طرز گرفتن تلخی بادمجان

۸ مرحله برای گرفتن تلخی بادمجان

خیلی‌ها از تلخی بادمجان ناراضی هستند. شما هم حتماً برایتان پیش آمده که بادمجان خورده و این طعم نامطلوب را تجربه کرده باشید و ندانید که روش گرفتن تلخی بادمجان چگونه است. این تلخی، اثر نامطلوبی بر روی غداهایی به وسیله بادمجان درست می‌کنیم، می‌گذارد. مثلا برای تهیه خوراک بادمجان ، سوفله بادمجان و… حتما باید از بادمجان‌هایی با طعم مناسب استفاده کنید.

توصیه می‌کنیم دفعه بعدی که قصد خوردن بادمجان داشتید با راهکاری که در ادامه برای گرفتن تلخی بادمجان معرفی کرده‌ایم، طعم مطلوبی به بادمجان بدهید. قبل از آن اما باید تبحر خاصی در تشخیص بادمجان شیرین داشته باشید!

مراحل گرفتن تلخی بادمجان

۱)

بادمجان را برش بزنید به شکلی که حلقه‌هایی با ارتفاع ۶۰ میلی‌متر باشد (این نوع برش آسان‌تر از برش‌های طولی در بادمجان است).

۲)

آبکش را در یک کاسه بزرگ‌تر یا در یک ظرف با دیواره‌های مرتفع قرار دهید تا کل مایع را در بر بگیرد.

۳)

لایه‌ای از حلقه‌های برش خورده بادمجان را در انتهای آبکش قرار دهید و به صورت پراکنده روی آن نمک بریزید. نگران نباشید چون قرار نیست که تمام این نمک‌ها را بخورید.

۴)

یک لایه دیگر از بادمجان‌های حلقه‌شده را روی لایه قبل بگذارید و روی آن نمک بیشتری بریزید.

گرفتن تلخی بادمجان

۵)

این کار را تا اتمام همه بادمجان‌ها ادامه دهید.

۶)

هنگامی که چیدن بادمجان‌ها روی هم تمام شد، بشقابی کوچک را روی آخرین لایه بادمجان قرار دهید و از چیزی سنگین برای ایجاد فشار روی بادمجان‌ها، استفاده کنید.

۷)

اگر دمای آشپزخانه شما پایین باشد، قبل از این که فشار روی بشقاب را کم کنید، می‌توانید کاسه را با یک پارچه پوشانده و آن را یک شب نگه دارید. اگر در یخچال کشوهای خالی دارید، کاسه را در آن قرار دهید. بگذارید آب بادمجان حداقل ۸ تا ۱۰ ساعت کشیده شود.

۸)

پس از کشیده شدن آب بادمجان، حدود یک چهارم تا نصف لیوان از یک مایع بنفش را در پایین کاسه خواهید دید. این مایع، بیشتر نمک استفاده‌شده را از بادمجان‌ها گرفته، اما معمولاً نیازی نیست موقع پختن بادمجان‌ها از نمک و یا ادویه استفاده کنید. اگر می‌خواهید نمک بیشتری از بادمجان‌ها گرفته شود، به آرامی با کمک یک دستمال (غیر مرطوب) روی حلقه‌های بادمجان را پاک کنید.

جمع‌بندی

با انجام تمام مراحل این راهنمای گرفتن تلخی بادمجان می‌توانید بدون نگرانی از طعم تلخ بادمجان از آن در انواع خورش‌ها و خوراک‌ها استفاده کنید و از طعم آن لذت ببرید. در پایان پیشنهاد می‌کنیم برای تهیه یک غذای خوشمزه با بادمجان، مقاله طرز تهیه خاویار بادمجان را نیز مطالعه کنید.

پیشنهاد ویژه چین چین

کنسرو خاویار بادمجان چین چین با استفاده از مرغوب‌ترین بادمجان‌ها نهیه شده که سرشار از مواد غذایی مفید برای شماست! شما می‌توانید با استفاده از این محصول مرغوب از برند چین چین از خواص بادمجان بهره‌مند شوید. کنسرو خاویار بادمجان چین چین حاوی مواد معدنی مختلفی از جمله کلسیم، فسفر، مس، گوگرد، منیزیم، پتاسیم و آهن است، از این رو در تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز تأثیرگذار است. این خوراک همچنین حاوی ذخیره فیبر بالا، پاک کننده روده از مواد سمی و شیمیایی و برای معده بسیار مقوی است. به علاوه این ترکیب فوق العاده چین چین به دلیل وجود آهن برای درمان کم خونی بسیار مناسب است.