تاثیر مصرف بادمجان بر ترک سیگار

تنها افراد سیگاری می‌دانند که ترک سیگار به هیچ عنوان آسان نیست و در این راه باید از هر کمکی استفاده کرد. بادمجان درست یکی از همان کمک‌هایی است که برای ترک سیگار به‌سوی شما دست دراز کرده است. بادمجان و سیگار هر دو در یک عنصر مشترک هستند و آن همان نیکوتینی است که بدن شما برای تحمل ترک سیگار به آن نیاز دارد. البته برخلاف سیگار، بادمجان نه تنها برای شما مضر نیست که دارای فواید بیشماری است که می‌تواند سلامت شما را تضمین کند.

رابطه جالب بادمجان و سیگار

نکته جالبی که احتمالا درباره بادمجان نمی‌دانستید این مسئله است که بادمجان از جمله سبزیجات دارای نیکوتین است و می‌تواند در ترک سیگار شما را یاری کند. اگر دوست دارید تا سیگار را برای همیشه کنار بگذارید می‌توانید از بادمجان کمک بگیرید. 

نیکوتین موجود در ده گرم بادمجان برابر است با نیکوتینی که شما با یک ساعت قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران دریافت می‌کنید و نیکوتینی که بدن شما در کشیدن یک نخ سیگار جذب می‌کند برابر است با نیکوتین موجود در ده کیلوگرم بادمجان. 

اگر مشکل شما برای ترک سیگار میزان نیکوتینی است که باید از این ماده دریافت کنید، به‌سادگی می‌توانید از سبزیجاتی مانند بادمجان به این منظور استفاده کنید. 

سایر مواد طبیعی دارای نیکوتین عبارتند از سیب‌زمینی، گل کلم و چای. می‌توانید برای ترک سیگار از این مواد نیز در برنامه غذایی خود استفاده کنید. 

آیا نیکوتین بادمجان و سیگار به یک اندازه اعتیاد آورند؟

اگر نگران هستید تا با مصرف بادمجان به نیکوتین معتاد شوید باید بگوییم که در این مورد جای هیچ‌گونه نگرانی نیست. بادمجان و سیگار تاثیر مشابهی ندارند. در سیگار نیکوتین از طریق ریه شما جذب‌شده و این در حالی است که نیکوتین در بادمجان از طریق معده شما و هضم این ماده غذایی جذب خواهد شد. بادمجان می‌تواند برای افراد سیگاری با کاهش میل به سیگار کمک زیادی کند وگرنه افراد غیر سیگاری با خوردن بادمجان معتاد نخواهند شد. 

همانطور که گفتیم کشیدن هر نخ سیگار نیکوتینی معادل ده کیلوگرم بادمجان داشته و حتی اگر از این منظر بررسی کنیم، این میزان از نیکوتین نمی‌تواند کسی را معتاد کند. ولی می‌تواند برای افرادی که مصرف‌کننده دائم نیکوتین بودند به نوعی مسکنی طبیعی باشد. 

برای ترک سیگار به کمک بادمجان چه می‌توان کرد؟

اگر می‌خواهید برای ترک سیگار از بادمجان کمک بگیرید پس باید این ماده غذایی را بیشتر در برنامه خودتان قرار دهید. بادمجان به انواع روش‌های کبابی، آب‌پز و سرخ‌شده می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد و شما می‌توانید برای تنوع بخشیدن به شکل مصرف و طعم بادمجان از انواع این پخت ها کمک بگیرید. یکی از ساده‌ترین و متفاوت‌ترین روش‌های مصرف بادمجان استفاده از کنسرو این ماده غذایی است. 

کنسرو خاویار بادمجان چین چین با ترکیبی از بادمجان، گوجه‌فرنگی، ادویه و پیاز درست مانند یک خوراک بادمجان خوش طعم می‌تواند بادمجان مورد نیاز شما را تامین کرده و یک انتخاب مناسب باشد. به این ترتیب شما مقدار زیادی از بادمجان را بدون آنکه یکنواختی طعم‌ها آزارتان بدهد مصرف کرده‌اید و از تمامی فواید آن برخوردار شده‌اید.

اگر قصد خرید بادمجان دارید، از میان بادمجان‌های سنگین‌تر انتخاب کنید. بادمجان‌های پژمرده، تغییر رنگ داده و کبود به هیچ عنوان گزینه مناسبی نیستند. رنگ بادمجان باید صاف و براق باشد. برای برش بادمجان از چاقوی فولاد زنگ‌زده استفاده کنید تا خطر واکنش های شیمیایی را به حداقل برسانید. 

سایر خواص بادمجان چیست؟

بادمجان از جمله مواد غذایی بسیار مفید است و می‌تواند به درمان بسیاری از بیماری‌های شما کمک کند. 

بادمجان به هضم بهتر غذا کمک کرده و از طرفی دیگر منجر به کاهش وزن شما بدون تجربه احساس گرسنگی خواهد شد. علاوه بر این بادمجان خاصیت ضد سرطان داشته، سلامت استخوان را بهبود بخشیده و کم‌خونی شما را برطرف می‌کند. 

شما می‌توانید از بادمجان و خواص درمانی آن با خیالی آسوده در برنامه غذایی خود استفاده کنید.