ویتامین c و کرونا

ویتامین c و گوجه فرنگی؛ تا می‌توانید گوجه فرنگی بخورید!

اگر این روزها نگران ویروس کرونا هستید و به دنبال روش‌های طبیعی برای مقابله با آن می‌گردید، از ویتامین c  غافل نشوید. ویتامین c و کرونا دشمن هم هستند و هر چه بدن شما قوی‌تر باشد، احتمال ابتلا به این ویروس مرموز کم‌تر می‌شود.

تقویت سیستم ایمنی بدن؛ بهترین راه مقابله با ویروس کرونا

حتما تا به حال مقاله‌ها و مطالب زیادی درباره روش‌های مقابله با ویروس کرونا خوانده‌اید. اول از همه باید به شما بگوییم که نگرانی بیش از حد از این ویروس، از همه چیز بدتر است. تلاش کنید با نکات و روش‌هایی که در ادامه خواهیم گفت، هم آرامش داشته باشید و هم بدنتان را تقویت کنید:

نکته اول:

یک ‌سوم سرماخوردگی‌ها در زمستان و اوایل بهار در بزرگسالان به خاطر همین ویروس کرونا رخ می‌دهد و باتوجه به اینکه ویروس موجودی زنده نیست تا برای از بین بردن آن داروی ضد ویروسی وجود داشته باشد، ضروری است افراد با تقویت سیستم ایمنی با آن مبارزه کنند.

نکته دوم:

داروهایی که در هنگام سرماخوردگی مصرف می‌کنیم، درمان حمایتی هستند و دو کاربرد دارند، یا سیستم ایمنی را تقویت می‌کنند و یا علائم را از بین می برند و این داروها هیچکدام ویروس را از بین نمی‌برند.

نکته سوم:

این ویروس شبیه آنفلوانزا و از طریق سرفه عطسه و تا شعاع دو متری در فضای باز انتقال پیدا می‌کند. در سال ۱۹۱۸ آنفلوانزا جان ۴۰ میلیون نفر را گرفت. خطر این ویروس نسبت به آنفولانزا کمتر است.

نکته چهارم:

تشخیص بیماری کرونا کمی مشکل است و کسی که به این ویروس مبتلا شود دارای علائمی از قبیل تب بالای ۳۸ درجه، تنگی نفس، سرفه خشک و شدید و بدون خلط، کاهش اشتها، اسهال و ناراحتی عمومی خواهد بود.

نکته پنجم:

برای پیشگیری از این ویروس باید علاوه بر رعایت بهداشت فردی از افراد بیمار دوری کرد، با ترشحات بیماران مبتلا به ویروس کرونا تماس نداشته باشیم، ویروس از راه تماس دست با چشم، دهان وبینی منتقل می‌شود و باید دست‌ها را با آب و صابون شست و یا اینکه به مدت بیست ثانیه با الکل شستشو داد.

نکته ششم:

همچنین از دست دادن و روبوسی خودداری کنیم، از حضور در اجتماعات پرتراکم بپرهزیم، از دستمال حوله‌ای یک‌بار مصرف استفاده کنیم. از دیگر مواردی که رعایت آن بسیار ضروری است پرهیز از خوردن غذاهای سرد و فست‌فودی است.

نکته هفتم:

با قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن، مصرف آنتی اکسیدان، ویتامین سی و ای و با ورزش در هنگامی که مبتلا نشده‌ایم، در مقابل بیماری خود را تجهیز کنیم.

نکته هشتم:

باید از تحرکات بالا و ورزش به هنگام بیماری پرهیز کرد و همچنین از استرس دوری کنید. خندیدن به واسطه تولید دوپامین می‌تواند در افزایش توان دفاعی بدن تاثیر چشمگیری داشته باشد. افراد مسن و کودکان به دلیل پایین بودن قدرت دفاعی بدن بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

ویتامین c و ویروس کرونا دشمن یک‌دیگر!

۱٫ نقش ویتامین c و کرونا

یکی از روش‌های اصلی برای مقابله با کرونا، تقویت سیستم ایمنی بدن و مصرف ویتامن c است. ویتامین c و ویروس کرونا دشمن یک‌دیگر هستند و یکی از روش‌های مناسب برای پیشگیری از ابتلا به کرونا است. درباره نقش ویتامین c و کرونا ، نکات زیر گفته شده است.

۲٫ تقویت سیستم ایمنی با ویتامین c

ویتامین C نقش بسیار مهمی در پشتیبانی، بازسازی، تقویت سیستم ایمنی و مقاوم سازی بدن داشته و با توجه به آنتی اکسیدان بودن، به خنثی کردن رادیکال‌های آزاد بدن به سیستم ایمنی کمک کرده و به نظر می‌رسد که ویتامین C با افزایش تولید گلبول‌های سفید خون، فرآیند مبارزه با عفونت را تقویت می‌کند.

۳٫ ویتامین c در مواد غذایی

حتما باید ویتامین C مورد نیاز بدن به صورت روزانه از طریق مواد غذایی به بدن شما برسد. به طور مثال تا می‌توانید گوجه فرنگی بخورید!

۴٫ ویتامین c موجود در سبزی و میوه

ویتامین C در انواع میوه‌ها و سبزی‌ها وجود داشته و مرکبات از جمله لیمو، پرتقال، نارنگی و گریپفروت و انواع توت، انبه، کیوی و انواع سبزیجات تازه از منابع خوب آن به شمار می‎آیند.

۵٫ توصیه وزارت بهداشت در مصرف ویتامین c

طبق اعلام وزارت بهداشت مصرف روزانه منابع غذایی سرشار از ویتامین C مثل گوجه فرنگی، سبزی و سالاد همراه با غذا، میوه‌های حاوی ویتامین C مثل پرتقال، نارنگی، لیمو شیرین، کیوی و سبزی‌های دارای ویتامین C مثل انواع کلم، گل کلم، شلغم، فلفل سبز و فلفل دلمه  و یک عدد پرتقال یا دو عدد نارنگی، هویج و کدوحلوایی و سبزی‌های سبز تیره مثل اسفناج، برگ چغندر و برگ‌های تیره رنگ کاهو که از منابع خوب ویتامین A  هستند.
برای پیشگیری از ابتلا به بیماری و تقویت سیستم ایمنی بدن مصرف روزانه سه واحد از گروه سبزی‌ها (به جز سبزی‌های نشاسته‌ایی) و حداقل ۲ واحد میوه توصیه می‌شود.

طرز تهیه برگه گوجه فرنگی را هم یاد بگیرید تا گوجه فرنگی همیشه در دسترس شما باشد!

ویتامین c و کرونا

تا می‌توانید گوجه فرنگی بخورید!

حالا که به رابطه دشمنانه ویتامین c و کرونا پی بردید، مصرف گوجه فرنگی در برنامه خود قرار دهید و حتما گوجه فرنگی بخورید. در این مقاله ۱۶ ماده غذایی سرشار از ویتامین C را توضیح دادیم و در این مقاله هم از گوجه فرنگی و خواص آن برایتان نوشته‌ایم که توصیه می‌کنیم حتما بخوانید!

محصول رب گوجه فرنگی چین چین را امتحان کنید!

برای مطالعه مقاله کلیک کنید!