لیکوپن چیست ؟ این سوالی است که بسیاری از افراد به دنبال پاسخ آن هستند! اگر دنبال غذاهای غنی از لیکوپن هستید، از هر که بپرسید آدرس گوجه‌فرنگی را به شما خواهد داد. گوجه‌فرنگی حاوی همه‌ آنچه را که جلوگیری از پیری زودرس نیاز دارید به شما می‌دهد و همه‌ آن را مدیون وجود لیکوپن در آن است:

لیکوپن چیست ؟

لیکوپن آنتی اکسیدانی است که بطور عمده در گوجه فرنگی و سایر غذاهای مشابه با این رنگ و رنگدانه دیده می‌شود. برخلاف کاروتنوئید که در هویج یافت می‌شود، لیکوپن به ویتامین آ تبدیل نمی‌شود.

نقش لیکوپن در سلامتی!

رژیم‌های غذایی که از لحاظ وجود لیکوپن غنی هستند بدلیل کلسترول بد اندک، از بیمار های قلبی جلوگیری می‌کنند. بعلاوه، حاوی مواد ضد-پیری  هستند که سبب کاهش بیماری‌های مرتبط با افزایش سن می‌شوند. افرادی که در رژیم غذایی خود مقادیر کافی لیکوپن دریافت می‌کنند، کمتر از دیگران در معرض ابتلا به سرطان قرار دارند. ناباروری در مردان با لیکوپن امکان پذیر است!

چه مقدار از آن کافی است؟

در مورد میزان مناسب آن در پزشکی تصمیمی اتخاذ نشده است، هر چندکه متخصصان علم پزشکی به کار خود ادامه می دهند اما بسیاری از متخصصین معتقدند، بزرگسالانی که بالای ۱۸ سال سن دارند باید بین ۲ تا ۳۰ میلی گرم لیکوپن دریافت کنند.

۲-۳۰ میلی‌گرم لیکوپن چه شکلی است؟

لیکوپن چیست ؟ به زبان ساده، میزان توصیه شده در مصرف لیکوپن می‌تواند به اندازه خوردن یک گوجه فرنگی در روز ، خوردن برشی از هندوانه ، یا لذت بردن از کاسه‌ای پر از آبگوشت صدف باشد. خوشبختانه منابع طبیعی از لیکوپن در اطراف ما وجود دارند که این یعنی نیازی به هیچ گونه مکمل غذایی دیده نمی‌شود.

غذاهای حاوی لیکوپن:

غذاهای غنی از لیکوپن، شامل گوجه‌فرنگی‌، هندوانه‌ و بسیاری از منابع طبیعی دیگر می‌گردد. اما غنی‌ترین گزینه‌ی موجود، گوجه‌فرنگی است.

غذاهای غنی از لیکوپن:

محصولات گوجه فرنگی

از بین دو گوجه فرنگی، بهترین آنها گوجه ای است که در برابر نور خورشید خشک شده که میزان لیکوپن آن ۲۰ برابر بیشتر از لیکوپن در گوجه فرنگی خام است.

هندوانه:

هندوانه منبع استثنایی از لیکوپن است. خوردن تنها یک برش از آن لیکوپن مورد نیاز روزانه را به شما می‌دهد. ۱۰۰ گرم هندوانه در مقایسه با مقدار برابر گوجه‌فرنگی، دارای لیکوپن بیشتری است.

گریپ‌فروت:

خوردن تنها نیمی از یک گریپ‌فروت تقریبا می‌تواند تمام لیکوپن مورد نیاز روزانه را تامین کند.

رب گوجه فرنگی چین چین

با استفاده رب گوجه فرنگی چین چین هم می‌توانید لیکوپن مورد نیاز بدن خود را تامین کنید و هم خیال‌تان بابت سلامتی رب راحت باشد! چین چین با استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و با نظارت کارشناسان تغذیه و بهداشت، رب گوجه فرنگی را تهیه کرده و تضمین می‌کند که بهترین کیفیت رب گوجه فرنگی را برای شما به ارمغان می‌آورد.