بهترین پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد

سالاد‌ها اغلب از ادغام سبزیجات، کاهو، انواع سس‌ها و تاپینگ‌های مختلفی تهیه می‌شوند و به جهت تنوع ترکیباتی که دارند، عضو اصلی یک رژیم غذایی متعادل به شمار ‌می‌روند. تاپینگ‌های بسیاری برای افزودن به سالاد وجود دارند که حاوی مواد مغذی بسیاری هستند. با ما همراه باشید تا بهترین پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد را در اختیارتان قرار دهیم.

آجیل و دانه‌ها

آجیل و دانه‌هایی همچون: تخمه کدو، گردو، پسته، بادام زمینی و بادام یکی از بهترین پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد است. به عنوان مثال ۲۲ عدد بادام دارای بیش از ۳ گرم فیبر و انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها است یا ۲۸ گرم تخمه کدو حاوی ۵ گرم پروتئین است و ۲۰ درصد از زینک روزانه مورد نیاز بدن ما را تأمین می‌نماید. شما در زمان خرید آجیل‌ها و دانه‌ها برای سالاد، باید به دنبال گونه‌های بو داده بدون نمک و خشک آن‌ها باشید.

سبزیجات خام

سالاد‌ها حاوی سبزیجات خامی اعم از: کلم پیچ، اسفناج و کاهو هستند که می‌توان باز هم سبزیجات خام دیگری را به آن‌ها افزود. از محبوب‌ترین سبزیجات برای تاپینگ سالاد‌ها می‌توان به قارچ، هویج، خیار، پیاز و کلم بروکلی اشاره نمود. این سبزیجات خام، حاوی فیبر و ترکیباتی هستند که برای سلامتی بدن انسان مفید است.

میوه‌های خشک شده

شاید تا به حال امتحان نکرده باشید اما سالاد‌ها به همراه میوه‌های خشک، ترکیب بسیار خوشمزه‌ای را ایجاد می‌کنند. یکی از بهترین پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد استفاده از کشمش، انبه و زردآلو است. این تاپینگ، شیوه‌ای راحت برای افزودن طعمی شیرین به همراه مواد مغذی و مقوی است. نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که در زمان انتخاب این میوه‌ها، حواستان باشد تا میوه‌هایی را برگزینید که فاقد مواد نگه دارنده و شکر اضافه هستند.

فراموش نکنید که افراط در این میوه‌ها، برای تاپینگ باعث افزایش کالری بدن شما خواهد شد. شما به راحتی می‌توانید خودتان این میوه‌ها را خشک نمایید، به این صورت که آن‌ها را برش می‌زنید و در دمای ۱۲۰ درجه سانتی گراد قرار می‌دهید. آن وقت میوه‌های خشک شده بعد از ۲ یا ۳ ساعت در اختیارتان قرار خواهند گرفت.

حبوبات

حبوبات یکی دیگر از پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد است؛ زیرا این محصولات، غنی از پروتئین گیاهی هستند به طور مثال ۱۷۲ گرم لوبیا قرمز حاوی ویتامین‌های مختلف، فیبر، مواد معدنی و پروتئین است. شما می‌توانید این حبوبات را خودتان آماده نمایید و با رب چین چین میل نمایید. البته چین جین کار شما را راحت‌تر کرده و می‌توانید با خرید کنسرو لوبیا چیتی آن، سریع‌تر سالاد لذیذتان را آماده کنید.

غلات کامل

محبوب‌ترین غلات برای سالاد، جو و برنج قهوه‌ای پخته شده است که طعم بسیار لذیدی را به غذا می‌افزاید. غلات کامل به جهت پروتئین و فیبری که دارند باعث ایجاد احساس سیری در شما بعد از خوردن سالاد می‌شوند. جدای این مورد، شما با مصرف غلات می‌توانید سطح کلسترول و وزن خود را کاهش دهید.

میوه‌های تازه

یکی دیگر از خوشمزه‌ترین پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد، میوه‌های تازه هستند که مزیت‌های فراوانی هم دارند. بر اساس تحقیقات، استفاده روزانه میوه سبب کاهش ریسک ابتلا به مشکلات قلبی می‌شود. شما می‌توانید میوه‌هایی مانند: گیلاس، سیب، پرتقال و غیره را به سالادتان اضافه نمایید، همچنین برای آماده کردن سس این سالاد می‌توانید از آب میوه تازه فشرده شده و میوه مخلوط استفاده کنید.

پیتای پخته شده یا چیپس‌های تورتیلا

یکی از چاشنی‌های عالی برای سالاد‌های مکزیکی و تگزاسی، چیپس تورتیلا یا پیتای خرد شده است که طعم فوق‌العاده لذیذی را به سالاد می‌بخشد. این چیپس‌ها حاوی سالسا، حبوبات، پنیر‌های خرد شده و آووکادو هستند همچنین مکمل بی‌نظیری برای سالاد‌های مدیترانه‌ای محسوب می‌شوند. ترتیلای ذرت پخته شده یا پیتا، یک از مغذی‌ترین غلات کامل است. از مزیت‌های آن، داشتن سدیم و شکر کم است.

