لوبیا چیتی را جدی بگیرید!

لوبیا چیتی که اسم دیگر آن لوبیای رومی است جزء دسته گیاهان دولپه بوده که از محبوب‌ترین نوع لوبیاها در کشورهای آمریکا، ایتالیا و ترکیه است چون آن‌ها معتقدند که یکی از بهترین طعم‌ها را دارد.

کاشت لوبیا چیتی

لوبیا بسیار گرمادوست است و اصلا تحمل سرما را ندارد بهترین دمای مطلوب کشت لوبیاچیتی ۲۰ تا ۲۸ درجه در روز است و در شب‌ها نیز ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتی گراد گرما لازم دارد. از طرفی گرمایی بیشتر از ۳۰ درجه نیز نمی‌تواند تحمل کند. بعد از این که شما یک لوبیا چیتی بکارید بعد از ۳۰ تا ۴۰ روز می‌توانید گلدهی آن را مشاهده کنید.

فصل مناسب برای کاشت لوبیا اردیبهشت و خرداد ماه است.

 

چطور دانه لوبیا را در دل خاک بکاریم؟

حفره‌ای به عمق ۳ سانتی‌متر در دل خاک حفر کنید و فاصله هر دانه را ۱۵ سانتی‌متر لحاظ کنید و بعد از کاشت دانه لوبیاچیتی از ۴۵ تا ۷۵ روز فرصت دهید تا محصول آماده برداشت شود.

یک دانه لوبیا چیتی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یک دانه لوبیا شاید کوچکتر از یک بند انگشت باشد اما سرشار از فیبر و پروتئین است و جایگزین بسیار مناسبی برای گوشت قرمز بوده که باید مصرف آن را در وعده‌های غذایی خود فراموش نکنید. آمینواسیدی که در این نوع از لوبیا وجود دارد جذب پروتئین برای بدن را بسیار بالا می‌برد. فیبر موجود در آن نیز باعث می‌شود که سلامت دستگاه گوارش مصرف‌کننده تضمین شود و از نظر مقدار فیبر بالایی که دارد یک سر و گردن از بقیه لوبیاها بالاتر است.

 

خواص لوبیا چیتی در لاغری

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با خوردن یک کاسه لوبیا به سرعت احساس سیری کرده باشید. در ۱۰۰ گرم این غذای کامل تنها ۱۴۳ کالری وجود دارد و باعث اضافه وزن نخواهد شد. و احساس سیری که در شما ایجاد می‌شود تنها به این خاطر است که در لوبیا ماده‌ای به نام «گرانرو یا ویسکوز» وجود دارد که علاوه بر حس سیری در کاهش وزن نیز بسیار موثر است.

چه غذاهایی می‌توان با لوبیا چیتی درست کرد؟

خوراک لوبیا چیتی

طرز تهیه لوبیا چیتی در سه مرحله بسیار راحت انجام می‌شود فقط چند نکته فوت کوزه‌گری دارد که اگر آن را رعایت کنید بهترین خوراک لوبیاچیتی را می‌توانید صرف کنید.

مرحله اول:

حتما لوبیاها را از شب قبل خیس کنید و آب آن را دور بریزید تا نفخ آن کاملا گرفته شود اگر هم فراموش کردید با آب گرم چندین ساعت قبل از طبخ لوبیاچیتی‌ها را بخیسانید.

مرحله دوم:

ظرف مناسبی را متناسب با حجم لوبیاها انتخاب کنید و روی گاز با شعله بالا بگذارید تا به جوش بیاید سپس شعله را کم کنید تا کاملا لوبیاها به آرامی بپزد.

مرحله سوم :

برای تهیه سس لوبیا چتی پیاز و سیب‌زمینی‌ها را نگینی کرده و با رب و ادویه کمی تفت دهید.

مرحله چهارم:

در این مرحله باید سس را به لوبیاها اضافه کنید و اجازه دهید تا خوب جابیفتد.

خوراک لوبیا چیتی با قارچ

یکی از خوشمزه‌ترین ترکیباتی که می‌توانید آن را نوش جان کنید خوراک لوبیاچیتی با قارچ است که طرفداران زیادی را دارد.

خورشت لوبیا چیتی

تفاوت خورشت لوبیا با خوراک لوبیاچیتی در این است که در خورشت تکه‌های گوشت وجود دارد اما در خوراک لوبیا گوشت قرمز نیست!

طرز تهیه خوراک لوبیا چیتی رژیمی

طرز تهیه خوراک لوبیای رژیمی به این صورت است که دیگر پیازها را در روغن تفت نمی‌دهیم و سیب زمینی در سس آن اضافه نمی‌کنیم تا با کمترین کالری ممکن یک خوراک لوبیا چیتی رژیمی داشته باشیم!

قیمت لوبیا چیتی

فروش لوبیا به عنوان محبوب‌ترین لوبیا بسیار رونق دارد و قیمت لوبیا هر روز فراز و نشیب‌هایی دارد که باید نرخ آن روزانه بررسی شود. اما در کل لوبیا از آن دسته حبوباتی است که قیمت آن بسیار مناسب است و هر قشری از جامعه می‌توانند آن را در سبد غذایی خود داشته باشند.

۱۰ فایده شگفت‌انگیز لوبیا چیتی!

لوبیا چیتی را می‌توان بمب سلامتی دانست که با مصرف یک بار در هفته آن می‌توانید روند سلامتی را در بدن خود احساس کنید!

  • یبوست را درمان می‌کند!
  • لوبیا چیتی دوست دستگاه گوارش است!
  • بیماری‌های قلبی را درمان می‌کند!
  • کاهش فشار ون در بدن
  • از ابتلا به IBS (سندروم روده تحریک پذیر) جلوگیری می‌کند!
  • منبع غنی اسید فولیک
  • سرشار از پروتئین
  • جریان خون را افزایش می‌دهد!
  • اکسیژن را در بدن افزایش می‌دهد!
  • قند خون را تثبیت می‌کند!

طبع لوبیا 

با توجه به اصول طب سنتی هر غذایی طبیعتی دارد که باید به طبع مصرف‌کننده سازگاری داشته باشد. شاید برخی افراد را دیده باشید که بعد از خوردن یک غذا اصطلاحا طبع فرد سرد می‌شود اما لوبیاچیتی طبعی گرم دارد.

کنسرو لوبیا چیتی

کنسرو لوبیا چیتی چین چین

 اگر به دنبال یک غذای کامل و کم کالری هستید که در کمترین زمان ممکن می‌توانید آن را نوش جان کنید کنسرو لوبیا چیتی چین چین انتخاب بسیار مناسبی است که در سفر و یا دورهمی‌های دوستانه، طعم دلپذیری به خاطره‌هایتان می‌بخشد!

برای مطالعه منبع مقاله کلیک کنید.