رژیم شبانه‌ گوجه‌ فرنگی

رژیم شبانه‌ گوجه‌ فرنگی روشی آسان برای کاهش وزن

رژیم شبانه‌ گوجه‌ فرنگی یکی از راه‌های مناسب برای کاهش وزن است! شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که دیر غذا خوردن در شب چه ارتباطی با رژیم دارد؟ این‌طور که معلوم است، مخصوصا اگر رژیم شبانه‌ گوجه‌ فرنگی گرفته باشید، ربط دارد.
با لیکوپن و DNA فعال شده‌ موجود در گوجه فرنگی که شما آن را دست کم می‌گرفتید، هیچ مانعی برای لاغر و خوش‌اندام شدن شما وجود نخواهد داشت.
رژیم شبانه‌ گوجه‌ فرنگی هیچ تفاوت خاصی با رژیم معمولی گوجه‌فرنگی ندارد، به جز اینکه زمان را نیز در این معادله‌ی چگونگی کاهش وزن، تنها با داشتن تغذیه‌ای سالم در نظر گرفته‌ایم.

چگونه رژیم بگیریم: هر شب با رژیم شبانه‌ گوجه‌ فرنگی

ممکن است بپرسید، حالا این رژیم شبانه‌ گوجه‌ فرنگی چه جور رژیمی‌ است؟ دوست داشتیم می‌توانستیم به شما بگوییم این رژیم برای کم کردن ۵ کیلوگرم وزن در ۳ هفته به شما کمک می‌کند ولی نمی‌توانیم.
واقعیت این است که در روند رژیم گرفتن هیچ راه میانبری وجود ندارد، هرچه هست سخت‌کوشی و بالا بردن عزت نفس است. این موضوع هیچ ایرادی ندارد، رژیم گوجه‌فرنگی همین است.

خوردن گوجهفرنگی با وعده‌‌ شام

هرچه تعداد گوجه‌فرنگی‌ها در بشقاب‌تان زیادتر باشد راحت‌تر وزن کم خواهید کرد. مهم این است که گوجه‌ فرنگی بخورید. گوجه‌ فرنگی‌هایی که می‌خورید لزوما نباید خام باشند. می‌توانید از گوجه‌فرنگی‌های کنسرو شده یا رب گوجه فرنگی استفاده کنید. برای افرادی که زیاد اهل آشپزی نیستند، آب گوجه‌فرنگی بهترین راه برای دریافت مواد غذایی مورد نیاز است.

لیکوپن موجود در گوجهفرنگی چیست؟

یکی از موارد کلیدی رژیم شبانه‌ گوجه‌ فرنگی تاکید بر دریافت لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی است. برای رسیدن به نتیجه مطلوب دریافت حداقل ۱۵ میلی‌گرم لیکوپن در شبانه‌روز حائز اهمیت است.
وقتی انتخاب شما مصرف گوجه‌فرنگی به شکل خام آن است، می‌گویند هرچه قرمزتر باشد بهتر است.گفته می‌شود لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی‌های قرمز ۳ برابر گوجه‌فرنگی‌های صورتی‌رنگ است.

تفکر برحسب رژیم گوجهفرنگی

به مثال‌های زیر در مورد تعداد گوجه‌فرنگی‌هایی که باید در طول شبانه‌روز مصرف کنید توجه کنید، یک مورد را انتخاب کرده و به اجرای آن پایبند بمانید.

۲ عدد گوجه‌فرنگی خام بزرگ

۱ قوطی گوجه‌فرنگی کنسرو شده

۲-۳ قوطی ۳۵۰ میلی‌گرمی آب گوجه‌فرنگی خوش‌طعم

به این نکته توجه کنید که هرکدام از این میزان‌ها ممکن است بیش از آن چیزی باشد که به آن عادت دارید، پس ممکن است فکر کنید چه مقدار کالری مصرفی شما را بالا خواهند برد. خوش‌بختانه گوجه‌فرنگی‌ها تنها ۳۰ کالری دارند، پس لازم نیست نگران مصرف کالری بیش از اندازه قبل از خوابیدن باشید.
مدت زمان ایده‌آل برای رژیم گوجه‌فرنگی شبانه ۶ ماه است، اما این بدان معنی نیست که در شروع مجبور باشید تمام این مدت را صبر کنید، بسیاری از افراد تنها ظرف ۳ ماه یا کمتر شاهد نتایج این رژیم بوده‌اند.
نتایج را نمی‌توان همان اول کار دید. کلید انجام کار حفظ روال منظم و صبوری است. از تغییر یا کم کردن رژیم‌تان خودداری کنید و حداقل ۳ ماه رژیم‌تان را ادامه دهید قبل از اینکه به تغییر آن فکر کنید.

دستاوردهای رژیم شبانه‌ گوجه‌ فرنگی

بسیاری از افرادی که رژیم شبانه‌ی گوجه‌فرنگی را ادامه داده‌اند می‌گویند پس از مدتی پوست‌شان نرم‌تر و براق‌تر شده است. بدون شک این تاثیر فیبر و لیکوپن موجود در بدن شما است. لیکوپن به ویژه به ایجاد آنتی‌اکسیدان ملانین کمک می‌کند که بی‌شک از عوامل پیشگیری از پیری زودرس است.
شما ممکن است متوجه این موضوع نشوید ولی هورمون کاهش وزن بیش از حد تصورتان در بدن شما ترشح می‌شود. گاهی به هورمون رشد انسانی هم هورمون کاهش وزن می‌گویند.
دلیل آن شکست بافت‌های چربی بدن و افزایش سوخت و ساز بدن در اثر ترشح هورمون‌های رشد است. گوجه‌فرنگی‌ها سرشار از ویتامین و مواد معدنی هستند که موجب ترشح هورمون‌های رشد در انسان می‌شوند. به علاوه این هورمون‌ها تنها در زمان خواب آزاد می‌شوند و دقیقا به همین دلیل بهترین زمان خوردن گوجه‌فرنگی قبل از خواب است.
البته شب ها زیاد بیدار نمانید و زیاد غذا نخورید. برای استفاده از مزایای رژیم شبانه‌ گوجه‌ فرنگی باید یک سبک زندگی منظم داشته باشید که تامین‌کننده‌ی سلامت شما باشد. زندگی بی‌نظم می‌تواند سوخت و ساز بدن شما را پایین بیاورد، که کاهش وزن را برای شما دشوار می‌کند که باید به هر نحوی شده از این موضوع پیشگیری کنید.