خوراک بادمجان

خوراک بادمجان ایتالیایی و طرز تهیه پارمیجانا دی ملانزانه

مواد لازم

بادمجان

دو عدد

کنسرو خاویار بادمجان

یک عدد

سایر مواد لازم

پیاز

یک عدد

پنیر موزارلا

۲۵۰ گرم

پنیر پارمزان

۷۰ گرم

رب گوجه فرنگی

به مقدار لازم

آرد

به مقدار لازم

روغن آفتابگردان

به مقدار لازم

نمک و فلفل

به مقدار لازم

پارمیجانا دی ملانزانه اسم نوعی خوراک بادمجان ایتالیایی است که مثل اکثر غذاهای ایتالیایی عطر و طعم بسیار خوبی دارد. در تهیه این خوراک بادمجان از چند لایه بادمجان سرخ کرده به همراه سس گوجه استفاده می‌شود. در این مقاله دستور پخت این خوراک را با استفاده از خاویار بادمجان آشنا خواهید شد.

مواد لازم برای تهیه پارمیجانا دی ملانزانه برای شش نفر :

دو عدد بادمجان بزرگ یا ۷۰۰ گرم بادمجان
• یک عدد کنسرو خاویار بادمجان  چین چین
• ۱ عدد پیاز سفید
• مقداری برگ ریحان برای تزئین
• ۲۵۰ گرم پنیر موزارلا
• ۷۰ گرم پنیر پارمزان
• مقداری رب گوجه فرنگی  چین چین
• مقداری آرد
• نیم لیتر روغن آفتابگردان
• نمک و فلفل به مقدار لازم

روش تهیه خوراک بادمجان ایتالیایی :

این غذا در ۵ مرحله آماده می‌شود و در ادامه مطلب می‌خواهیم تا به توضیح آن‌ها بپردازیم.

خوراک بادمجان ایتالیایی

مرحله اول تهیه خوراک بادمجان ایتالیایی

بادمجان‌ها را با ضخامت کم برش بزنید، آن‌ها را در ظرفی قرار دهید و روی آن‌ها نمک بریزید و به مدت ۱ ساغت کنار بگذارید. این کار باعث می‌شود تا آب اضافه بادمجان جذب نمک شود که هم به گرفتن تلخی بادمجان و هم به جذب کمتر روغن در هنگام سرخ کردن بادمجان کمک می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به مقاله روش‌های سرخ کردن بادمجان با روغن کم مراجعه کنید.

مرحله دوم تهیه خوراک بادمجان ایتالیایی

در حالی که بادمجان‌ها در حال خشک شدن هستند کنسرو خاویار بادمجان را برای استفاده به عنوان سس آماده کنید.

مرحله سوم تهیه خوراک بادمجان ایتالیایی

باددمجان‌ها را با آب سرد آبکش کنید تا نمک روی آن‌ها شسته شود. آن‌ها را روی دستمال قرار دهید تا آب روی آن‌ها جذب شود. سپس روی آن‌ها را با آرد بپوسانید به طوری که سطح نازکی از آرد سطح بادمجان‌ها را بپوشاند. بادمجان‌ها را در روغن آفتابگردان سرخ کنید، هر طرف آن را به مدت چند ثانیه سرخ کنید. سپس آن‌ها را روی دستمال دیگری قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها جذب دستمال شود.

مرحله چهارم تهیه خوراک بادمجان ایتالیایی

فر خود را داغ کنید و به دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت برسانید. سطح ظرف فر خود را با لایه نازکی از رب گوجه فرنگی بپوشانید. این کار از چسبیدن بادمجان‌ها به کف ظرف جلوگیری می‌کند. سپس یک لایه بادمجان روی آن بچینید، روی آن خاویار بادمجان بریزید، سپس روی آن لایه‌ای از پنیر موزارلا و پارمزان بریزید و این فرایند را تکرار کنید.

مرحله پنجم تهیه خوراک بادمجان ایتالیایی

لایه آخر را با کنسرو خوراک بادمجان بپوشانید و روی آن پنیر بریزید، سپس با فویل سطح آن را بپوشانید و به مدت ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید. سپس آن را از فر خارج کرده، فویل آن را بردارید و به مدت ۱۰ دقیقه دیگر آن را در فر قرار دهید تا سطح پنیری آن باد کند و طلایی رنگ شود. به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید که غذا استراحت کند، سپس غذا را سرو کنید.

برای آشنایی با روش تهیه غذا‌های مختلفی که می‌توانید به کمک کنسور خاویار بادمجان و یا رب گوجه فرنگی تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا دستورالعمل‌های موجود در بخش آشپزخانه چین‌جین را نیز مطالعه نمایید.