیم داد. 

مواد لازم

  • یک پیمانه ماست
  • یک عدد خیارشور
  • مقداری نمک، فلفل سیاه 
  • پودر سیر یا سیر تازه

طرز تهیه

  1. خیارشور را رنده کرده و یا به شکل خیلی ریز خرد کنید. اگر خیارشور خیلی درشت خرد شود، ظاهر و طعم دیپ خیلی خوشمزه نخواهد بود. زیرا مواد به خوبی با هم ترکیب نمی‌شوند. 
  2. حالا تمامی مواد ذکر شده را با خیارشور مخلوط کرده و یک ساعت داخل یخچال قرار دهید. 
  3. توجه کنید که اگر از ماست چکیده برای تهیه این دیپ استفاده کنید، در واقع شما دیپ زاتزیکی درست کرده‌اید، اما اگر غلظت ماست کم باشد، سس زاتزیکی خواهید داشت. در هر صورت این دیپ هم می‌تواند در کنار دیپ شوید و خیارشور شما روی میز قرار گرفته و با انواع غذاها سرو شود. دیپ‌ها را می‌توانید بعد از آماده کردن تا چند روز داخل یخچال نگهداری کنید. البته حتما توجه داشته باشید که خیارشور و سایر مواد اولیه تازه باشند. زیرا در غیر این صورت دیپ خیلی زودتر از حد انتظار فاسد شده و باید آن را دور بریزید. 

کلام آخر

اگر دوست دارید میز رنگارنگ و خوشمزه‌‌ای داشته باشید، باید علاوه بر توجه به نوع و مزه غذاها به مخلفات مختلف هم توجه کنید. امروزه استفاده از ماست، ترشی، انواع سس، خیارشور و…. به عنوان مخلفات همگانی شده و تقریبا می‌توانید این مواد را بر سر انواع سفره‌ها بیابید. اما اگر می‌خواهید سفره مجلسی و متفاوت‌تری داشته باشید، باید به سراغ درست کردن چاشنی‌هایی مانند انواع دیپ‌ها بروید. دیپ‌ها انواع متفاوتی داشته و با مواد اولیه مختلفی نیز درست می‌شوند. به همین دلیل مناسب انواع ذائقه‌ها هستند. در این مطلب راجع به طرز تهیه دیپ شوید و خیارشور صحبت کرده و نکات مهمی برای تهیه آن را ذکر کردیم. شما می‌توانید این دیپ را با صرف کمترین زمان ممکن و ساده‌‌‌ترین مواد اولیه درست کرده و بر سر سفره خود قرار دهید.