چین چین به عنوان واحد برتر « ایمنی و سلامت غذا » انتخاب شد

مجتمع کشت و صنعت «چین چین» افتخار دیگری کسب کرد و به عنوان واحد برتر ایمنی و سلامت غذا انتخاب شد و تندیس و لوح تقدیر این کنفرانس را دریافت کرد.
همایش ایمنی و سلامت غذا با عنوان «غذای سالم، از مزرعه تا سفره» در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۸ توسط دانشگاه صالحان و انجمن فن آوری های بومی ایران در شهر تهران- مر کز همایش های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.
در متن این لوح تقدیر که به امضای دکتر «مرتضی شهیدزاده» رئیس هیئت مدیره صندوق توسعه ملی ایران و دکتر «محمد هاشم رحمتی» دبیر علمی کنفرانس رسیده، آمده است:

«جناب آقای حسن حجاریان برق
مدیر عامل محترم مجتمع کشت و صنعت چین چین
با سلام و در و بر محمد و آل محمد (ص)
بر مرزهای افتخارات این سرزمین، همواره ردپای انسان‌هایی است که زندگی را در عشق به پروردگار و خدمت به مردم خلاصه نموده‌اند. مصداق بارز این افراد شریف، تولیدکنندگان محصولات سالم و با کیفیت می‌باشند که اندیشه و تلاش این خدمتگزاران در جهت نیل به اقتصادی پویا و تولید مواد غذایی سالم و با کیفیت، شایسته تقدیر است.
بدین وسیله اهتمام مستمر و همت والای مدیریت و کلیه کارکنان آن واحد تولیدی را در جهت استمرار و ارتقا کیفیت محصولات که ضامن سلامت افراد و صیانت از حقوق شهروندی است را ارج نهاده و آن شرکت را به عنوان واحد برتر «ایمنی و سلامت غذا» معرفی می‌نماید.
سربلندی و توفیق روز افزونتان را از درگاه خداوند متعال آرزومندیم.»

 

 

اهمیت همایش «غذای سالم، از مزرعه تا سفره»

این همایش با همکاری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، سازمان دامپزشکی و جهاد کشاورزی برگزار شده و به عنوان یکی از معتبرترین کنفرانس‌های علمی کشور شناخته می‌شود.
شورای سیاستگذاری، دبیران و کمیته علمی – اجرایی همگی جزو استاتید شناخته شده حوزه سلامت، تعذیه و کشاورزی هستند که مقالات ارائه شده در این کنفرانس به همایش‌های معتبر بین‌المللی ارائه می‌شود.
محورهای کنفرانس شامل موارد زیر است:
«علوم و صنایع غذایی، مدیریت و اقتصاد کشاورزی، فناوری های نوین و مکانیزاسیون کشاورزی، آبخیزداری و مدیریت منابع آب و خاک، هواشناسی و بیوتکنولوژی کشاورزی، زراعت و اصلاح نباتات، علوم باغبانی و فضای سبز، علوم دام و طیور، علوم شیلات و آبزیان، گیاه پزشکی، محیط زیست و آمایش سرزمین، علوم زیست، ترویج و توسعه روستایی، مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و تمامی موضوعات مرتبط با کشاورزی».

 

چین چین دست‌چین مصرف‌کنندگان ایرانی

مجتمع کشت و صنعت چین چین در آبان سال ۱۳۵۳ به صورت شرکت سهامی خاص در مشهد تاسیس شد. در سال ۱۳۵۶ این شرکت کار خود را با تولید رب گوجه فرنگی، انواع کمپوت و آب گوجه فرنگی، آبمیوه و سس کچاپ را آغاز کرد.
چین چین پس از پنج سال تولید رب‌گوجه‌ فرنگی، تصمیم گرفت تا دامنه تولید محصولاتش را گسترش دهد و به سمت بازار هدف گسترده‌تری روی بیاورد. چین چین در سال ۱۳۶۱ تولید انواع مربا را شروع کرد که توانست به سرعت جای خود را در میان مصرف‌کنندگان ایرانی به خوبی باز کند.
با توجه به استقبال مشتریان از محصولات چین چین، نیاز به احداث کارخانه‌های جدید با ظرفیت بالاتر دیده می‌شد. بنابراین در سال ۱۳۷۲ کارخانه کشت و صنعت بین الملل چین چین افتتاح و محصولات جدیدی به سبد محصولات این برند اضافه شد.
این روند در سال‌های گذشته نیز ادامه پیدا کرد و کارخانه چین‌چین علاوه بر افزایش ظرفیت تولید محصولات خود، تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید را به خط تولید خود اضافه کرد.
کنسرو خوراک بادمجان ، کنسرو نخود سبز و کنسرو لوبیا چیتی از جمله محصولاتی هستند که با استفاده از فناوری‌های جدید چین‌چین تولید شده و در حال حاضر جزو رتبه‌های اول فروش محصولات این کارخانه محسوب می‌شوند.