اسنک بروکلی با سس گوجه‌فرنگی

اسنک بروکلی با سس گوجه‌ فرنگی غذایی محبوب برای کودکان

مواد لازم

بروکلی میکس شده

2 پیمانه

پیاز کوچک رنده شده

یک عدد

تخم مرغ

2 عدد

سیر رنده شده

3 حبه

سایر مواد لازم

رب گوجه‌فرنگی چین چین

5 قاشق غذاخوری

آرد سوخاری

نصف پیمانه

پنیر چدار رنده شده

نصف پیمانه

سیر رنده شده

3 حبه

جعفری ساطوری

2 قاشق غذاخوری

آب

یک پیمانه

روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری

نمک و فلفل

به میزان لازم

اسنک بروکلی که در دسته کلم‌ها است. این سبزی داری ارزش غذایی بسیار بالایی از جمله مقادیر بالای ویتامین K، ویتامین C، پتاسیم و ویتامین B است. جوشاندن بروکلی درصد بالایی از ارزش غذایی آن را کاهش می‌دهد. حال آنکه بر اساس تحقیقات بخارپز کردن و قراردادن آن در ماکروفر  تاثیری در میزان ارزش غذایی آن ایجاد نمی‌کند.

اسنک کردن بروکلی

با این وجود راضی کردن کودکان برای خوردن بروکلی کار آسانی نیست. بروکلی خام بخاطر سفتی آن زیر دندان محبوبیت کمتری دارد و دورچین کردن بروکلی در کنار غذای کودکان اغلب منجر به شکست والدین می‌شود. اما با کمی تغییر در روش طبخ می‌توان بازی را تغییر داد و بروکلی را به یک اسنک خوشمزه و مقوی برای میان وعده کودکان یا پذیرایی از میهمانانی که به خوردن غذاهای سلامت و کم کالری اهمیت می‌دهند تبدیل کرد. بدین منظور کافی است:

گام اول

روغن را داخل ظرف ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید. سیر را داخل روغن ریخته هم بزنید و رب گوجه‌فرنگی چین چین را اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید تا کمی سرخ شود. نمک و فلفل را اضافه کرده و آب و سرکه را روی آن بریزید. شعله را بالا بکشید تا سس جوش بیاید و زیر آن را کم کنید. در ظرف را بگذارید تا آب سس کشیده شده و سس یک دست و غیظی آماده شود.

گام دوم

فر را روشن کنید و بگذارید روی درجه ۱۲۰ درجه سانتیگراد گرم شود. تا سس آماده شود و فر گرم شود ، تمامی مواد را داخل ظرف ریخته و تخم مرغها را روی آن شکسته و خوب ورز دهید تا خمیر بروکلی آماده شود. کف ظرفی که میخواهید داخل فر بگذارید را با کمی روغن چرب کنید و خمیر را شکل داده داخل آن بچینید. سینی را داخل فر گذاشته و تا روی بروکلی‌ها طلایی نشده از فر خارج نکنید. فرآیند پخت حدود ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید.

گام سوم

پس از پخت آنها را در ظرف چیده و با سس گوجه‌فرنگی سرو کنید. نوش جان 🙂

رب گوجه فرنگی چین چین

اسنک بروکلی با سس گوجه فرنگی یک غذای محبوب است که پیشنهاد می‌شود، این غذا را با رب گوجه فرنگی چین چین تهیه کنید که از مرغوب‌ترین گوجه فرنگی‌های دستچین شده تهیه می‌شود و طعمی بی‌نظیر به غذا می‌بخشد! ارزش غذایی موادی که کودکان میل می‌کنند بسیار اهمیت دارد پس لطفا در انتخاب مواد اولیه مرغوب توجه لازم را به خرج دهید تا سلامتی و مواد لازم بدن کودکان تعمین شود!