سبزیجات بو داده

سبزیجات بو داده یکی دیگر از پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد هستند و جزء مکمل‌های خوشمزه سالاد به حساب می‌آیند. اگر این سبزیجات پخته شوند، هم به جذب بهتر برخی مواد مغذی و هم به بهتر هضم شدن آن‌ها کمک می‌کنند. شما می‌توانید این سبزیجات را به برش‌های کوچک تقسیم کرده و در چاشنی و روغن زیتون قرار دهید، سپس آن‌ها را در دمای ۱۷۶ درجه سانتی گراد به مدت ۳۰ تا ۴۰ دقیقه در فر بگذارید تا پخته شوند.

تخم مرغ آب پز

یکی از مغذی‌ترین پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد، تخم مرغ آب پز است. پروتئین موجود در تخم‌مرغ باعث ایجاد احساس سیری در شما می‌شود. یک تخم مرغ بزرگ دارای ۷۷ کالری، ۱۵ ویتامین و ماده معدنی و ۶ گرم پروتئین است.

گوشت باقی مانده

از دیگر تاپینگ‌های سالم برای سالاد، گوشت باقی مانده از وعده‌های قبلی همچون مرغ گریل شده یا پخته شده و گوشت گوسفند است. گوشت‌ها سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی هستند که افراد بعد از خوردن آن احساس سیری می‌کنند.

گیاهان تازه

افزودن برگ گیاهان تازه، عطر و طعم بی‌نظیری را به سالاد اضافه می‌کنند، گیاهان پرطرفداری که به عنوان بهترین تاپینگ‌های سالم برای سالاد مورد استفاده قرار می‌گیرند عبارتند از: رزماری، مریم گلی، نعنا، ریحان و گشنیز. این گیاهان جدای از طعمی عالی، حاوی فواید بی‌شماری برای سلامتی افراد هستند. بر اساس آمار، گشنیز دارای خاصیت ضد التهابی و مریم گلی و رزماری دارای مواد ضد سرطان هستند‌.

غذا‌های دریایی

افزودن غذا‌های دریایی یکی دیگر از بهترین تایپنگ‌های سالم برای سالاد است. این مواد به سالاد طعمی خاص را می‌بخشند و به عنوان منبعی شگفت انگیر از اسید‌های چرب امگا۳، پروتئین و انواع مواد معدنی و ویتامین‌ها شناخته می‌شوند. بهترین شیوه برای آماده کردن میگو، ماهی قزل آلا، ماهی ساردین و خرچنگ گریل کردن و یا پختن آن‌ها است؛ زیرا سرخ کردن این غدا‌های دریایی به صورت کامل، سالم نیست.

پنیر‌های نرم

یکی از بهترین پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد، استفاده از پنیر‌های نرم مانند: پنیر بز، موزارلا، فتا، براتا و ریکوتا است. این پنیر‌ها دارای کلسیم، پروتئین و مواد مغذی دیگری هستند و افرادی که قادر به خوردن شیر گاو نیستند، می‌توانند از پنیر نرم بز و پنیر فتا استفاده کنند.

آووکادو

یکی از چاشنی‌های خوب برای سالاد، آووکادو است. مصرف آووکادو سبب بهبود سلامت قلب می‌شود. این میوه مغذی دارای فیبر، ویتامین c، پتاسیم، چربی اشباع نشده و ویتامین k است.

دانه‌های انار

از دیگر پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد، استفاده از دانه‌های انار است که حاوی مواد مغذی بسیاری هستند. دانه‌های انار دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که مزیت‌های بسیاری را برای سلامتی افراد به دنبال دارد.

دانه سویا و نخود سبز

یکی از بهترین منابع پروتئین گیاهی، سویا است. استفاده از این دانه سبب جلوگیری برخی از سرطان‌ها و مشکلات قلبی می‌شود.

یکی از تاپینگ‌های خوش طعم و سالم نخودسبز است که با فیبری که دارد سالاد شما را مقوی‌تر و کاهش وزن را تسریع خواهد کرد. برای آسودگی خاطر و راحتی کار، می‌توانید از کنسرو نخود سبز چین چین استفاده نمایید.

ذرت و سالسا

یکی دیگر از پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد، استفاده از ذرت و سالسا است. به کارگیری این محصولات در سالاد، می‌تواند از ایجاد سرطان و مشکلات قلبی جلوگییری نماید‌. ذرت و سالسا به راحتی می‌توانند فیبر مورد نیاز روزانه بدن ما را تأمین کنند. به همین دلیل چین چین به فکر شماست و کنسرو لذیذ ذرت شیرین را تولید می‌کند. 

زیتون

زیتون یکی از دیگر مواد مغذی است که به سالاد طعم فوق‌العاده‌ای می‌افزاید. این محصول دارای چربی‌های سالم و اشباع نشده است و همین امر سبب پایین آمدن سطح کلسترول و کاهش ریسک بیماری‌های قلبی می‌شود. 

در نهایت …

 

ما در این نگارش به چند مورد از بهترین پیشنهاد تاپینگ‌های سالم برای سالاد اشاره کردیم، شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود هر یک از آن‌ها را برای استفاده در سالاد انتخاب نمایید و لذت چشیدن طعمی تازه را تا مدت‌ها به یاد داشته باشید. کافی است برای این کار سری به محصولات با کیفیت و استاندارد چین چین بزنید.