خواص گوجه‌ گیلاسی

خواص گوجه‌ گیلاسی برای سلامتی

خواص گوجه‌ گیلاسی برای سلامتی بر هیچ کس پوشیده نیست. گوجه‌های گیلاسی عموما در تمام ایام سال موجود هستند و منبعی بی‌پایان از خواص سلامتی را با این میوه‌های کوچک شیرین در اختیار شما قرار می‌دهند.
آن‌ها میزان خیلی پایینی از کالری داشته و سرشار از فیبر، ویتامین C و پتاسیم هستند. تنها استفاده‌ی گوجه‌های گیلاسی در تزئین سالاد نیست، آن‌ها به راحتی می‌توانند جایی در بسیاری از دستورپخت‌های مورد علاقه‌ی شما داشته باشند.

خواص گوجه‌ گیلاسی: نظم

گوجه‌های گیلاسی سرشار از فیبر انحلال ناپذیر هستند، نوعی از فیبر که دستگاه گوارشی را تمیز می‌کند و به شما در داشتن حرکات روده‌ی منظم کمک می‌کند.
همچنین گفته می‌شود فیبر انحلال ناپذیر به در رفع یبوست موثر است. در حالت ایده‌آل شما باید در رژیم غذایی‌تان به ازای هر ۱۰۰۰ کالری، ۱۴ گرم فیبر دریافت کنید.
بنابراین اگر به طور معمول در رژیم روزانه‌تان ۲۰۰۰ کالری مصرف می‌کنید، به مجموع ۲۸ گرم فیبر نیاز دارید. یک فنجان گوجه گیلاسی، با حدود ۱۵۰ گرم وزن ۱.۸ گرم از مجموع فیبر مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند که حدود ۹۰ درصد آن انحلال ناپذیر است.

خواص گوجه‌ گیلاسی: ایمنی

گوجه‌های گیلاسی یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین C هستند. شما برای حفظ ایمنی بدن‌تان در بهترین حالت به ویتامین C نیاز دارید، اما این ویتامین علاوه بر این خاصیت آنتی‌اکسیدانی هم دارد.
ویتامین C در کنار دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها فعالیت رادیکال‌های آزاد که موجب تخریب سلول‌های سالم می‌شوند را خنثی می‌کند. وقتی میزان بالایی از رادیکال‌های آزاد در بدن شما پرسه می‌زند امکان ابتلای شما به بیماری‌های مزمن را افزایش می‌دهد.
برای حفظ سلامتی بدن، زنان روزانه به ۷۵ میلی‌گرم ویتامین C مردان روزانه به ۹۰ میلی‌گرم ویتامین C نیازدارند. اگر سیگار می‌کشید، علاوه بر این مقدار به ۳۵ میلی‌گرم دیگر هم نیاز دارید، چرا که مصرف سیگار موجب تشکیل رادیکال‌های آزاد در سیستم بدنی شما می‌شود. یک فنجان گوجه گیلاسی حاوی حدود ۲۰.۵ میلی‌گرم ویتامین C است.

خواص گوجه‌ گیلاسی: عملکرد قلب

شما ممکن است به این موضوع فکر نکرده باشید که گوجه‌ی گیلاسی می‌تواند برای سلامت قلب شما مفید باشد. با این حال آن‌ها مقداری پتاسیم به رژیم غذایی شما اضافه می‌کنند که یک ماده‌ی معدنی الکترولیت بوده و میزان گردش الکتریسیته را در بدن شما تنظیم می‌کند.
این میزان ثابت گردش الکتریسیته در بدن شما موجب می‌شود قلب شما با سرعتی منظم بتپد. عدم وجود پتاسیم کافی در رژیم غذایی روزانه‌ی شما می‌تواند منجر به بیماری آریتمی قلب شود که بیشتر به عنوان ضربان ناهنجار قلبی شناخته می‌شود. شما روزانه به ۴۷۰۰ میلی‌گرم پتاسیم نیاز دارید. شما می‌توانید به آسانی و تنها با لذت بردن از یک فنجان گوجه‌فرنگی گیلاسی بیش از ۳۵۰ میلی‌گرم از این مقدار را تامین کنید.

روشهای لذت بردن از گوجه گیلاسی!

میزان کالری موجود در هر فنجان گوجه گیلاسی کمتر از ۳۰ است، بنابراین هیچ نگرانی‌ای برای تناسب اندام‌تان نداشته باشید. وقتی در حال طبخ سینه‌ی مرغ هستید، آن‌ها را به سیخ بکشید، مقدار کمی روغن زیتون به آن‌ها بزنید و آن‌ها را در قسمت بالای گریل و روی سینه‌ی مرغ در حال طبخ قرار دهید.
آن‌ها به تنهایی بعد از گریل شدن هم بسیار لذیذ هستند و یا می‌توانید آن‌ها را با اسفناج سرخ‌شده مخلوط کنید و یا روی سالاد بریزید. اگر به دنبال آماده کردن یک میان‌وعده‌ی سریع هستید، یک قاشق غذاخوری پنیرخامه‌ای بدون چربی را روی چند عدد بیسکویت سبوسه بمالید، یک برگ ریحان تازه اضافه کنید، گوجه‌های گیلاسی را به دو نیم کنید و روی آن‌ها قرار دهید. میان‌وعده‌ی شما آماده است!

رب گوجه فرنگی چین چین

اگر به گوجه گیلاسی دسترسی ندارید می‌توانید از رب خانگی چین چین استفاده کنید. چین چین با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و با نظارت کارشناسان تغذیه و بهداشت، رب گوجه فرنگی را تهیه کرده و تضمین می‌کند که بهترین کیفیت رب گوجه فرنگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.