مربای هویج

فواید مربای هویج

مربا از اجزای جدایی‌ناپذیر صبحانه ما ایرانی‌هاست. یکی از مرباهای بسیار پرطرفدار و البته پرخاصیت، مربای هویج است که در دل همه‌ی ما جا دارد. مربای هویج علاوه بر اینکه مثل همه مرباها گزینه‌ای مناسب برای وعده صبحانه است، به واسطه وجود هویج در آن بسیار پرخاصیت است و طبعی گرم و تر دارد. در واقع هویج، مربای هویج و آب هویج خوراکی‌هایی هستند که به سلامتی بدن کمک فراوانی می‌کنند و خواص مفید بسیار زیادی دارند. در ادامه مقاله با فواید مربای هویج برای سلامتی آشنا خواهیم شد.

مربای هویج

• مربای هویج ارزش غذایی بالایی دارد

یک هویج با اندازه متوسط دارای ۲۵ کالری و ۶ گرم کربوهیدرات است و غذایی با انرژی بسیار کم تلقی می‌شود. همچنین هویج سرشار از ویتامین A به شکل بتاکاروتن است که دلیل رنگ نارنجی آن است. همچنین هویج مقدار زیادی فیبر، پتاسیم و ویتامین K نسبت به دیگر سبزیجات دارد.

مربای هویج به تقویت دید شما کمک می‌کند

ویتامین A موجود در هویج به محافظت از سطح چشم شما کمک می‌کند و ماده‌ای حیاتی برای تولید پروتئینی به نام رودوپسین است که در محیط تاریک شود باعث افزایش اندازه عنبیه چشم می‌شود تا بدین ترتیب نور بیشتری وارد چشم شده و قدرت در تاریکی افزایش یابد. بنابراین می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین فواید مربای هویج کمک به تقویت قوه بینایی است.

مصرف مربای هویج از ابتلا به برخی از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند

یکی از فواید مربای هویج این است که حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است که به مبارزه و خنثی‌سازی رادیکال‌های آزاد در بدن می‌پردازند. وجود این رادیکال‌ها به سلول‌های بدن آسیب می‌رساند. از بین رفتن این رادیکال‌ها به کاهش احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر و سرطان و سکته قلبی منجر می‌شود.

مربای هویج به سلامت سیستم گوارشی شما کمک می‌کند

هویج حاوی مقدار زیادی فیبر قابل‌حل و غیرقابل‌حل است که می‌تواند کمک زیادی به فرایند گوارش بکند. میزان مصرف متوسط فیبر روزانه برای هر شخص ۱۵ گرم در روز است و یک فنجان مربای هویج به طور متوسط حاوی ۶ گرم فیبر است.

مربای هویج به رشد سلول‌ها کمک می‌کند

تمام سلول‌های بدن برای رشد به ویتامین A نیاز دارند و سلول‌های بنیادی یا کراتینوسیت‌ها بدون وجود وجود ویتامین A توانایی تبدیل به سلول‌های اختصاصی را ندارند. پس یکی دیگر از فواید مربای هویج کمک به رشد سلول‌های بدن است.

مصرف مربای هویج، سرعت بهبود زخم‌ها را افزایش می‌دهد

هویج حاوی ویتامین K است که نقشی اساسی را در لخته‌سازی خون بر عهده دارد و برای جلوگیری از خون‌ریزی استفاده می‌شود. بدین ترتیب مربای هویج با تأمین ویتامین K مورد نیاز بدن به افزایش سرعت بهبود زخم‌ها کمک می‌کند.

مربای هویج

پیشنهاد ویژه

چین چین به سلامت مصرف‌کنندگان اهمیت زیادی می‌دهد که همین امر موجب شده، چین چین افتخار این را داشته باشد که برند محبوب مصرف‌کنندگان در سال ۱۳۹۸ معرفی شود. مربای هویج چین چین با رعایت تمام نکات بهداشتی به دست مصرف کنندگان می‌رسد. 

به عنوان نکته آخر مرباها تا زمانی که آن ها را بیش از حد مصرف نکنید، روی سلامتی شما تأثیر مثبت می‌گذارند. بنابراین، سعی کنید تا با رعایت اعتدال در مصرف مربا از فواید خوردن مربا در صبحانه مثل تأمین انرژی لازم برای شروع روز و تأثیرات مثبت روی سلامتی خود بهره‌مند شوید. در مقاله‌ای تحت عنوان مربا و هر چیزی که باید در مورد آن بدانید! از طرز تهیه تا خواص آن… می توانید هر اطلاعاتی در خصوص مربا نیاز دارید را کسب کنید.