شاید متوجه شده باشید بسیاری از محصولات مراقبت از مو از قبیل شامپوها و نرم‌کننده‌ها حاوی عصاره‌ی گوجه‌فرنگی هستند.این موضوع به این دلیل است که گوجه‌فرنگی حاوی مواد غذایی مهمی از جمله ویتامین‌های A, B و E بوده که محرک‌هایی عالی برای سلامت مو هستند.برخی خواص مفید گوجه‌فرنگی برای مو به شرح ذیل هستند:

۲۵. گوجه‌فرنگی‌ها به عنوان درمانی عالی برای ریزش مو به حساب می‌آیند.گفته می‌شود مالیدن پالپ گوجه‌فرنگی به کف سر موجب پیشگیری از ریزش مو می‌شود.

۲۶. گوجه‌فرنگی‌ها نرم‌کننده‌های طبیعی شگفت‌انگیزی هستند که مستقیما از آشپرخانه‌ی خودتان می‌آیند.آن‌ها به مو درخشش طبیعی داده و آن‌ را نرم و خوش‌حالت می‌کنند.چند قطره روغن گوجه‌فرنگی را کف دست‌تان بریزید و به موهایتان بمالید.این کار مانند استفاده از نرم‌کننده عمل کرده و موهای شما را خوش‌حالت و بدون شکستگی نگه می‌دارد.

۲۷. پوره‌ی گوجه‌فرنگی خالص به موی شما درخشندگی و قابلیت ارتجاعی می‌بخشد. پوره‌ی گوجه‌فرنگی را با روغن مخلوط کنید و روی موهای خود قرار دهید. بگذارید به مدت ۲۰ دقیقه بماند و سپس موهایتان را بشویید. این‌ ترکیب به دلیل میزان بالای پروتئین موجود در ترکیباتش، موهای شما را بسیار نرم لطیف، درخشان و انعطاف‌پذیر می‌کند.

۲۸. به دلیل کلر موجود در آب استخر، شنا کردن به طور منظم اغلب موجب بروز تغییرات در رنگ مو می‌شود. گوجه‌فرنگی می‌تواند در از بین بردن لکه‌های مو بسیار مفید باشد. آب گوجه‌فرنگی خالص را روی موهایتان بریزید و بگذارید ۲۰ دقیقه به همان حالت بماند.سپس موهایتان را با آب و شامپو و نرم‌کننده بشویید.

۲۹. گوجه‌فرنگی همینطور به عنوان عامل اشباع‌شده در از بین بردن بوها عمل می‌کند.آب گوجه‌فرنگی تازه را روی سرتان بریزید و به مدت  چند دقیقه موهایتان را ماساژ دهید.بگذارید ۳۰ دقیقه روی سرتان بماند و سپس سرتان را با آب بشویید.

۳۰. در طول زمستان اغلب رطوبت پوست کف سر کم شده، موها خشک و شکننده می‌شوند. بنابراین حتما با کمک گوجه‌فرنگی رطوبت مورد نیاز موهای‌تان را ذخیره کنید. گوجه‌فرنگی‌ها به حفظ رطوبت مورد نیاز در مو برای پیشگیری از خشک شدنش کمک می‌کنند.

۳۱. گوجه‌فرنگی‌ها در درمان خارش پوست سر و شوره بسیار موثر هستند. خارش پوست سر و شوره موجب مشکلات دیگری برای پوست سر از قبیل اگزمای پوست سر می‌شوند. گوجه‌فرنگی حاوی مقادیر بالایی ویتامین C هستند که با شوره‌ی سر مبارزه کرده و کلاژن مورد نیاز برای پوست سر را تامین‌ می‌کنند. ۲ یا ۳ عدد گوجه‌فرنگی رسیده را انتخاب کنید و پالپ غلیظ آن را دربیاورید. ۲ قاشق غذاخوری آب‌لیمو به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید تا ترکیبی یک‌دست شود. آن را به آرامی روی پوست سر بگذارید. پوست سرتان را با ناخن نخارانید. آن را کاملا روی پوست سر گذاشته و بگذارید به مدت ۳۰ دقیقه بماند. موهایتان را با آب بشویید و بگذارید خشک شود.

۳۲. شستشوی مو با گوجه‌فرنگی موجب درخشانی می‌شود. ۳ عدد گوجه‌فرنگی رسیده را بردارید، پوست بکنید و دانه‌هایش را بگیرید، سپس چلانده و آب‌ش را روی موها و پوست سرتان اسپری کنید و پس از ۱ ساعت با آب بشویید.