کاسترول مرغ و بادمجان

کاسترول مرغ و بادمجان

مواد لازم


سایر مواد لازم


اگر شما هم از طرفداران كنسرو خاويار بادمجان چین‌چین باشید، پس قطعا به دنبال اضافه کردن این کنسرو خوش طعم در شکل‌های متنوع به برنامه غذایی خانواده هستید. کاسترول مرغ و بادمجان یکی از خوش طعم‌ترین غذاهایی است که می‌توان با کنسرو خاویار بادمجان طبخ کرد و یک وعده غذایی سالم و خوشمزه را تدارک دید.

طرز تهیه کاسترول مرغ و بادمجان

کاسترول مرغ و بادمجان نوعی پیتزای ایتالیایی است که مواد آن به جای روی خمیر، درون آن قرار دارد. برای تهیه کاسترول مرغ و بادمجان پیش از هر چیز باید خمیر آن را تهیه کنید. در ادامه می‌توانید طرز تهیه خمیر کاسترول و مواد درون آن را بخوانید:

مواد لوازم برای تهیه خمیر کاسترول:

آب یا شیر: ۱ پیمانه

شکر: ۱ قاشق غذاخوری

نمک: به میزان کم

روغن یا کره: نصف پیمانه

آرد: ۴ پیمانه

بکینگ پودر: ۲ قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه خمیر کاسترول:

در یک ظرف بزرگ آب یا شیر، شکر، نمک و روغن را هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند. پس از آن کم‌کم، همراه با هم زدن مواد، آرد و بکینگ پودر را در ظرف بریزید تا حالت خمیری بگیرند. روی آن را بپوشانید و اجازه بدهید یک ساعت در دمای محیط استراحت کرده تا به شکل نهایی و قابل استفاده در کاسترول مرغ و بادمجان در آیند.

 

مواد لازم برای تهیه مواد کاسترول مرغ و بادمجان:

کنسرو خاویار بادمجان چین‎چین: یک عدد

سینه مرغ بدون استخوان: یک عدد

پیاز: یک عدد

فلفل دلمه ای: یک عدد

سیر یا پودر سیر: به میزان دلخواه

جعفری خرد شده: دو قاشق غذاخوری

رب گوجه‌فرنگی چین‌چین: دو قاشق غذاخوری

نمک، فلفل، آویشن، زردچوبه: به میزان کافی

پنیر پیتزا: ۳۵۰ گرم

روغن: به مقدار لازم

 

طرز تهیه کاسترول مرغ و بادمجان

مرحله اول، مرغ را آماده کنید!

سینه مرغ را به قطعات کوچک تقسیم کنید. پیاز را خرد یا رنده کنید و در ماهیتابه بگذارید تا کمی خشک شود. روغن را به آن اضافه کنید و پیازها را کمی سرخ کنید تا طلایی رنگ شوند. سینه مرغ را به آن اضافه کرده و کمی با ادویه هایی مانند نمک، فلفل و زردچوبه تفت دهید تا به آرامی بپزد. می‌توانید در این مرحله برای عطر گرفتن مرغ کمی سیر و فلفل‌دلمه‌ای نیز اضافه کنید.

پس از اینکه رنگ مرغ تغییر کرد می توانید رب گوجه فرنگی چین‌چین یا سس کچاپ را به آن اضافه کنید و بگذارید تا در شعله کم مرغ و سس با هم پخته شوند.

مرحله دوم، خاویار بادمجان را اضافه کنید!

پس از اینکه کنسرو خاویار بادمجان چین‌چین را به مدت ۲۰ دقیقه در آب جوشاندید، نوبت آن است که آن را به مرغ پخته اضافه کنید و با یکدیگر تفت بدهید.

مرحله سوم؛ ادویه‌ها را اضافه کنید!

جعفری خرد شده، فلفل‌دلمه‌ای، آویشن، پودر سیر و سایر ادویه های محبوبتان را به مواد اضافه کنید و اجازه بدهید تا عطر آن‌ها با همه مواد ترکیب شود.

مرحله چهارم؛ چیدن مواد در خمیر

خمیر را کمی ورز بدهید تا برای جا گرفتن مواد آماده شود. حالا آن را با وردنه به ضخامت نیم سانتی‌متر پهن کنید. روی آن را سس کچاپ یا رب گوجه‌فرنگی چینبزنید. پنیر پیتزا را با فاصله از لبهخمیر، روی آن بپاشید و پس از آن مواد آماده شده را روی نیمی از خمیر پهن کنید.

در اینجا می‌توانید از ادویه پیتزا یا آویشن استفاده کنید و آن را روی مواد بپاشید و کمی دیگر پنیر پیتزا اضافه کنید و با نیم دیگر خمیر، در آن را ببندید به نحوی که مواد به هیچ عنوان بیرون نریزد.

مرحله آخر؛ غذای شما تا نیم ساعت دیگر حاضر است!

فر را روی درجه ۲۲۰ سانتی‌گراد روشن کرده و ده دقیقه اجازه بدهید تا گرم شود. سپس کاسترول نیمه آماده را روی کاغذ روغنی قرار داده و در فر گذاشته تا به مدت سی دقیقه پخته شود. پس از آن پنج دقیقه فر را در حالت گریل قرار داده تا روی خمیر کاسترول مرغ و بادمجان طلایی رنگ شود.

کاسترول مرغ و بادمجان را مطابق شکل دلخواه تزئین کرده و نوش جان کنید.

نکات پایانی:

پیش از مرحله آخر میاز زرده تخم مرغ هم زده استفاده کرده و خمیر را به آن آغشته کنید. سپس روی آن کنجد پاشیده و در فر بگذارید.

اگر به کنسرو خاویار بادمجان دسترسی ندارید از بادمجان‌های حلقه‌ای سرخ شده یا کبابی استفاده کنید. البته در این صورت فراموش نکنید که کنسرو خاویار بادمجان خود به خاطر داشتن رب گوجه و ادویه، به رب و ادویه کمتری نیاز دارد. پس در صورت استفاده از بادمجان به سیر، پیاز، رب گوجه فرنگی و ادویه بیشتری برای طعم دادن به مواد نیاز دارید.

این دستور پخت برای ۵ نفر مناسب است.

برای پف کردن بیشتر خمیر از خمیر مایه نیز می‌توانید استفاده کنید.