گوجه‌فرنگی

بهترین گوجه‌ فرنگی را چگونه انتخاب کنیم؟

بهترین گوجه‌ فرنگی در تمام فصول سال

گوجه‌ فرنگی‌ ها یکی از حیاتی‌ترین و چندمنظوره‌ترین صیفی جات هستند که می‌توان در آشپزخانه داشت، ولی کیفیت آن‌ها می‌تواند مساله‌ساز باشد. اینکه گوجه‌ فرنگی‌ ها را تمام ایام سال می‌توان یافت، دلیل بر این نیست که کیفیت آن‌ ها هم در تمام ایام سال خوب باشد. هرکسی که یک بار تجربه‌ی خوردن گوجه‌ فرنگی از باغچه خانگی را داشته باشد می‌داند که بهترین گوجه‌ فرنگی‌ های خوش آب و رنگ، گرد و بی عیب و نقصی که در فصول زمستان روی قفسه‌های فروشگاه‌ها می‌بینیم مزه‌ی کاغذ خیس می‌دهند. از کجا می‌توانیم بفهمیم گوجه‌ فرنگی‌ هایی که می‌خریم قرار است خوشمزه و آبدار باشند یا آنقدر بی‌مزه که توی ذوق‌مان بزنند؟

بهترین گوجه فرنگی

مرحله اول – گول ظاهر گوجه‌ فرنگی را نخورید!!

در وهله‌ی اول به ظاهر گوجه‌ فرنگی خوب نگاه کنید.

  • بهترین گوجه‌ فرنگی‌ ها هیچ لکه یا زدگی روی پوست‌شان ندارند و رنگ قرمز پررنگ و شفافی دارند.
  • هر گوجه‌ فرنگی‌ای که به نظر رنگ‌پریده بیاید قطعاً بی‌مزه خواهد بود.
  • از گوجه‌فرنگی‌ های با کمترین تغییر رنگ دوری کنید که حتی یک لکه‌ی کوچک سیاه رنگ به معنای فاسد بودن داخل گوجه‌ فرنگی است.

درست است که ظاهر خوب نشان دهنده‌ی کیفیت است ولی همیشه گول ظاهر گوجه‌فرنگی را نخورید.

همانند اکثر میوه‌ها گوجه‌ فرنگی‌ ها هم وقتی کال و نرسیده هستند چیده می‌شوند که مدت زمان نگهداری‌شان برای حمل و نقل بیشتر باشد ولی وقتی به مغازه‌ها می‌رسند آنقدری که باید خوشمزه نیستند. تعدادی از آن‌ها در مرحله‌ی جابه‌جایی می‌رسند و بر روی بعضی از آن‌ها هم اسپری اتیلن می‌زنند که زودتر برسند. این گوجه‌ فرنگی‌ هایی که به روش مصنوعی می‌رسند بی‌مزه هستند.

پس برای خرید بهترین گوجه‌ فرنگی‌ ها از فروشگاه‌ها دنبال گوجه‌ فرنگی‌ های «بوته‌‌رس‌» باشید و یا گوجه‌ فرنگی را از فروشگاه‌های محلی که از مزرعه‌داران محلی بار می‌آورند خریداری کنید.

مرحله دوم – واکنش گوجه فرنگی در برابر فشار

سپس گوجه‌ فرنگی را در دست گرفته و ببینید چطور است. وقتی آن را فشار می‌دهید چقدر واکنش دارد؟ چقدر سنگین است؟

  • بهترین گوجه فرنگی به اندازه‌ی کافی سفت است که تحمل فشار را داشته باشد ولی نه آنقدر که هیچ واکنشی به فشار دادن نشان ندهد.
  • مراقب نقطه‌های نرم‌ باشید چون به زودی به زدگی تبدیل می‌شوند و عمر قفسه‌ای گوجه‌ فرنگی را کوتاه می‌کنند.
  • گوجه‌ فرنگی‌ هایی که دیگر تازه نیستند به طرز غیر طبیعی نرم و شل هستند و چند روزی بیشتر نمانده که به توده‌ای ماده‌‌ی لزج و چسبناک تبدیل شوند.

مرحله سوم – تشخیص گوجه فرنگی های کال و نرسیده از گوجه فرنگی های آبدار و خوشمزه !!!

وزن هم باید یکی دیگر از عوامل تصمیم‌گیری شما برای انتخاب بهترین گوجه فرنگی باشد.

  • گوجه‌‌ فرنگی‌ های آبدارتر سنگین‌تر هستند درحالیکه گوجه‌ فرنگی‌ های کال و نرسیده سبک‌تر به نظر می‌رسند.

بهترین گوجه فرنگی

مرحله چهارم – انتخاب گوجه فرنگی خوش عطر

در نهایت، بوی گوجه‌ فرنگی را امتحان کنید.

  • ساقه‌ی آن را بو کنید که باید عطری قوی، شیرین و خاک‌ مانند داشته باشد. هرچه گوجه‌ فرنگی خوش‌عطرتر باشد مزه‌ی بهتری خواهد داشت. بنابراین مراقب گوجه‌‌ فرنگی‌ هایی که هیچ بویی ندارند باشید.

تا جایی که ممکن است از خرید گوجه‌ فرنگی‌ های بسته‌بندی شده خودداری کنید. تنها راه اطمینان از کیفیت گوجه‌ فرنگی معاینه کردن آن است.

بعد از انتخاب و خرید بهترین گوجه فرنگی می‌توانید رسپی خوشمزه  تست گوجه‌ فرنگی و آووکادو را بپزید و نوش جان کنید!!

در صورتی که به گوجه فرنگی دسترسی ندارید می توانید به جای آن از رب گوجه فرنگی استفاده نمایید که پیشنهاد ما استفاده از رب گوجه فرنگی چین‌چین است که با آخرین تکنولوژی روز دنیا تهیه می‌شود و در بهداشتی‌ترین شرایط ممکن به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.