کدوی شکم پر

طرز تهیه کدوی شکم پر

مواد لازم

کدوی بزرگ

یک عدد

فلفل دلمه‌ای

نصف یک عدد

گوجه‌فرنگی کوچک

یک عدد

گوجه‌فرنگی گیلاسی سفت

به مقدار لازم

سایر مواد لازم

رب گوجه‌فرنگی چین چین

یک قاشق غذاخوری

پیاز پوست قرمز بزرگ

یک عدد

حبه سیر

سه عدد

جعفری

کمی

نمک و فلفل

به مقدار لازم

کدوی شکم پر یکی از غداهای محبوب افرادی است که رژیم غذایی گرفته‌اند. اگر به دنبال روشی هستید که بدون آسیب زدن به سلامتی خود وزنتان را کاهش دهید، وقت آن است که غذاهایی که در آن کدوی سبز وجود دارد را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
کدوی سبز میوه‌ای است که بر خلاف خیار، با آن شبیه سیفی‌جات رفتار شده و  بیشتر بصورت پخته (آب پز، سرخ شده و گریل) در کنار ظرف‌های غذا بعنوان دورچین قرار می‌گیرد.

فواید کدوی شکم پر

اما روش طبخ دیگری که برای کدو استفاده می‌شود، کدوی شکم پر است که شباهت زیادی به دلمه دارد. در این روش داخل کدو را خالی و با سبزیجات مختلف و گاهی گوشت پر کرده و می‌پزند.
جالب است بدانید که کدو بجز میزان فیبر بالا و کالری بسیار پایین داری مقادیر بالایی ویتامین A، ویتامین C، پتاسیم و فولیک اسید است که در کنار کمک به رژیم غذایی شما برای کنترل وزن، در تقویت سیستم ایمنی، بینایی و کاهش سطح هموسیستئین (Homocysteine) که برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بسیار مفید است، موثر است.

روش طبخ کدوی شکم پر

مرحله اول

کدو را خوب شسته، دو سرش را بزنید و از وسط نصف کنید. درون کدو را خوب خالی کنید.

مرحله دوم

گوجه‌فرنگی، سیر، رب گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای، جعفری‌ها ( دو سه ساقه جعفری را نگهدارید تا به عنوان تزیین از آن استفاده کنید) و نمک و فلفل را در مخلوط کن ریخته و خوب میکس کنید.

مرحله سوم

درون کدوها را با مخلوط آماده شده و پیاز خلال شده پر کرده و گوجه‌فرنگی‌های گیلاسی از وسط نصف شده را روی آن گذاشته و بخارپز کنید.

مرحله چهارم

روی کدوها را با چند برگ جعفری تزیین کرده و به میزان لازم نمک و فلفل بر روی آن پاشیده و این غذای کم کالری و سالم را میل فرمایید. نوش جان 🙂