خوراک مرغ چیلی با ذرت و خوراک لوبیا

مواد لازم

روغن نباتی

1 قاشق غذاخوری

سینه مرغ بدون استخوان و پوست (خرد شده به شکل مکعبی)

250 گرم

پیاز خرد شده

یک عدد

پودر چیلی با فلفل چیلی تازه

4 قاشق چایخوری

فلفل دلمه‌ای متوسط خرد شده

1 عدد

پودر زیره

2 قاشق چایخوری

پودر سیر

1 قاشق چایخوری

لوبیا چیتی آب پز شده یا کنسرو لوبیا چیتی چین چین

400 گرم

ذرت شیرین آبپز شده یا کنسرو ذرت چین چین

400 گرم

نمک و فلفل

به مقدار لازم

سایر مواد لازم


حتما شما هم بارها و بارها تجربه درست کردن خوراک مرغ را داشته‌اید اما این بار قصد داریم شما را با یک خوراک مرغ متفاوت و خوشمزه آشنا کنیم.  در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این غذای خوشمزه را با شما درمیان بگذاریم.

طرز تهیه خوراک مرغ چیلی با ذرت و خوراک لوبیا

برای تهیه این خوراک مرغ باید کمی حوصله به خرج دهید و موادی که در ادامه می‌آوریم را به ترتیب با یکدیگر مخلوط کنید. در ابتدا مواد اولیه و سپس طرز تهیه این خوراک مرغ را ذکر خواهم کرد. توجه داشته باشید که مقادیر زیر به شکل حدودی گفته شده بنابراین اگر دوست دارید می‌توانید مقدار ذرت یا لوبیا را با توجه به ذائقه خود کم و زیاد کنید. علاوه بر این اگر طعم ادویه‌هایی که در ادامه آورده شده را نمی‌پسندید می‌توانید به دلخواه خود آن‌ها را حذف یا جایگزین کنید.

طرز تهیه

  1. برای تهیه این خوراک مرغ خوشمزه ابتدا لوبیا چیتی را در آرامپز به مدت دو ساعت بپزید. شاید این مرحله کمی زمان‌بر باشد اما اجازه دهید تا لوبیا چیتی با حرارت بالا به خوبی پخته شود؛ زیرا در نهایت لوبیا پخته نشده هم سخت هضم می‌شود و هم طعم غذا را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
  2. در یک قابلمه ذرت شیرین را هم آبپز کنید تا به طور کامل مغز پخت شود.
  3. حالا نوبت به پختن مرغ‌ها می‌رسد. یک تابه بزرگ بردارید و داخل آن کمی روغن بریزید. حالا مرغ خرد شده را داخل تابه ریخته و خوب تفت دهید. تفت دادن را تا جایی ادامه دهید که رنگ مرغ عوض شود. معمولا ۷ الی ۸ دقیقه زمان برای این مرحله کافیست. بهتر است پوست مرغ را جدا کرده و آن را به شکل مکعبی خرد و سپس سرخ کنید؛ اما اگر مرغ را با پوست سرخ کردید، بعد از پخته شدن هم می‌توانید پوست آن را جدا کنید.
  4. بعد از سرخ شدن مرغ، آن را داخل بشقاب بگذارید. حالا با باقی مانده روغن در تابه، پیاز، فلفل دلمه‌‌ای و سیر را سرخ کنید. اگر از پودر سیر استفاده می‌کنید دیگر نیازی به سرخ کردن آن نخواهید داشت. در این جا منظورتفت دادن سیر تازه است.
  5. بعد از آن که سیر و پیاز را به مدت ۵ دقیقه تفت دادید، این مواد را به آرامپز اضافه کنید. زیره و مرغ و پودر چیلی را هم داخل آرامپز اضافه کنید و اجازه دهید با شعله کم بپزد. معمولا توصیه می‌شود مواد در آرامپز به مدت ۳ ساعت با شعله کم بمانند تا پخته شوند. در مدتی که غذا در حال پخت است، باید آن را هم بزنید.
  6. بعد از پخته شدن مرغ‌ها باید یک لیوان از لوبیا چیتی پخته شده را به همراه نصف لیوان خوراک مرغ بردارید. مرغ‌ها را رشته رشته کنید و کنار بگذارید. حالا مابقی غذا را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و خوب مخلوط کنید تا به حالت پوره در آید.
  7. حالا پوره به دست آمده را با گوشت مرغ رشته رشته مخلوط کنید و دوباره داخل آرامپز بریزید. اجازه دهید مواد چند دقیقه در آرامپز گرم شوند. در نهایت مرغ را با لوبیا و ذرت پخته شده مخلوط کرده و نوش جان کنید.

فوت و فن‌های مهم

  • نکته دیگر در تهیه این خوراک مرغ، استفاده از پنیر خامه‌‌ای است. در بسیاری از دستور پخت‌ها بعد از ریش ریش کردن مرغ، آن را با پنیر خامه‌‌ای مخلوط می‌کنند. البته اجرای این کار تنها به سلیقه و ذائقه شما بستگی دارد؛ اما توجه کنید که با استفاده از پنیر خامه‌‌ای کالری غذا را تا حد زیادی بالا می‌برید.
  • برای تزئین خوراک مرغ می‌توانید از چیپس، گشنیز، زیتون و پیاز استفاده کنید.
  • اگر دوست دارید غذای شما رنگ بهتری داشته باشد می‌توانید به آن چند قاشق رب گوجه فرنگی چین‌چین هم اضافه کنید. رب گوجه فرنگی چین‌چین نه تنها رنگ خوبی به غذا می‌دهد بلکه مزه فوق‌العاده‌‌ای هم دارد.
  • یکی دیگر از ادویه‌هایی که می‌تواند طعم این غذا را بهتر کند، پودر آویشن است. پودر آویشن را می‌توانید همراه با سایر ادویه‌ها در هنگام طبخ به خوراک مرغ اضافه کنید.
  • بسیاری از افراد خوراک مرغ چیلی را در کنار زرشک پلو با مرغ سرو می‌کنند. برخی دیگر هم خوراک مرغ را در کنار نان بر سر سفره می‌گذارند. در هر صورت این مورد هم به ذائقه شما و میزان وقتی که دارید بستگی دارد.
  • در برخی دستور طبخ‌ها مرغ را قبل از طبخ دادن با فلفل و نمک و سس سویا مزه دار می‌کنند. برای این کار کافیست موادی که گفتیم را به مرغ اضافه کرده و روی آن را با سلفون بپوشانید؛ سپس آن را به مدت دو ساعت در یخچال نگهداری کنید. هر چند این مرحله ضرورتی ندارد اما اگر زمان کافی برای آن دارید می‌توانید مرغ را به روشی که گفته شد مزه‌دار کنید.

کلام آخر

آیا شما هم به دنبال یک روش متفاوت برای طبخ مرغ هستید؟ دوست دارید با حفظ طعم مرغ آن را در کنار مواد دیگر امتحان کنید؟ در این مقاله طرز تهیه خوراک مرغ چیلی با ذرت و لوبیا را برای شما آوردیم. با کمک دستور العملی که در این مطلب می‌خوانید می‌توانید یک خوراک مرغ متفاوت را در منزل بپزید. کافیست همین الان دست به کار شده و یک طعم خوشمزه و متفاوت را بر سر سفره خود بگذارید.