ماسک گوجه‌ فرنگی

طرز تهیه ماسک گوجه‌ فرنگی و عسل برای روشن شدن پوست

ماسک گوجه‌ فرنگی و عسل

پوست خود را با ماسک گوجه‌ فرنگی و عسل روشن و شفاف کنید. گوجه‌‌ فرنگی سرشار از ماده‌ای به نام لیکوپن است (لیکوپن چیست) که می‌تواند پوست شما را کمی برنزه کند و به ظاهر شما جلوه‌ای درخشان بدهد. گوجه‌فرنگی همچنین از پوست شما در برابر اشعه‌های UV محافظت کرده و همانند یک ضد آفتاب طبیعی عمل می‌کند. عسل نیز خواصی دارد که پوست را روشن و شفاف می‌کند. بیایید نگاهی دقیق‌تر به خواص عسل و نقش آن در  ماسک گوجه فرنگی و عسل بیندازیم:

 

ماسک گوجه فرنگی

 

اغلب ما عسل را به‌عنوان یک شیرین‌کننده‌ی سالم می‌شناسیم، اما خوب است بدانید که ترکیبات عسل می‌تواند برای پوست و مو هم مفید باشد. عسل که توسط کیمیاگری به نام زنبور تولید می‌شود مجموعه‌ای از شهدگل‌ها، صمغ و گرده‌ی گل است که به حفظ رطوبت و مبارزه با پیری و انواع باکتری‌ها کمک می‌کند. عسل به عنوان ماده طبیعی جاذب رطوبت، موجب تثبیت رطوبت در سلول‌های پوستی می‌شود. همچنین خواص باکتری‌زدایی، عفونت‌زدایی، قارچ‌زدایی و التهاب‌زدایی دارد که از پوست در برابر باکتری و عفونت محافظت می‌کند. پوست را از آسیب رادیکال‌های آزاد مصون داشته، آکنه‌ها را پاکسازی می‌کند، به کمرنگ شدن لکه‌های سیاه روی پوست و زخم‌های ناشی از آکنه کمک می‌کند و از پیری زودرس پوست پیشگیری می‌کند. در زیر طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی و عسل را مشاهده کنید.

 

ماسک گوجه فرنگی

مواد لازم:

  • نصف گوجه‌فرنگی رسیده
  • یک قاشق غذاخوری عسل

طرز تهیه ماسک گوجه فرنگی و عسل:

نصف گوجه‌فرنگی را به شکل پوره‌ی نرم آماده کنید. عسل را با آن به خوبی مخلوط کنید. حالا مخلوط را به صورت خود بمالید و ۱۵ دقیقه به آن زمان بدهید تا کامل به پوست‌تان نفوذ کند. سپس صورت‌تان را با آب سرد بشویید و به آرامی خشک کنید.  گوجه فرنگی پوست را روشن کرده و  پوست را درخشان می کند. همچنین عسل آلودگی‌های پوست را از بین برده و سریعا به پوست ظاهری شفاف می دهد.

 

پیشنهاد ویژه

برای استفاده از ماسک گوجه فرنگی و عسل از عسل خام برای پوست استفاده کنید. محصولات فرآوری شده ممکن است موجب بروز حساسیت شوند. به دلیل چسبنده بودن ماسک گوجه فرنگی و عسل از پیشانی‌بند یا روسری استفاده کنید که موهایتان آسیب نبیند. بهتر است هنگام قرار دادن این ماسک بر روی صورت نزدیک روشویی و یا سینک آشپزخانه بایستید تا قطره‌های چسبناک آن روی زمین نریزد. در سایت چین چین که تولید کننده انواع رب گوجه فرنگی، انواع کنسرو و .. است، مطالب دیگری مانند خواص گوجه فرنگی برای پوست و تاثیر آن در چین و چروک پوست، خواص گوجه فرنگی برای پوست و مو به اشتراک گذاشته شده که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

ماسک گوجه فرنگی