نیمرو

نیمرو به سبک متفاوت درست کنید و لذت ببرید!

مواد لازم

فلفل دلمه‌ای در رنگ‌های مختلف

۳ عدد

پیاز قرمز متوسط کاملا خرد شده

۱ عدد

گوجه‌فرنگی

۲ عدد

تخم مرغ

۶ عدد

سایر مواد لازم

فلفل تند

۱ عدد

برگ‌ ریحان

نصف فنجان

فلفل قرمز

۱ قاشق چایخوری

قارچ صدفی

۱۰۰ گرم

سیر

8 حبه

نمک

به مقدار لازم

نیمرو یکی از ساده‌ترین غذاهای دنیا است و طرز تهیه‌ آن به زحمت به یک خط می‌رسد: ۲ عدد تخم مرغ را برداشته و در ماهیتابه‌ آغشته به روغن بشکنید و تمام! ا
ما عجیب است که غذایی به همین سادگی، در فرهنگ‌های مختلف چقدر می‌تواند متفاوت و بومی باشد اما هرچه باشد یک چیز درباره‌ دلیل علاقه‌ مردم دنیا به نیمرو مشترک است: سادگی در طبخ و امکان صرف آن در تمام وعده‌های روز از صبحانه گرفته تا ناهار و شام.

نیمرو از ساده‌ترین غذاهای دنیا

شاید یکی دیگر از جذابیت‌های نیمرو این باشد که به راحتی می‌توان تنوعی هرچند کوچک در طبخ و صرف آن ایجاد کرد. مثلا فقط کافی است که نیمرو را کمی زودتر از موعد از روی شعله بردارید تا نرم صرف شود و یا اندکی بیشتر بر روی شعله نگه‌دارید تا برشته شود. عده‌ای آن را هم‌زده ترجیح می‌دهند و عده‌ای تمام هویت نیمرو را به جذابیت هم‌نشینی زرده و سفیده در کنار هم می‌دانند.

میکس روغن و کره

یک تغییر کوچک اما موثر دیگر، تغییر در نوع روغن مورد استفاده در طبخ نیمرو است. کافی است روغن عادی سرخ‌کردنی را با چند گرم کره عوض کنید تا معجزه‌ای در تغییر طعم نیمرو شاهد باشید، یا می‌توان از روغن زیتون و یا روغن‌های حیوانی استفاده و طعمی متفاوت را تجربه کرد.

نیمرو به سبک پرتغالی‌ها

اما با تمام این تفاسیر و تفاوت‌های دل‌انگیز در طعم، شاید فکر کنید که همچنان نیمرو غذایی نیست که بتوان آن را جلوی مهمان گذاشت. اما صبر کنید، در کشور پرتغال یک نوع از این غذا طبخ می‌شود که شاید آنقدر متفاوت باشد که بتواند دل شما را برباید. برای طبخ این نیمروی پرتغالی ابتدا:

گام اول

ماهی‌تابه را بر روی شعله‌ ملایم گذاشته و روغن زیتون را در آن بریزید و اجازه دهید تا روغن داغ شود.

گام دوم

فلفل دلمه‌ای‌ها را حلقه حلقه کرده و به همراه پیاز به داخل تابه بیاندازید و تا زمانی که شروع به تغییر رنگ و قهوه‌ای شدن کنند سرخ کردن آنها را ادامه دهید (حدود ۱۰ دقیقه)

گام سوم

سپس گوجه‌فرنگی، سیر، فلفل قرمز و فلفل هالاپینو را به آن اضافه کنید و زیر شعله را تا جایی که می‌توانید کم کنید و اجازه دهید خوب بپزد و سبزیجات آب بیندازند، ممکن است این کار حدود ۲۰ دقیقه به طول بیانجامد.

گام چهارم

بعد از آن، فلفل هالاپینو را از ظرف در بیاورید و کناری بگذارید او کار خود را انجام داده و وقت بازنشستگی‌اش است. فر را تا دمای ۴۰۰ درجه‌ی سانتی‌گراد گرم کنید و سپس آنچه که تاکنون طبخ کرده‌اید را با قاشق پهن کنید و سعی کنید حلقه‌های فلفل دلمه در کنار هم به صورت منظم قرار گیرند.
سپس داخل هر کدام از حلقه‌های فلفل دلمه یک عدد تخم‌مرغ شکسته و مقداری نمک بر روی آن بپاشید و آن را داخل فر قرار دهید. از زمانی که سفیده‌ تخم مرغ سفت شد (حدود ۱۵ دقیقه) می‌توانید آن را از فر بیرون بیاورید، هرچند در صورت تمایل می‌توانید تا کاملا سفت شدن زرده‌ی تخم مرغ نیز صبر کنید و سپس با نان توست نوش جان کنید.

نیمرو با انواع کنسرو چین چین

اگر طعم نیمرو را دوست دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که ترکیب نیمرو با یکی از کنسروهای چین چین را نیز امتحان کنید به طور مثال از پرطرفدارترین این ترکیب‌ها می‌توان به املت با کنسرو خوراک بادمجان اشاره کرد که طعمی فوق العاده دارد!