خواص لوبیا چیتی

آشنایی با خواص لوبیا چیتی برای سلامتی

فواید بی‌شمار و خواص لوبیا چیتی باعث شده است که این لوبیا یکی از پراستفاده‌ترین انواع لوبیا برای تهیه انواع خوراک لوبیا باشد، کنسرو لوبیا چیتی نیز از محبوب‌ترین کنسروهای غذایی است.

 چند مورد از خواص لوبیا چیتی برای سلامتی

لوبیا چیتی بدن شما را سم‌زدایی می‌کند

میوه‌های خشک‌شده و برخی سبزیجات حاوی سولفیت هستند که عوارضی مثل سردرد و سرگیجه دارند. لوبیا چیتی دارای مقدار زیادی مولیبدن است که یک ماده معدنی نادر بوده و معمولاً در مواد غذایی یافت نمی‌شود. یک فنجان لوبیا چیتی ۲٫۸۵ برابر مقدار توصیه شده مصرف روزانه، مولیبدن دارد. این ماده معدنی عوارض جانبی سولفیت را خنثی می‌کند.

لوبیا چیتی به بهبود سیستم عصبی شما کمک می‌کند

لوبیا چیتی به دلیل داشتن مولیبدن در تقویت سیستم عصبی مؤثر است. لوبیا چیتی، اسیدهای آمینه، ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری را برای مغز فراهم می‌کند؛ ویتامین‌هایی مانند فولات که نقش مهمی در تنظیم اسیدهای آمینه بازی می‌کنند و سیستم عصبی به آن‌ها نیاز دارد. کمبود فولات سطوح هوموسیستئین را افزایش داده که افزایش احتمال ابتلا به بیماری‌های مغز و اعصاب مثل آلزایمر و پارکینسون را بالا می‌برد.

لوبیا چیتی برای زنان باردار و فرزندان آن‌ها مفید است

فولات موجود در لوبیا چیتی، در شکل‌گیری مجاری عصبی و گلبول‌های قرمز در جنین مؤثر است. کمبود اسید فولیک در زنان باردار می‌تواند منجر به تولد نوزادانی با مشکل کمبود وزن و نقص لوله عصبی شود.

لوبیا چیتی تنظیم‌کننده فشار خون

لوبیا چیتی سرشار از پتاسیم است و سدیم بسیار کمی دارد. یک فنجان لوبیا چیتی حاوی ۷۴۶ میلی‌گرم پتاسیم و ۱٫۷ میلی‌گرم سدیم است. همچنین فولات آن به کاهش فشار خون کمک می‌کند.

خواص لوبیا چیتی

لوبیا چیتی منبع خوبی برای کولین است!

کولین در گروه ویتامین‌های B قرار می‌گیرد. کولین همچنین یک مولکول لازم برای تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی استیل کولین است که در بسیاری از عملکردها از جمله کنترل حافظه و عضلات نقش دارند. لوبیا چیتی حاوی ۶۰٫۴ میلی‌گرم کولین در هر فنجان است.

لوبیا چیتی یک منبع عالی از تیامین است

تیامین یک ویتامین محلول در آب از گروه ویتامین‌های B است. تيامين را می‌توان به شکل تيامين پيروفسفات برای کمک به تجزیه قندها و اسيدهاي آمينه استفاده کرد. تيامين به تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی استيل کولين و اسيد گاما-آمينوبوتیریک کمک می‌کند.

لوبیا چیتی می‌تواند به خون‌سازی کمک کند!

یکی از خواص لوبیا چیتی کمک به خون‌سازی در بدن است. مس و آهن برای تشکیل سلول‌های جدید خون ضروری هستند. یک فنجان لوبیا چیتی ۲۰ درصد از مقدار توصیه شده مصرف روزانه آهن و ۱۹ درصد از مقدار توصیه شده مس را در خود دارد.

خواص لوبیا چیتی

پیشنهاد ویژه

اگر می‌خواهید از خواص لوبیا چیتی بی‌بهره نمانید توصیه می‌کنیم از کنسرو لوبیا چیتی چین چین استفاده کنید که از بهترین انواع لوبیا چیتی تهیه شده است. طعم و کیفیت بی‌نظیر این محصول، آن را به یک گزینه مناسب برای یک وعده غذایی سالم و خوشمزه تبدیل کرده است. شما می‌توانید از کنسرو لوبیا چیتی در تهیه خوراک لوبیا چیتی رژیمی،  سالاد لوبیا چیتی با ذرت و سوپ ترتیلا استفاده کنید و طعم‌های جدیدی را به وعده غذایی خود اضافه کنید.