خواص گوجه فرنگی برای پوست

خواص گوجه فرنگی برای پوست و تاثیر آن در رفع چین و چروک صورت

اگر به دنبال روشی طبیعی برای جوان‌سازی صورت خود هستید از خواص گوجه فرنگی برای پوست غافل نشوید. بر خلاف تصورات که گمان می‌شود گوجه فرنگی فقط از طریق پوست و ماسک برای صورت مفید است، تحقیقات نشان داده که خوردن گوجه فرنگی و سایر محصولات به دست آمده از آن نیز تاثیر شگرفی برای سلامتی پوست صورت دارد. در این مقاله برخی خواص گوجه فرنگی برای پوست را مرور می‌کنیم.

خواص گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی خواص بسیاری دارد و خواص آن تنها به پوست محدود نمی‌شود. به عنوان مثال گوجه فرنگی دارای ماده‌ای به نام لیکوپن است که خواص بسیاری مخصوصاً برای آقایان دارد. برای مطالعه این خواص پیشنهاد می‌کنیم تا مطلب “خواص لیکوپن برای مردان” را مطالعه نمایید.

اما در این مطلب می‌خواهیم تا به خواص گوجه فرنگی برای پوست بپردازیم و در ابتدا قصد داریم تا شما را با این خواص آشنا کنیم و سپس به توصیح آن‌ها بپردازیم.

خواص گوجه فرنگی برای پوست شامل موارد زیر می‌شوند:

  • درمان آکنه صورت
  • خواص ضدباکتریایی گوجه فرنگی
  • شفاف سازی پوست
  • باز کردن منافذ بسته پوست
  • درمان اگزما
  • مرطوب کننده پوست
  • رفع چین و چروک‌های پوست

در ادامه با توضیح هر یک از این خواص همراه ما باشید.

درمان آکنه صورت

دستگاه گوارش و معده تاثیر به سزایی در سلامت پوست و کاهش جوش‌های صورت دارد. تحقیقات پزشکی ثابت کرده مشکلات گوارشی اولین تاثیر خود را بر روی صورت می‌گذارد و باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود. این تاثیرات خود را در قالب جوش‌های آکنه‌های نشان می‌دهد که ممکن است تا چند ماه نیز بر روی صورت باقی بماند و برای درمان آن هزینه زیادی را صرف کنید.
گوجه فرنگی به دلیل داشتن ویتامین آ و سی با آکنه مبارزه می‌کند.

خواص ضدباکتریایی گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دارای خواص ضد باکتریایی است. اسیدیته بالای گوجه فرنگی در درمان و از بین بردن آکنه موثر است.
اگر مشکل گوارشی دارید یا پوستتان آکنه‌ای است از گوجه فرنگی استفاده کنید. گوجه ‌فرنگی حاوی فیبر زیادی است که به هضم غذا کمک می‌کند و به پوست شما آب‌رسانی می‌کند.
این خاصیت گوجه فرنگی سبب می‌شود تا پوستی سالم و درخشان داشته باشید. پس از گوجه فرنگی، آب گوجه ‌فرنگی و رب گوجه فرنگی طبیعی استفاده کنید تا پوست‌تان درخششی طبیعی و جذاب داشته باشد.

شفاف‌سازی پوست

گوجه‌فرنگی حاوی کلر و گوگرد است. این مواد معدنی به تمیز کردن کبد و کلیه کمک می‌کند، گوگرد نیز مانع از بروز عفونت‌های مختلف می‌شود. کبد و کلیه نقش بسیار مهمی در پاکسازی خون دارند، بنابراین گوجه فرنگی نیز در پروسه سم زدایی نقش مهمی دارد.
اگر به فکر یک سم‌زدایی هستید تا بدنتان و همین‌طور پوستتان را تمیز کنید، خوردن گوجه یا نوشیدن آب گوجه‌فرنگی و یا استفاده از رب گوچه فرنگی طبیعی در روز، به عنوان بخشی از دوره‌ سم زدایی‌، ایده‌ای بی‌نظیر است. یک برنامه‌ غذایی پر از گوجه، مطمئناً پوستی سالم و درخشان برایتان خواهد داشت.

باز کردن منافذ بسته پوست

گوجه فرنگی برای درمان منافذ باز پوست موثر است. ویتامین سی موجود در گوجه فرنگی باعث می شود تا منافذ باز پوست کوچک شوند. آب گوجه فرنگی برای کوچک کردن منافذ باز پوست بسیار موثر است.

 

خواص گوجه فرنگی

درمان اگزما

گوجه فرنگی دارای روغن فوق العاده‌ای است. این روغن برای درمان بیماری‌های پوستی مانند اگزما موثر است. برای استفاده از این خاصیت گوجه فرنگی هم می‌توانید محصولات تهیه شده از گوجه فرنگی را استفاده کنید و هم گوجه فرنگی را بر روی پوست صورت خود بگذارید.

مرطوب کننده پوست

خوردن یک گوجه‌ فرنگی خام در هر صبح به همراه صبحانه، گرفتن آب گوجه ‌فرنگی، بهترین کاری است که می‌توانید برای مرطوب ماندن پوست‌تان انجام دهید. یکی از خواص گوجه فرنگی برای پوست و زیبایی درمان خشکی پوست است. گوجه فرنگی دارای ویتامین c فراوان است که تاثیر زیادی برای درمان پوست‌های خشک دارد. گوجه فرنگی باعث مرطوب شدن پوست های خشک می شود.

رفع چین و چروک‌های پوست

لیکوپن موجود در گوجه فرنگی علاوه بر خواصی که برای آقایان دارد؛ روش مناسبی برای از بین بردن چین و چروک پوست نیز هست. پیشنهاد می‌شود تا مطلب “خواص لیکوپن برای آقایان” را مطالعه نمایید.

یک پیشنهاد ویژه

رب‌گوجه فرنگی چین چین با استفاده از مرغوب‌ترین گوجه فرنگی‌ها نهیه شده که سرشار از مواد غذایی مفید برای شماست! شما می‌توانید با استفاده از این محصول مرغوب از برند چین چین از خواص گوجه فرنگی بهره‌مند شوید و سلامتی پوست و موی خود را تضمین کنید!

برای مطالعه منبع مقاله کلیک کنید.